Gå til innhold

Nattpose/sovepose - har dere teppe eller dyne over?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nylig kjøpt nye nattposer fra IKEA til vårt lille gull. Og i bruksanvisningen står det at de er beregnet for soverom på 16-20 grader og at man ikke må bruke dyne eller teppe over. Barnet skal ha pysj under. Men jeg synes dette virker så kaldt.

Vi har hatt nattposer fra før. En tynn og en tykk. Den tynne har vi brukt med dyne over og den tykke har vi hatt et helseteppe over. Dynen har lagt lett og luftig på og han har aldri vært overopphetet. Soverommet holder 17 grader. Vi har som regel bare nattedrakt uten body eller kun en tynn ullbody under.

Det har aldri Vær noen advarsel på de andre posene om å ikke bruke noe over. Og det jeg rett og slett lurer på er om de posene fra IKEA er så mye varmere. Den ene er i sånn håndkle stoff og den andre som en tynn sommerdyne.

Anonymous poster hash: a19ea...32d

Fortsetter under...

Skrevet (endret)

Vi har brukt soveposen til Stokke fra datteren vår var nyfødt til nå når hun er 17 mnd (selvsagt en annen str nå*s*). På vinteren bruker hun ullpysj fra Nøstebarn under,  og på sommeren en bomullspysj m ben. Har aldri lagt noe dyne eller teppe over henne,- det var liksom hele vitsen m pose, vi var så redde for at hun skulle dra den over nesen/ansiktet eller åle seg under.  Hun sover derimot oppå dynen sin for å gjøre det litt "koseligere". Stokke sin pose tror jeg er tykkere enn den fra IKEA (i alle fall den jeg har kjent på).

Endret av Stella&My+2
Skrevet

Vi har brukt soveposen til Stokke fra datteren vår var nyfødt til nå når hun er 17 mnd (selvsagt en annen str nå*s*). På vinteren bruker hun ullpysj fra Nøstebarn under, og på sommeren en bomullspysj m ben. Har aldri lagt noe dyne eller teppe over henne,- det var liksom hele vitsen m pose, vi var så redde for at hun skulle dra den over nesen/ansiktet eller åle seg under. Hun sover derimot oppå dynen sin for å gjøre det litt "koseligere". Stokke sin pose tror jeg er tykkere enn den fra IKEA (i alle fall den jeg har kjent på).

Nå har ikke jeg kjent på stokke sin. Men vi hadde også en tykkere og måtte fortsatt ha et helseteppe over. Han har hatt fin temperatur da. Det trekker litt fra vinduet her, så jeg føler liksom at vi må ha det teppet.

Skrevet

Da ville jeg heller gått for langarmet body m en ullpysj over:) Vi bor også i gammelt hus med trekkfulle vinduer, men mini har aldri vært kald (lå på saueskinn under dynen i starten)

Skrevet

Vi bruker pose på lillemann, og har tidligere hatt en fra ikea. Vi bruker verken dyne eller teppe over.

Han har på seg tynn ullpysj under og vinduet litt på gløtt.

Jeg ville ha prøvd meg litt frem og evnt lagt over et teppe om h*n er kald.

Det kommer kanskje litt ann på barnets alder også? Vår er 10 mnd. Da han var nyfødt brukte vi jo mer på han om natten enn vi gjør nå.

Skrevet

Vi bruker pose på lillemann, og har tidligere hatt en fra ikea. Vi bruker verken dyne eller teppe over.

Han har på seg tynn ullpysj under og vinduet litt på gløtt.

Jeg ville ha prøvd meg litt frem og evnt lagt over et teppe om h*n er kald.

Det kommer kanskje litt ann på barnets alder også? Vår er 10 mnd. Da han var nyfødt brukte vi jo mer på han om natten enn vi gjør nå.

Han er 3 mnd

Annonse

Skrevet

Nei, man skal ikke bruke dyne over nattpose.

Anonymous poster hash: e3f90...afe

Skrevet

Lille klarer ikke å sove uten å ha dyne på, så vi har kun på body (bomull om sommeren og ull om vinteren), tynn pose og dyne.

Syns det virker så ukoselig uten dyne - elsker å kroe meg under dyna selv og har nok videreført det til barna mine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...