Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #1 Skrevet 10. januar 2014 Jeg og svigermor kommer overens i små doser av hverandre. Dama tar stor plass for å si det pent. Jeg er gravid, og nå har hun begynt mase på å få være med på fødselen. Selv hadde jeg sett for meg at det kun skulle være meg og mannen min, og jeg ønsker helst at vi skal få litt tid på sykehuset før noen renner inn dørene. Er jeg ufin hvis jeg sier at hun ikke får være med og må slutte spør om det? Da hun la det frem sist sa jeg bare rolig og pent at dette var noe jeg og ****** ønsker gjøre sammen bare oss. Anonymous poster hash: d852d...2f5
juniprins2014 Skrevet 10. januar 2014 #2 Skrevet 10. januar 2014 si til henne at det er en privat øyeblikk mellom deg og din mann.. iKKE faen om min svigermor skulle vært med på min fødsel.. ikke faen..
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #3 Skrevet 10. januar 2014 Just say no. Det er en no-brainer. Anonymous poster hash: 0a4e6...fc5
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #4 Skrevet 10. januar 2014 Enig med hun over. Fødselen er kun for meg og samboeren. Ingen andre! Anonymous poster hash: b1f2d...9e2
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #5 Skrevet 10. januar 2014 Haha, nei DER må du sette foten ned! Jeg har den søteste, snilleste svigermoren, men å hatt henne med på fødsel hadde vært heeeeelt uaktuelt. Det samme gjelder forsåvidt min egen mor. Jeg syns fødsel er en veldig privat seanse, og jeg hadde ikke følt meg komfortabel med å hatt andre enn min mann og det nødvendige helsepersonellet til stedet. Anonymous poster hash: c4e33...0a2
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #6 Skrevet 10. januar 2014 Selvfølgelig er det lov å si nei:) Det er ganske spesielt av svigermor å spørre om det. Anonymous poster hash: 7f627...8fc
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #7 Skrevet 10. januar 2014 Du bestemmer hvem som skal være med på fødselen, og det er veldig rart at noen maser om å få være med på en fødsel.... man kan være med om man blir spurt. Hadde forventet at alle respekterte mine ønsker når det gjaldt min fødsel. Anonymous poster hash: 345fc...55e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #8 Skrevet 10. januar 2014 Haha. Seriøst? For en svigermor. Lykke til når barnet er ute. Selvsagt sier du nei, og da dreper du forhåpentligvis noen ville ideer hun måtte ha om dette barnet. Grøsser bare ved tanken på å ha min svigermor med på fødsel. Anonymous poster hash: fe7a3...09e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #9 Skrevet 10. januar 2014 Som sagt dama tar plass og hun liker godt å merkere seg. Har alt måtte sette henne på plass i mitt eget hjem da hun ville organisere hyllene mine! Da snakket hun ikke til meg på flere uker, har ikke prøvd seg på det igjen på noen måte. Hun liker også å informere meg om at ***** (min kjære) er hennes sønn, samtidig som hun klemmer på han. Det er det også blitt slutt på etter hvert heldigvis! Snakker meg om å kastrere sin egen sønn forran dama hans. Dette er noen av flere grunner til at jeg IKKE vil ha dama på fødselen, egentlig vil jeg ikke ha henne på sykehuset i det heletatt for å være ærlig. Men jeg har strengt tatt tatt et valg om å dele livet med sønnen hennes så litt må jeg tolerere av å svelge noen kameler. HI Anonymous poster hash: d852d...2f5
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #10 Skrevet 10. januar 2014 Som sagt dama tar plass og hun liker godt å merkere seg. Har alt måtte sette henne på plass i mitt eget hjem da hun ville organisere hyllene mine! Da snakket hun ikke til meg på flere uker, har ikke prøvd seg på det igjen på noen måte. Hun liker også å informere meg om at ***** (min kjære) er hennes sønn, samtidig som hun klemmer på han. Det er det også blitt slutt på etter hvert heldigvis! Snakker meg om å kastrere sin egen sønn forran dama hans. Dette er noen av flere grunner til at jeg IKKE vil ha dama på fødselen, egentlig vil jeg ikke ha henne på sykehuset i det heletatt for å være ærlig. Men jeg har strengt tatt tatt et valg om å dele livet med sønnen hennes så litt må jeg tolerere av å svelge noen kameler. HI Anonymous poster hash: d852d...2f5 Noen kameler må du svelge... Men så absolutt ikke den med at hun vil være med på fødsel 😂. Jeg hadde bare sagt NEI DET FÅR DU IKKE. Anonymous poster hash: bca77...334
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 10. januar 2014 #11 Skrevet 10. januar 2014 Vil du ikke ha henne med, så sier du det. Jeg hadde med min svigermor og syns det var fantastisk å ha henne der, hun dro ti minutter etter ungen var ute, og kom på besøk igjen da vi kom hjem fra sykehuset. Men skjønner godt at du vil gjøre dette alene med mannen altså, jeg ville ikke ha med min egen mor
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #12 Skrevet 10. januar 2014 Aldri Anonymous poster hash: 1c91f...8d1
MamsenMedToSmå Skrevet 10. januar 2014 #13 Skrevet 10. januar 2014 Jeg hadde tissa på meg av vantro om svigermor hadde ytret ønske om å være med på fødsel. TOTALT uaktuelt uansett hvor godt forhold man måtte ha.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #14 Skrevet 10. januar 2014 Når man skal føde for første gang så aner man ikke hva man går til. Moren min ymtet også frempå et ønske om å få være med på første fødsel, da var jeg bare vag og sa at det skulle vel gå. Men når fødselen først satte i gang så valgte vi å ikke ringe, og unnskyldte oss etterpå med at alt gikk så fort og at vi helt glemte det. Men med fødsel nr 2 så var jeg langt mer trygg og viss på hva jeg gikk til. Så der ringte jeg moren min i god tid og det var på koselig å ha henne med. Og om jeg hadde hatt et nært og godt forhold til svigermor hadde jeg ikke hatt noe problem med å ha henne med også, dersom hun hadde et lignende ønske. Jeg har bare fått sønner selv, så jeg er veldig nøye på å ikke utelukke min egen svigermor fra noe. Selv om vi dessverre ikke alltid er på bølgelengde Anonymous poster hash: b6964...731
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #15 Skrevet 10. januar 2014 Min søster var med på mine fødsler. Da nr.2 var på vei mente min svigerinne at det var hennes tur til å være med. Forklarte henne at min søster var med for min skyld, ikke for underholdningen. Min søster gikk også ganske raskt etter at ungen var ute. Jeg ville aldri hatt svigermor med, hun er alt for bekymret for rare ting. Men likevel ville jeg mye heller hatt med henne enn mamma. HI: Du må bare si nei. Det er ingen (bortsett fra din svigermor tydeligvis) som kommer til å synes at du er teit eller sær av den grunn. Anonymous poster hash: e9e8b...e26
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #16 Skrevet 10. januar 2014 Er det lenge siden hun knekte sine sosiale antenner? Er man oppegående nok,så skjønnermna av seg selv at dette er noe mammaen og pappaen skal dele sammen,om det da ikke spørres selvsagt,det er noe annet! Anonymous poster hash: 807e2...dca
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #17 Skrevet 10. januar 2014 Jøss, hadde jeg ALDRI gått med på Hun har da født selv, og burde skjønne bedre ?? Anonymous poster hash: ccffa...429
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #18 Skrevet 10. januar 2014 Ikke sjans i havet om svigermor skulle vært med på min fødsel. Jeg føler meg heldig med min svigermor, skikkelig koselig dame, men et sted går grensen altså.. Ville ikke hatt med min egen mor på fødsel heller for den saks skyld, for meg er det snakk om intimgrenser. Hadde aldri kunnet se hverken mamma eller svigermor i øynene igjen om de hadde sett meg føde, ikke snakk om. Her tok vi med mamma på ultralyd første gang og svigermor andre gang, slik at de fikk en liten del av spenningen de også. Første gang nektet vi folk å komme å besøke oss på sykehuset, og fikk beskjed om å pent vente til vi var hjemme og klar for å få besøk, nå kommer snart nr 2 og vi er litt løsere på akkurat dette denne gangen, men vil fortsatt ha beskjed omdet er noen som tenker å komme på sykehuset, slik at vi er en smule forberedt og at de ikke bare plutselig står der... Anonymous poster hash: 22644...a3f
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #19 Skrevet 10. januar 2014 Svigermor med på fødsel? Å kjære vene, aldri i livet. Ikke på ultralyd eller legesjekker heller for den saks skyld. Noe må da kunne være bare mellom meg og mannen min?! Anonymous poster hash: bfeae...7c0
Englenemine Skrevet 10. januar 2014 #20 Skrevet 10. januar 2014 Herregud bare si nei men gjør det med en gang ikke la henne gå å innbille seg hun skal fordi du ikke sier nei når hun snakker om det. Da er du skyld i selv at det blir en konflikt på slutten. Herregud nei takk ingen svigermor når jeg føder.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #21 Skrevet 10. januar 2014 Verken mamma, svigermor, pappa, svigerfar eller noen andre skuelystne hadde fått bli med på fødsel. Det er intimt og privat. Anonymous poster hash: d2d57...13e
LME1001 Skrevet 10. januar 2014 #22 Skrevet 10. januar 2014 Dette løser du meget enkelt ved å si at NEI, hun får ikke bli med på fødselen. Du trenger ikke noen grunn.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #23 Skrevet 10. januar 2014 Klart hun ikke skal være med på fødselen! Og der bør absolutt få litt tid alene før hun tropper opp på sykehuset. Men hvis du er i grei form, så ville jeg latt henne komme på et lite besøk mens dere er på sykehuset. Bare vær tydelig på at du vil være alene når du skal amme i starten, hvis du ikke er komfortabel med å ha henne der. Anonymous poster hash: bf0e6...f49
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #24 Skrevet 10. januar 2014 Haha! Fullstendig uaktuelt! Jeg hadde min egen mor som backup dersom mannen av en eller annen grunn skulle være forhindret, å slippe noen andre inn der var uaktuelt! Anonymous poster hash: 156d7...26a
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #25 Skrevet 10. januar 2014 Selvsagt skal hun ikke bli med. Og hvorfor ikke vente med å gi beskjed om at det er barnebarn på gang, før barnebarnet er ute og dere har fått litt tid sammen? Anonymous poster hash: ab3c7...c4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå