Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #1 Skrevet 10. januar 2014 Jeg er nybakt mor. Nå er svigermor på besøk noen dager, og det viser seg at hun er forkjølet. Hoster masse. Jeg bekymrer meg (i mitt stille sinn) veldig for at babyen på 14 dager skal bli smittet...Så grusomt om han blir syk så tidlig! Kan noen berolige meg? Anonymous poster hash: 4714d...754
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #2 Skrevet 10. januar 2014 En så liten baby har med seg en del immunforsvar fra svangerskapet og får enda litt til om den ammes. Og skulle ungen bli forkjølet, så er det slikt som skjer og ingen katastrofe. Temmelig utbredt hos babyer som har storesøsken i barnehager. Anonymous poster hash: 3005b...b83
Narelle Skrevet 10. januar 2014 #3 Skrevet 10. januar 2014 Svigermor blir sikkert frisk til hun kommer på besøk. Hvis ikke får hun bare holde seg unna babyen til hun er frisk.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #4 Skrevet 10. januar 2014 I utgangspunktet så arver den lille ditt immunforsvar og beskyttes langt på vei gjennom morsmelken. Men jeg må si at jeg synes det er veldig merkelig at svigermor selv velger å komme når hun hoster så mye som hun gjør! Hadde jeg visst det før hun kom så hadde jeg bedt henne om å vente med å komme til hun var frisk! Jeg synes faktisk at det er egoistisk av henne å komme nå. Ikke bare med tanke på babyen, men minst like mye av hensyn til deg som akkurat har vært gjennom en tung fødsel. Jeg hadde nok fortalt henne at hun må vaske hendene hver gang før hun tar i babyen, at hun må gå ut av rommet når hun må hoste osv. Ikke fordi jeg ville vært så redd for babyen, men mer fordi jeg ville blitt provosert over at hun kom når hun evt kan smitte deg. En venninne av meg ville bedt svigermor om å snu i døra og ønske henne velkommen tilbake når hun var frisk Anonymous poster hash: 36c68...90f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå