Gå til innhold

I sjokk :(

*tingeling*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer! Selv om det kanskje ikke føles sånn nå...

Vi har også 2 fra før og jeg måtte mase fælt for å få en atpåklatt.. Som i uke 7 viste seg å være 2.

Mannen min gikk i "koma" - ville absolutt ikke ha to til..!

Nå er tvillingene snart 3 år og jeg nyter alle mine 4 barn! Mye jobb selvfølgelig, men verdens viktigste jobb da :-).

Lykke til - du får ikke fler enn du klarer å ta deg av ;-)

Fant du at det er to i magen....er 12uker på vei, og egentlig bare lei meg. Har to barn fra før og ønsker egentlig ikke tvillinger nå :( jaja....det kan jo gå fint...kanskje...!! Noen med erfaring, trenger gode ord ;)

Hei. Jeg fikk akkurat samme følelsen i uke 7 da mine tvillinger ble oppdaget. Vi hadde ønsket oss et fjerde barn og plutselig skulle det ene barnet bli to!

Mannen fikk panikk og rømte huset da jeg kom hjem og jeg gikk rett i kjelleren. Vi trengte begge litt tid på å fordøye nyheten, men nå i uke 21 bare gleder vi oss.

tingeling: HAHA!!! Jeg er i AKKURAT samme situasjon. Men sjokket har heldigvis lagt seg. Jeg er 17+5dager på vei :) Har ei jente på 5.5år og ei som blir 1 år (!) 20 januar. (HJEEEEELP) Skal på UL i morgen og håper å se hva det er der inne, gutter eller jenter. Har akkurat begynt å glede meg, vi kjøpte hus for ett par uker siden, bilen driver å byttes ut, og jeg forbereder meg på å bli GIGANTISK.

Masse lykke til! Til oss begge egentlig, detta fikser vi vettu!

Veldig lyst til å følge deg å se hvordan det går med deg fremover, er du mye her inne? Jeg har akkurat begynt å titte litt rundt på forumer osv :)

Åh gratulerer til deg også:) klart vi klarer dette (må si det til meg selv noen ganger til dagen, slik at jeg tror det selv hehe) joda det GÅR BRA! Veldig kjekt å høre fra andre i samme situasjon :)

Er litt her inne og leser, så hadde vært kjekt og følgt hverandre i tiden frem over! Spennende :)

Annonse

:) absolutt! Var forresten på ultralyd idag. Og jaggu skal vi ha 2 jenter til *knis* Stakkars gubben som må leve med 5 jenter i hus. Hihi!

Jeg tror mine er toegget, ettersom de har hver sin morkake, og relativt tykk skillevegg i mellom seg. Fikk du noe antydning på om du skal ha toeggede eller eneggede?

Ellers? hvordan er formen din? Jeg var UTROLIG sliten og kvalm de første ukene og gikk ned 6 kg (!)

Heldigvis er formen min helt upåklagelig nå :)

Oj 4 jenter, det blir bra :) Me har ei jente på 6år og en gutt på 4 fra før...så blir spennende å sjå hvilken kjønn mine tvillinger er. Er nå bare 12uker ca, så er en stund til ny ultralyd. Men ved tidlig ultralyd såg me to barn med hver si morkake og tror veggen er tykk mellom dei. Men blir kjekt å sjå om noen uker ;)

Formen min er helt elendig!! Har kasta opp hver dag siden uke 6 og er som regel senge/sofa liggenes, sliter virkelig å få i meg mat. Frem til nå har jeg gått ned 2.5kg.....dritt lei og håper virkelig jeg snart kan bli i form!!!!

Gratulerer alle sammen, og særlig Desiree med jente nr 3 og 4 :)

Jeg skal på ultralyd om 6 dager (jada, nedtelling!) og er spent på kjønn på tvillingene. Har en gutt fra før. Håper litt på en av hver, det hadde vært morsomt. De er toeggede, etter hva tidligere ul har vist i alle fall. (Og res. av to egg satt inn, ivf.)

Tingeling; håper formen stiger snart! Ganske heftig å være tvillinggravid. Jeg var også en del kvalm, men ikke like ille som deg. Gikk greit så lenge jeg spiste store mengder mat gjennom døgnet - gikk mer opp enn ned, kan du si :/

Vi venter også nr 3 og 4. Er nå 17+3 og har begynt å glede meg (litt) først den siste uken.
Har en jente på 5 og en gutt på 2 fra før.

Når har dere termin og hvor skal dere føde?

Jeg har termin 30. juni, enn så lenge hvertfall, skal på oul på mandag, og skal føde på Riksen.

Dollypop, jeg har termin 25. juni og skal føde på Riksen. Kanskje vi ses der!

Har vært på ordinær UL i dag, og vi venter en gutt og ei jente. Kjempemorsomt med en av hver!! Sønnen vår fyller fire år i morgen, og han blir nok en stor og fin storebror for småsøsknene sine. 

Utrolig å skulle bli trebarnsmamma...

Ja, skal ikke se bortifra det ;-)
Jeg skal på oul på mandag, veldig spent på om de kan se kjønn.
Hadde værtgøy med en av hver, så får de eldste både søster og bror.

Men spiller selvfølgelig ingen rolle.

Nå er det 10 uker siden vi fikk vite at vi venter tvillinger og jeg føler endelig jeg har slått meg til ro med tanken.

Kjenner meg igjen

Fant ut i uke 8 at vi ventet tvillinger, å vi ønnsket oss bare en 3 mann. Sjokket er lagt seg men jeg gleder meg ikke bare gruer meg å prøver å fortrenge at jeg faktisk er gravid.. Jeg er 23 år å venter nr 3 og 4:o har ei jente som blir 3 en mnd før termin å en gutt som blir 2 en mnd før termin. Hjelp hva hat jeg begitt meg ut på.. Er 14+4 i dag å håper jeg klarer å glede meg snart.. Har ikke sagt noe til familie ennda engang..

Annonse

Er nå snart 14uker på vei og kjenner at sjokke har begynt å roa seg...men ennå litt redd for alt. Redd for resten av svangerskape, redd for å ta vare på to babyar samtidig, egentlig livredd for å bli firebarns mor...shit!!! Men det kommer to så får vell bare prøve å vende meg til tanken ;)

Hei :)

Såg avisoppslag så måtte berre finne ein stad å skrive det eg hadde på hjertet, så vart det tilfeldigvis her. Tenkjer det er eit sjokk ja :)

Så til saken:  Eg er tvilling sjølv og :hjerte: tvillingen min. Leikevenen min. Kjenner meg og opplevingar i oppveksten. Me har vore ilag heilt frå før me var født! Og til mykje glede for dei rundt oss :) Då me vart store, fann me vegen i livet kvar for oss og fann ut som andre sysken at me er ikkje nødvendigvis så like i personleghei. Ingen skjønar greia betre med berre ein liten kommentar, som systera mi. Så har ein med seg ein god ballast om kva det vil seie å vere ein god ven med andre.

(ps me er einegga. Det er og slik at om ein sjølv er tvilling, så er det rart å sjå andre tvillingar fordi ein ser ikkje slik på seg sjølv. Vert framleis overraska over dei gongane me er kliss like, fordi me mest av tida ser veeeldig godt skilnad og meir tenkjer på det som ei syster)

Husmor var i gamle dagar, kanskje mogleg å skaffe det no og? Få hjelp til å lage middag og trilleturar. Det viktigaste er mat og stell og kose seg ilag på trilleturar så får resten flyte :)

For eit team de er! :kose::D :biggrin: :Nikke: :Nikke:

Hei,

jeg så også oppslag i avisen i går og føler at jeg må skrive noe (selv om det er et par år siden jeg har vært her inne).

Kjenner meg veldig igjen i sjokket. Hadde tre små barn (på 5, 2 1/2 og så vidt 1 år) da jeg fant ut at vi skulle ha tvillinger og det føltes ganske overveldende og som et prosjekt som veltet veldig mye av det vi så for oss for livet. Og sant nok, ikke det enkleste å presentere for familie og jobb heller..

Jeg skal ikke stikke under en stol at det har vært tøft og at vi i perioder har ravet rundt med lite søvn og kaos overalt. Men jeg har så lyst til å fortelle at det å få tvillinger også er helt fantastisk. Og at de av oss som har det bra kanskje sjeldnere legger inn innlegg (jeg gjorde det først da jeg leste en artikkel om selektiv abort som vurderes av enkelte som føler at to (til) er mer enn de kan håndtere). Fikk da et kjempestort behov for å si at ja, det snur litt opp ned på livet, og kanskje blir ikke livet som planlagt, men det ligger noen utviklingsmuligheter i det også som kanskje kan gjøre livet mye rikere.

I dag er mine minste akkurat blitt 3 år. Jeg føler meg utrolig priviligert. Til tider fortsatt veldig sliten, men også som deltager i en kjempegjeng hvor det er så mye god stemning, samhold og latter. Ville ALDRI byttet, og må innrømme at det er morsommere med to av gangen også (selv om jeg er like glad i de tre enlingene altså). Har definitivt måttet ta en fot i bakken på hvordan vi skal leve livet, men det er litt som med alvorlig sykdom, føler vel egentlig bare at jeg vet mer om hva som er viktig for meg og hvordan jeg vil prioritere enn jeg gjorde før.

Har stor forståelse for at for noen er det bare for mye. Men håper flest mulig og ikke minst trådstarter kan beholde troen på at dette blir veldig bra og se på de første par årene som en i overkant tøff "camp" hvor man må legge inn det man evner av storsinn og galgenhumor. Vi føler vi nærmer oss det punktet hvor ting går litt enklere og det er så mye moro, liv og glede. Når jeg treffer tvillingforeldre med eldre barn er de fleste også utrolig sterke på hvor mye som er bra.

Ønsker dere veldig lykke til og husk at de som har det bra ofte ikke bruker tid på å gjøre rede for det på nett, så veldig ofte blir det veldig bra!

Heia dere!

• 2 uker senere...

Så utrolig gått å høre solskinnshistorier :D de hjelper litt på å høre slik:) jeg er nå 16+4 å har akkurat bestilt time til tidlig Ul nå på fredag for å få vite hvilke kjønn som gjemmer seg i magen. Og de gjør jeg nå i håp om at de gjør at jeg klarer knytte bond å glede meg til de kommer :) regner med at gleden kommer men dog litt senere en med enling svangerskapa da de var planlagt å så dypt ønnsket. Men jeg tror også at en ikke får utdelt mer en en kan klare :))

:) mine er 10 dagar og det er rett og slett heilt utruleg at eg har hatt dei i magen og at dei kjem ut heilt perfekte. Eg fekk vite allereie i vk 7 at det var tvillingar. På grunn av 5 ufrivillige abortar før så tok eg rett og slett ikkje innover meg i starten at der var 2. Rekna nesten med at,eg mista. Ved ca,15 vk begynte eg å glede meg, men trua var ikkje heilt der. Når eg begynte å nærme meg 7-8 mnd så fekk eg ein slags panikkfølelse "dette kan faktisk gå bra! Korleis skal vi klare det". Panikkfølelsen vart egentleg større og større fram til fødsel. Det er først no faktisk at dette utrulege har hendt meg :) og ja, det er travelt og eg har ikkje nok hender, men så vanvittig heldig eg er!

Må nevne at dette er eit svangerskap eg har "grene meg til" hos mannen (gang på gang sidan eg har mista og mista) og mannen hadde nok sine tankar i svangerskapet. Men han har takla det så fiiint og så faktisk igår noko som "eg og kan bidra. Vi er 2 om dette" når eg sa at eg kunne ta nattevåkene aleine :)

Alt er jo ikkje fantastisk, men når eg,sitter her og ser på dei så føler eg meg så priviligert

• 3 uker senere...

Hei!

Ser ut som jeg endte opp her etter et par ultralyder som viser 2 fostere!

Jeg er bare 5 uker på vei, så er jo veldig tidlig, men prøver å lese meg litt opp og er jo kjempefint at sånne forumer som her eksisterer!

Jeg har en sønn på 2 år fra forrige samboerskap, og venter tvillinger i november! Fortsatt i sjokk, så godt man har noen måneder å forberede seg på ;)

Har vært i dårlig form siste 2 ukene, mye kvalm, sliter med å få i meg mat og fikk streptokokker nå i tillegg, så litt laber i formen sånn sett! Men pencilinen gjør jobben sin og gleder meg til ukene som kommer :)

• 2 måneder senere...

Vi hadde et "uhell" og ble gravid. Har tre barn fra før, som vi har en hver for oss fra tidligere og en sammen.

Hadde MER enn nok me disse tre, da vi til tider har store problemer med samhold og system og organisering og alt som henger med + et av barna har spesielle behov pga språk og motorikk.

Pga dette kom abort temaet opp rimelig kjapt etter vi fant ut vi var gravide, og fikk time til kontroll i uke 9.

Da viste det seg at det var tvillinger, og valget ble enda verre og lettere på en gang.

Verre pga at vi måtte gi avkall på TO av våre barn, og ikke bare ett. Letter pga det var et enda klarere valg da vi tenkte at vi aldri greier TO til.

Fikk ny time til abort ei uke etter, og dermed ei uke med mer tanker og undringer.

Møtte opp til abort men fikk panikk og reiste hjem.

Dermed måtte vi bare pent nøye oss med at slik blir det, for nå bare noen dager etter hele hendelsen tenker jeg at jeg har måttet vært midlertidig hjerneskadet, som i det hele tatt vurderte abort?!?!  Nå gleder vi bare oss kjempemasse!!

Ja, det KOMMER til å bli helt ufattelig slitsomt og krevende innimellom, men tenk på all gleden og kjærligheten vi får!! :)

Er mest spent på om økonomien tåler dette ettersom vi hadde det ganske stramt fra før.. er det noen som har tips og erfaringer på hvordan man får til dette best mulig? Regner med det ikke er noen ekstra stønader (annet enn barnetrygd) selv om man venter tvillinger.

Uansett, når alt kommer i alt.. så gleder jeg meg enormt, og ikke engang bekymringene kan stoppe den gleden jeg føler :)

• 1 måned senere...
Gjest Angelstath

Jenter!!!!!

Tvillinger er lett! Se bort fra at mine gutter har hatt kollik i 4 mnd, refluks problemer, barne astma, mat allergier etc.

De sover mye bedre enn andre bebiser har jeg hatt inntrykk av, så lenge de delte seng. De pluddret med hverandre, og trøstet hverandre fra dag 1!!!! De spiste likt, og bæsjet likt. De er 5 år nå og gjør ting likt og sammen ennå! De vet hva den andre trenger, og de hjelper hverandre.

Jeg gjorde alt dobbelt så fort og uten klunder hele veien! -ALENE!!!

Ja jeg var gift men han fikk depresjon så etter 4 år gikk jeg.

Jeg er gravid igjen og skyter meg selv i foten om jeg kun får 1 til. Ikke f#@%* om jeg orker å gå å bære på en unge hele tiden, dulle å leke, da blir jeg gal! Ser søstern har fått et og et barn og hun er utkjørt!!!

Mine har hatt sitt, men de var enkle barn fordi de aldri var alene.

Tvillinger er bare digg!!!

Masse lykke til :) Koooos dere med småbarnstiden, den er herlig og avslappende ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...