Cat.68 Skrevet 10. januar 2014 #26 Skrevet 10. januar 2014 Enig med hun over her. Det kan finnes flere årsaker til at noen røyker hasj, det vil ikke dermed si at hun er narkoman og hypp på rusen. Det kan være medisinske årsaker også. Så lenge hun har kontroll, noe det virker som hun har siden hun greier seg uten når barna er tilstede tar ikke noen skade av det. Jeg kjenner flere som bruker det av psykiske grunner og såvidt jeg har forstått kan det ofte være bedre det enn alle disse medisinene legene skriver ut. Jeg har også et nært familiemedlem som bruker det for å dempe symptomer på cellegift. Men nå vet ikke jeg årsaken til at hun gjør det heller da, men hasj i seg selv er ikke så veldig skadelig så lenge man begrenser seg. Jo. Du er rusmisbruker når du bruker narkotika. Du kan for eksempel bli fratatt førerkortet i påvirket stand, er du gravid så kan du bli tvangsinnlagt til avrusning og barnevernet involveres. Det er forbudt å omsette narkotika i Norge uansett kvantum. Jeg hadde aldri latt en narkis passe mine barn, hadde meldt far til barnevernet så får DE som rette myndighet vurdere hvorvidt stemor egner seg til å ha ansvar for barn når hun er narkoman.Anonymous poster hash: 8ade0...f0b Veeel, frøken alt vitende.. Du har vel hørt ordtaket "ikke gre alle under samme kam" ? For det første er det ikke snakk om å røyke under en graviditet, det blir en helt annen sak. det kommer tydelig fram at du ikke vet stort om dette temaet, det er ikke så farlig som antatt tidligere. man trenger ikke være narkoman og rusmissbruker fordi om man røyker litt hasj, det ser man tydelige eksempler på bla i usa hvor det brukes som medisin.. Jeg for min del slet en del med div diagnoser som ADHD, angst, depresjon, OCD osv for noen år tilbake, som påvirket hele min hverdag. etter 2 år til samtaler med psykolog og x antall unødvendige medisiner kom psykologen i samråd med bla politi fram til at cannabis kunne være løsningen. Så dette er noe jeg har kjennskap til.Jeg fikk beholde mitt sertifikat så lenge jeg ikke kjørte 5 timer etter inntatt dose så det at det sitter i i mange dager er bare bullshit! det henger igjen i blodet, men rusen er ute etter et par timer.. Både behandler og politiet var meget klare over at jeg måtte skaffe dette på "ulovlig vis" mens jeg ventet på godkjenning til sativex som er cannabis olje omformet i kapsler. Heldigvis ble jeg "frisk" etter en kort periode og slapp derfor sativex. Det jeg prøver å få fram med dette er at man ikke nødvendigvis trenger å være narkoman for å røyke hasj et par ganger i mnd, fordi om det er disse tilfellene der folk ender opp som heroinavhengige man som oftest hører om betyr det ikke at det gjelder alle. sjekk dine fakta! Jeg stoler på at psykologen min og politiet har mer peiling enn deg. de hadde tross alt ikke godkjent dette om de ikke hadde ment det var en god løsning.. Til slutt vil jeg nevne at cannabis er en plante, ikke et narkotikum, om du ser på det som narkotika bare pgav rusen den gir så regner jeg med du også ser på alkohol som narkotika?? Anonymous poster hash: f6904...119 Ikke et øyeblikk trur jeg på at politi og psykolog gitt deg dispans å bruke ren cannabis i påvente av savitex for medisinsk bruk. Savitex er kun godkjent medisinsk for enkelte cellegiftpasienter, og enkelte fall av MS. Det er diskutert å åpne for enkelte andre diagnoser men er ikke det per i dag i Norge. Jeg er enig i at man ikke nødvendigvis er narkoman fordi man røyker en gang iblandt, men så lenge det er ulovlig i Norge utviser man dårlig dømmekraft siden man bryter loven for ren egoisme. Det er ikke forenlig med å ha ansvar for barn å bryte norsk lov.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #27 Skrevet 10. januar 2014 Kunne ikke brydd meg mindre hvis hun gjorde det. Jeg drikker gjerne vin når barnet er hos meg, så om hun røyker når hun ikke har barn er hennes valg. Anonymous poster hash: 5e233...1ce
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #28 Skrevet 10. januar 2014 Enig med hun over her. Det kan finnes flere årsaker til at noen røyker hasj, det vil ikke dermed si at hun er narkoman og hypp på rusen. Det kan være medisinske årsaker også. Så lenge hun har kontroll, noe det virker som hun har siden hun greier seg uten når barna er tilstede tar ikke noen skade av det. Jeg kjenner flere som bruker det av psykiske grunner og såvidt jeg har forstått kan det ofte være bedre det enn alle disse medisinene legene skriver ut. Jeg har også et nært familiemedlem som bruker det for å dempe symptomer på cellegift. Men nå vet ikke jeg årsaken til at hun gjør det heller da, men hasj i seg selv er ikke så veldig skadelig så lenge man begrenser seg. Jo. Du er rusmisbruker når du bruker narkotika. Du kan for eksempel bli fratatt førerkortet i påvirket stand, er du gravid så kan du bli tvangsinnlagt til avrusning og barnevernet involveres. Det er forbudt å omsette narkotika i Norge uansett kvantum. Jeg hadde aldri latt en narkis passe mine barn, hadde meldt far til barnevernet så får DE som rette myndighet vurdere hvorvidt stemor egner seg til å ha ansvar for barn når hun er narkoman.Anonymous poster hash: 8ade0...f0b Veeel, frøken alt vitende.. Du har vel hørt ordtaket "ikke gre alle under samme kam" ? For det første er det ikke snakk om å røyke under en graviditet, det blir en helt annen sak. det kommer tydelig fram at du ikke vet stort om dette temaet, det er ikke så farlig som antatt tidligere. man trenger ikke være narkoman og rusmissbruker fordi om man røyker litt hasj, det ser man tydelige eksempler på bla i usa hvor det brukes som medisin.. Jeg for min del slet en del med div diagnoser som ADHD, angst, depresjon, OCD osv for noen år tilbake, som påvirket hele min hverdag. etter 2 år til samtaler med psykolog og x antall unødvendige medisiner kom psykologen i samråd med bla politi fram til at cannabis kunne være løsningen. Så dette er noe jeg har kjennskap til.Jeg fikk beholde mitt sertifikat så lenge jeg ikke kjørte 5 timer etter inntatt dose så det at det sitter i i mange dager er bare bullshit! det henger igjen i blodet, men rusen er ute etter et par timer.. Både behandler og politiet var meget klare over at jeg måtte skaffe dette på "ulovlig vis" mens jeg ventet på godkjenning til sativex som er cannabis olje omformet i kapsler. Heldigvis ble jeg "frisk" etter en kort periode og slapp derfor sativex. Det jeg prøver å få fram med dette er at man ikke nødvendigvis trenger å være narkoman for å røyke hasj et par ganger i mnd, fordi om det er disse tilfellene der folk ender opp som heroinavhengige man som oftest hører om betyr det ikke at det gjelder alle. sjekk dine fakta! Jeg stoler på at psykologen min og politiet har mer peiling enn deg. de hadde tross alt ikke godkjent dette om de ikke hadde ment det var en god løsning.. Til slutt vil jeg nevne at cannabis er en plante, ikke et narkotikum, om du ser på det som narkotika bare pgav rusen den gir så regner jeg med du også ser på alkohol som narkotika?? Anonymous poster hash: f6904...119 Ikke et øyeblikk trur jeg på at politi og psykolog gitt deg dispans å bruke ren cannabis i påvente av savitex for medisinsk bruk. Savitex er kun godkjent medisinsk for enkelte cellegiftpasienter, og enkelte fall av MS. Det er diskutert å åpne for enkelte andre diagnoser men er ikke det per i dag i Norge. Jeg er enig i at man ikke nødvendigvis er narkoman fordi man røyker en gang iblandt, men så lenge det er ulovlig i Norge utviser man dårlig dømmekraft siden man bryter loven for ren egoisme. Det er ikke forenlig med å ha ansvar for barn å bryte norsk lov. Jeg var heller ikke klar over at det lot seg gjøre. Men det var som sagt min psykolog som kom med forslaget i utgangspunktet og som dermed søkte om det. Han kunne også fortelle meg at det nettopp var et par andre som også hadde fått innvilget godkjennelse og resept på sativex på samme grunnlag som meg. Såvidt jeg har forstått holder det med en anbefaling fra lege så lenge man har grunn til og tro at det vil være hensiktsmesig for pasient. Jeg kommer bare med fakta, om du tror det eller ei er opp til deg og avgjøre Anonymous poster hash: f6904...119
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå