Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #1 Skrevet 10. januar 2014 Er dette ok? Verken mor eller far gjør. Tror faktisk ikke de vet noe om det. Anonymous poster hash: 96751...3fc
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #2 Skrevet 10. januar 2014 Så lenge hun gjør det når det ikke er barn til stede er det vel ikke noe problem ? Anonymous poster hash: 03a7e...17d
Jordbæråker Skrevet 10. januar 2014 #3 Skrevet 10. januar 2014 Enig med hun over her. Det kan finnes flere årsaker til at noen røyker hasj, det vil ikke dermed si at hun er narkoman og hypp på rusen. Det kan være medisinske årsaker også. Så lenge hun har kontroll, noe det virker som hun har siden hun greier seg uten når barna er tilstede tar ikke noen skade av det. Jeg kjenner flere som bruker det av psykiske grunner og såvidt jeg har forstått kan det ofte være bedre det enn alle disse medisinene legene skriver ut. Jeg har også et nært familiemedlem som bruker det for å dempe symptomer på cellegift. Men nå vet ikke jeg årsaken til at hun gjør det heller da, men hasj i seg selv er ikke så veldig skadelig så lenge man begrenser seg.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #4 Skrevet 10. januar 2014 Det ville jeg ikke ha brydd meg om. Anonymous poster hash: a2f95...0b4
Cat.68 Skrevet 10. januar 2014 #5 Skrevet 10. januar 2014 Så lenge hun gjør det når det ikke er barn til stede er det vel ikke noe problem ?Anonymous poster hash: 03a7e...17d Hvordan kan du mene det? Du vet at konsentrasjonen av hasj/cannabis sitter i blodet opp til 3 mnd. Den dagen man får ansvar for barn bør man så absolutt være godt foredømne og slutte med ulovlige aktiviteter.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #6 Skrevet 10. januar 2014 Eh, ærlig talt jeg blir litt provosert av svarene over her! Selvsagt er det et problem!Cannabis, hasj og marihuana er ulovlig i landet våres Norge. Og de norske lover skal da respekteres? Det er en årsak til at røyking av hasj er forbudt. Enda godt at hun ikke gjør det når barna er tilstede, men jeg synes alikevel vi har et lite problem her. Denne stemoren burde få hjelp. Og dere andre som mener at dette ikke er noe stort problem, og at det finnes medisinske årsaker til at folk røyker hasj og at hun sikkert har kontroll dere burde skaffe dere litt kunnskap på området, og omstille dere litt moralsk. Og at hasj ikke er farlig er TØV! Anonymous poster hash: 55894...639
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #7 Skrevet 10. januar 2014 Enig med hun over her. Det kan finnes flere årsaker til at noen røyker hasj, det vil ikke dermed si at hun er narkoman og hypp på rusen. Det kan være medisinske årsaker også. Så lenge hun har kontroll, noe det virker som hun har siden hun greier seg uten når barna er tilstede tar ikke noen skade av det. Jeg kjenner flere som bruker det av psykiske grunner og såvidt jeg har forstått kan det ofte være bedre det enn alle disse medisinene legene skriver ut. Jeg har også et nært familiemedlem som bruker det for å dempe symptomer på cellegift. Men nå vet ikke jeg årsaken til at hun gjør det heller da, men hasj i seg selv er ikke så veldig skadelig så lenge man begrenser seg. Jo. Du er rusmisbruker når du bruker narkotika. Du kan for eksempel bli fratatt førerkortet i påvirket stand, er du gravid så kan du bli tvangsinnlagt til avrusning og barnevernet involveres. Det er forbudt å omsette narkotika i Norge uansett kvantum. Jeg hadde aldri latt en narkis passe mine barn, hadde meldt far til barnevernet så får DE som rette myndighet vurdere hvorvidt stemor egner seg til å ha ansvar for barn når hun er narkoman. Anonymous poster hash: 8ade0...f0b
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #8 Skrevet 10. januar 2014 Eh, ærlig talt jeg blir litt provosert av svarene over her! Selvsagt er det et problem! Cannabis, hasj og marihuana er ulovlig i landet våres Norge. Og de norske lover skal da respekteres? Det er en årsak til at røyking av hasj er forbudt. Enda godt at hun ikke gjør det når barna er tilstede, men jeg synes alikevel vi har et lite problem her. Denne stemoren burde få hjelp. Og dere andre som mener at dette ikke er noe stort problem, og at det finnes medisinske årsaker til at folk røyker hasj og at hun sikkert har kontroll dere burde skaffe dere litt kunnskap på området, og omstille dere litt moralsk. Og at hasj ikke er farlig er TØV! Anonymous poster hash: 55894...639 hadde folk sett på prøvene til dem som bruker narkotika hvor lenge det faktisk sitter i kroppen etter at man er ferdig å røyke så hadde de blitt skikkelig overrasket. Anonymous poster hash: 8ade0...f0b
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #9 Skrevet 10. januar 2014 Jeg fatter ikke holdningene til noen folk her inne...Det er greit å være narkoman, så lenge du har en grunn til det? Enten fysisk eller psykisk årsak til misbruk så er det greit? Her trur jeg vi trenger å ta en aldri så liten realitycheck. Marihuana er ulovlig i dette landet. All misbruk eller bruk om du vil er forbudt. Uansett årsak til misbruk, fremdeles like ulovlig. At noen velger å bryte loven og medisinere seg selv med hasj er heller ikke greit.Personlig hadde jeg fått høre at stemoren til ungene mine røyka hasj når ungene mine ikke var der, hadde jeg først sendt inn bekymringsmelding, så hadde jeg snakka med eksmannen min om problemet og forklart at mine barn får ikke være i det hjemmet før hun kan vise til rene tisseprøver. Mine barn skal vokse opp i et rusfritt hjem, omgitt av mennesker med god moral. GOSJ! Anonymous poster hash: 55894...639
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #10 Skrevet 10. januar 2014 De aller fleste klarer å ta vare på ungene sin etter en fuktig vinkveld hos venninner, så at en stemor ikke skulle kunnet a vare på ungene fordi det kan være rester i blodet er en latterlig påstand. De fleste som kommer med negative svar er enten regelryttere eller kjenner noen (som kjenner noen) som overhodet ikke fungerte på hasj. Å røyke litt like ofte som man kanskje ville tatt seg noen øl er i grunn ikke noe stort problem med mindre man faller for all skremselspropagandaen. Og nei, bare for å ha det sagt så bruker jeg ikke hasj, og jeg forsvarer ikke utstrakt bruk. Anonymous poster hash: de229...db5
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #11 Skrevet 10. januar 2014 Herregud.. "Å være narkoman"? Er du helt blåst eller? Tror du man er alkoholiker om man drar på fylla en helg man ikke har ungene? Anonymous poster hash: de229...db5
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #12 Skrevet 10. januar 2014 Selvfølgelig er ikke det greit. Det er ulovlig, skadelig og sitter lenge i kroppen. Jeg kjørte bil med en som hadde røyket hasj dagen før og det er noe av det skumleste jeg har vært borti (Jeg var ikke klar over det før etterpå)Se på tall fra USA, et skremmende stort antall av folk som havner på akutten etter bilulykker har røyket hasj først.Hadde mitt barn hatt en hasjrøykende stemor ville jeg visst det!! Anonymous poster hash: 161f4...0be
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #13 Skrevet 10. januar 2014 Så lenge hun gjør det når det ikke er barn til stede er det vel ikke noe problem ?Anonymous poster hash: 03a7e...17d Hvordan kan du mene det? Du vet at konsentrasjonen av hasj/cannabis sitter i blodet opp til 3 mnd. Den dagen man får ansvar for barn bør man så absolutt være godt foredømne og slutte med ulovlige aktiviteter. Hun har jo ikke ansvar for barn. Det er det far og mor som har. Om de overlater ungen til henne og ikke orker å passe på sine egne barn får de står får det. Anonymous poster hash: 83857...3c9
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #14 Skrevet 10. januar 2014 Enig med hun over her. Det kan finnes flere årsaker til at noen røyker hasj, det vil ikke dermed si at hun er narkoman og hypp på rusen. Det kan være medisinske årsaker også. Så lenge hun har kontroll, noe det virker som hun har siden hun greier seg uten når barna er tilstede tar ikke noen skade av det. Jeg kjenner flere som bruker det av psykiske grunner og såvidt jeg har forstått kan det ofte være bedre det enn alle disse medisinene legene skriver ut. Jeg har også et nært familiemedlem som bruker det for å dempe symptomer på cellegift. Men nå vet ikke jeg årsaken til at hun gjør det heller da, men hasj i seg selv er ikke så veldig skadelig så lenge man begrenser seg. Jo. Du er rusmisbruker når du bruker narkotika. Du kan for eksempel bli fratatt førerkortet i påvirket stand, er du gravid så kan du bli tvangsinnlagt til avrusning og barnevernet involveres. Det er forbudt å omsette narkotika i Norge uansett kvantum. Jeg hadde aldri latt en narkis passe mine barn, hadde meldt far til barnevernet så får DE som rette myndighet vurdere hvorvidt stemor egner seg til å ha ansvar for barn når hun er narkoman. Anonymous poster hash: 8ade0...f0b Veeel, frøken alt vitende.. Du har vel hørt ordtaket "ikke gre alle under samme kam" ? For det første er det ikke snakk om å røyke under en graviditet, det blir en helt annen sak. det kommer tydelig fram at du ikke vet stort om dette temaet, det er ikke så farlig som antatt tidligere. man trenger ikke være narkoman og rusmissbruker fordi om man røyker litt hasj, det ser man tydelige eksempler på bla i usa hvor det brukes som medisin.. Jeg for min del slet en del med div diagnoser som ADHD, angst, depresjon, OCD osv for noen år tilbake, som påvirket hele min hverdag. etter 2 år til samtaler med psykolog og x antall unødvendige medisiner kom psykologen i samråd med bla politi fram til at cannabis kunne være løsningen. Så dette er noe jeg har kjennskap til. Jeg fikk beholde mitt sertifikat så lenge jeg ikke kjørte 5 timer etter inntatt dose så det at det sitter i i mange dager er bare bullshit! det henger igjen i blodet, men rusen er ute etter et par timer.. Både behandler og politiet var meget klare over at jeg måtte skaffe dette på "ulovlig vis" mens jeg ventet på godkjenning til sativex som er cannabis olje omformet i kapsler. Heldigvis ble jeg "frisk" etter en kort periode og slapp derfor sativex. Det jeg prøver å få fram med dette er at man ikke nødvendigvis trenger å være narkoman for å røyke hasj et par ganger i mnd, fordi om det er disse tilfellene der folk ender opp som heroinavhengige man som oftest hører om betyr det ikke at det gjelder alle. sjekk dine fakta! Jeg stoler på at psykologen min og politiet har mer peiling enn deg. de hadde tross alt ikke godkjent dette om de ikke hadde ment det var en god løsning.. Til slutt vil jeg nevne at cannabis er en plante, ikke et narkotikum, om du ser på det som narkotika bare pgav rusen den gir så regner jeg med du også ser på alkohol som narkotika?? Anonymous poster hash: f6904...119
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #15 Skrevet 10. januar 2014 Forskjellen på alkohol og cannabis er at en av delene er ulovlig... Nå har ikke barnet mitt en stemor enda, men OM hun skulle røyke hasj og jeg fikk vite om det hadde jeg ringt rett til barnevernet og bedt om råd. Hadde heller ikke sendt barnet mitt dit, og ville tatt det opp med pappaen. Siden hun gjør det mener hun tydeligvis det er greit, og ikke så farlig, og de holdningene vil ikke jeg at barnet mitt skal ha. Anonymous poster hash: 4221a...025
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #16 Skrevet 10. januar 2014 Nei ærlig talt, her trur jeg det er noen som må skaffe seg litt mer kunnskap om cannabis! Les litt hva folkehelse instituttet sier om cannabis. Det er for faen ikke på gøy at det finnes lover og regler i dette landet her!At det finnes unntak med tanke på medisinskbruk kan ikke jeg stå inne for, men det er greit nok, men på generell basis så synes jeg absolutt ikke at man skal godta at stemor røyker hasj? Hva slags rollemodell er denne dama for barna som skal vokse opp da? Hvis hun har en ukritisk holdning til norsk lov. Synsing og sansing om hvorfor hun gjør som hun gjør blir for dumt i denne sammenhengen for det veit vi ingenting om, men i utgangspunktet så må vi da håpe at alle som har med barn og gjøre er rusfri og i hvertfall holder seg innenfor norsk lov. Anonymous poster hash: 55894...639
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #17 Skrevet 10. januar 2014 Enig med hun over her. Det kan finnes flere årsaker til at noen røyker hasj, det vil ikke dermed si at hun er narkoman og hypp på rusen. Det kan være medisinske årsaker også. Så lenge hun har kontroll, noe det virker som hun har siden hun greier seg uten når barna er tilstede tar ikke noen skade av det. Jeg kjenner flere som bruker det av psykiske grunner og såvidt jeg har forstått kan det ofte være bedre det enn alle disse medisinene legene skriver ut. Jeg har også et nært familiemedlem som bruker det for å dempe symptomer på cellegift. Men nå vet ikke jeg årsaken til at hun gjør det heller da, men hasj i seg selv er ikke så veldig skadelig så lenge man begrenser seg. Jo. Du er rusmisbruker når du bruker narkotika. Du kan for eksempel bli fratatt førerkortet i påvirket stand, er du gravid så kan du bli tvangsinnlagt til avrusning og barnevernet involveres. Det er forbudt å omsette narkotika i Norge uansett kvantum. Jeg hadde aldri latt en narkis passe mine barn, hadde meldt far til barnevernet så får DE som rette myndighet vurdere hvorvidt stemor egner seg til å ha ansvar for barn når hun er narkoman. Anonymous poster hash: 8ade0...f0b Veeel, frøken alt vitende.. Du har vel hørt ordtaket "ikke gre alle under samme kam" ? For det første er det ikke snakk om å røyke under en graviditet, det blir en helt annen sak. det kommer tydelig fram at du ikke vet stort om dette temaet, det er ikke så farlig som antatt tidligere. man trenger ikke være narkoman og rusmissbruker fordi om man røyker litt hasj, det ser man tydelige eksempler på bla i usa hvor det brukes som medisin.. Jeg for min del slet en del med div diagnoser som ADHD, angst, depresjon, OCD osv for noen år tilbake, som påvirket hele min hverdag. etter 2 år til samtaler med psykolog og x antall unødvendige medisiner kom psykologen i samråd med bla politi fram til at cannabis kunne være løsningen. Så dette er noe jeg har kjennskap til. Jeg fikk beholde mitt sertifikat så lenge jeg ikke kjørte 5 timer etter inntatt dose så det at det sitter i i mange dager er bare bullshit! det henger igjen i blodet, men rusen er ute etter et par timer.. Både behandler og politiet var meget klare over at jeg måtte skaffe dette på "ulovlig vis" mens jeg ventet på godkjenning til sativex som er cannabis olje omformet i kapsler. Heldigvis ble jeg "frisk" etter en kort periode og slapp derfor sativex. Det jeg prøver å få fram med dette er at man ikke nødvendigvis trenger å være narkoman for å røyke hasj et par ganger i mnd, fordi om det er disse tilfellene der folk ender opp som heroinavhengige man som oftest hører om betyr det ikke at det gjelder alle. sjekk dine fakta! Jeg stoler på at psykologen min og politiet har mer peiling enn deg. de hadde tross alt ikke godkjent dette om de ikke hadde ment det var en god løsning.. Til slutt vil jeg nevne at cannabis er en plante, ikke et narkotikum, om du ser på det som narkotika bare pgav rusen den gir så regner jeg med du også ser på alkohol som narkotika?? Anonymous poster hash: f6904...119 Jada, jug mer du. Politiet synes det var greit at du stod for omsetning av narkotika i nærmiljøet og kjørte bil i påvirket tilstand. Tullhøna. Anonymous poster hash: 8ade0...f0b
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #18 Skrevet 10. januar 2014 Enig med hun over her. Det kan finnes flere årsaker til at noen røyker hasj, det vil ikke dermed si at hun er narkoman og hypp på rusen. Det kan være medisinske årsaker også. Så lenge hun har kontroll, noe det virker som hun har siden hun greier seg uten når barna er tilstede tar ikke noen skade av det. Jeg kjenner flere som bruker det av psykiske grunner og såvidt jeg har forstått kan det ofte være bedre det enn alle disse medisinene legene skriver ut. Jeg har også et nært familiemedlem som bruker det for å dempe symptomer på cellegift. Men nå vet ikke jeg årsaken til at hun gjør det heller da, men hasj i seg selv er ikke så veldig skadelig så lenge man begrenser seg. Jo. Du er rusmisbruker når du bruker narkotika. Du kan for eksempel bli fratatt førerkortet i påvirket stand, er du gravid så kan du bli tvangsinnlagt til avrusning og barnevernet involveres. Det er forbudt å omsette narkotika i Norge uansett kvantum. Jeg hadde aldri latt en narkis passe mine barn, hadde meldt far til barnevernet så får DE som rette myndighet vurdere hvorvidt stemor egner seg til å ha ansvar for barn når hun er narkoman. Anonymous poster hash: 8ade0...f0b Veeel, frøken alt vitende.. Du har vel hørt ordtaket "ikke gre alle under samme kam" ? For det første er det ikke snakk om å røyke under en graviditet, det blir en helt annen sak. det kommer tydelig fram at du ikke vet stort om dette temaet, det er ikke så farlig som antatt tidligere. man trenger ikke være narkoman og rusmissbruker fordi om man røyker litt hasj, det ser man tydelige eksempler på bla i usa hvor det brukes som medisin.. Jeg for min del slet en del med div diagnoser som ADHD, angst, depresjon, OCD osv for noen år tilbake, som påvirket hele min hverdag. etter 2 år til samtaler med psykolog og x antall unødvendige medisiner kom psykologen i samråd med bla politi fram til at cannabis kunne være løsningen. Så dette er noe jeg har kjennskap til. Jeg fikk beholde mitt sertifikat så lenge jeg ikke kjørte 5 timer etter inntatt dose så det at det sitter i i mange dager er bare bullshit! det henger igjen i blodet, men rusen er ute etter et par timer.. Både behandler og politiet var meget klare over at jeg måtte skaffe dette på "ulovlig vis" mens jeg ventet på godkjenning til sativex som er cannabis olje omformet i kapsler. Heldigvis ble jeg "frisk" etter en kort periode og slapp derfor sativex. Det jeg prøver å få fram med dette er at man ikke nødvendigvis trenger å være narkoman for å røyke hasj et par ganger i mnd, fordi om det er disse tilfellene der folk ender opp som heroinavhengige man som oftest hører om betyr det ikke at det gjelder alle. sjekk dine fakta! Jeg stoler på at psykologen min og politiet har mer peiling enn deg. de hadde tross alt ikke godkjent dette om de ikke hadde ment det var en god løsning.. Til slutt vil jeg nevne at cannabis er en plante, ikke et narkotikum, om du ser på det som narkotika bare pgav rusen den gir så regner jeg med du også ser på alkohol som narkotika?? Anonymous poster hash: f6904...119 Jada, jug mer du. Politiet synes det var greit at du stod for omsetning av narkotika i nærmiljøet og kjørte bil i påvirket tilstand. Tullhøna. Anonymous poster hash: 8ade0...f0b Tro det eller ei. Hvorfor skulle jeg juge om noe sånt?? Ikke lenge etter dette ble bestemt satt jeg på hos en privatsjåfør hjem fra byen. Vi ble stoppet av politiet og det visste seg at han hadde godt over 40g i bilen. Politiet søkte opp navnet mitt og tok en kjapp samtale med sentralen, det hele endte med at de kjørte meg hjem på flekken. Ingen spørsmål, ingen prøver. Hadde det ikke stått i papirene mine at jeg hadde tilatelse til å røyke hadde jeg nok antagelig blitt satt i arresten til saken var oppklartjeg også. Fikk kun beskjed om å velge sjåfør med omhu neste gang. Jeg nekter og tro at jeg er den eneste med denne avtalen med tanke på hvor "lugnt" politiet håndterte situasjonen. Men for all del tro hva du vil kjære deg Anonymous poster hash: f6904...119
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #19 Skrevet 10. januar 2014 Det er da mange i Norge som har tillatelse til å røyke hasj på medisins grunnlag. Anonymous poster hash: 83857...3c9
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #20 Skrevet 10. januar 2014 Det er da mange i Norge som har tillatelse til å røyke hasj på medisins grunnlag. Anonymous poster hash: 83857...3c9 Ikke nødvendigvis. Det er siste løsning.Men jeg mener det er et bedre alternativ enn å bli neddopet på div anti deprisiva og angstdempende som sobril, valium og vival osv. Da disse gir en kraftig rus og er ekstremt vanedannende. Det er lite gøy å gå rundt som en inkompitent zombie om dagene. Anonymous poster hash: f6904...119
beibilykke Skrevet 10. januar 2014 #21 Skrevet 10. januar 2014 bare fordi det er ulovlig å røyke hasj betyr ikke det nødvendigvis at det er djevelens verk. man fungerer mye mer oppegående med en joint innabords enn f.eks en 6 pk med øl. det er mye mer skadelig å drikke ofte/mye enn å røyke litt hasj i ny og ne. ig dere som uttaler dere så bastant har faktisk ikke peiling! Bare fordi det er omtalt som et narkotikum kan man ikke sidestille det med f.eks kokain og heroin. Dette er en plante, ikke et syntetisk fremstil giftmiddel. rusen man får ved alkohol er mye værre/alvorlig enn rusen ved en joint. tenk over hvor mange kriminelle handlinger som skjer hver dag fordi noen er påvirket ac alkohol? voldshandlinger/drap etc.. hvor mye hører man om slilt der gjerningspersonen f.eks var påvirket av canabis og KUN det?? ekstremt skjeldent... så ja, det er ulovlig i Norge pr dags dato. men det burde kanskje alkohol også blitt da om man bruker det "feil" slik som de fleste gjør.. at dette kvinnfolket tar seg en joint UTEN barna tilstedet har da ingenting å si!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #22 Skrevet 10. januar 2014 Det har noe å si i forhold til hvilke holdninger hun har. Om ikke hun skader barna på en fysisk måte så er det åpenbart ei dame med dårlig moral og burde ikke ha noe med barn og gjøre. Anonymous poster hash: 55894...639
Berta_78 Skrevet 10. januar 2014 #23 Skrevet 10. januar 2014 Har ikke lest alle svarene. Men hvordan i all vet du at hun bare røyker når barna ikke er der...?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #24 Skrevet 10. januar 2014 Ikke greit overhode. Det er ulovlig , dere vet det og det kan gå utover deg også om barnevernet får nyss om at hun bruker ulovlige rusmidler. De kjøper heller ikke den med at hun kun gjør det uten dem i hus. Eller til stede som fremfor dem? Dette hadde jeg aldrl akseptert , jeg ville gitt far beskjed hun måtte avstå fra rus eller informere bv om hva som foregår der. Anonymous poster hash: c2f42...f25
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #25 Skrevet 10. januar 2014 Nei det er ikke greit. Da får far komme til dere å ha samvær. Folk blir helt skrullete av å røyke hasj. Anonymous poster hash: 2dc89...943
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå