Gå til innhold

Gjesteliste og søskenbarn, er dette ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mye grubling att og fram om hvordan vi skal gjøre med invitasjonene til bryllupet vårt har vi landet på følgende; alle onkler og tanter fra begges side blir invitert, men kun et søskenbarn fra hver side med partner

Vi ser for oss at det kommer til å komme noen reaksjoner men vårt argument er at vi har valgt å invitere de vi står nærmest. 

De andre søskenbarna har vi svært lite kontakt med, vi så noen senest nå i jula og det var så vidt de snakket med oss. 

Jeg tror heller ikke de hadde kommet om de hadde fått invitasjon. Da kan vi heller invitere venner vi vet vil komme å feire dagen med oss!

Anonymous poster hash: b037b...e75
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde valgt alle søskenbarna eller ingen av søskenbarna. Å kun invitere et søskenbarn hver kan skape både reaksjoner og splid. Da ville jeg heller invitert søskenbarn uten partner. Vet at det er nærmest en dødssynd, men heller det.

Anonymous poster hash: 1e3f6...d0f
Skrevet

Jeg hadde valgt alle søskenbarna eller ingen av søskenbarna. Å kun invitere et søskenbarn hver kan skape både reaksjoner og splid. Da ville jeg heller invitert søskenbarn uten partner. Vet at det er nærmest en dødssynd, men heller det.

Anonymous poster hash: 1e3f6...d0f

Hvorfor skal man invitere folk man ellers aldri hører noe fra (knapt en facebookhilsen på bursdagen) til et bryllup bare fordi man er i slekt? Å invitere uten partner er heller ikke aktuelt, de er da våre venner de også :)

HI

Skrevet

Jeg hadde gjort akkurat slik som deg - invitert kun de nærmeste. Jeg har to søskenbarn som står meg veldig nærme, de er som mine søsken. Det ville ikke føltes noe godt uten å ha dem der. Så har jeg en del andre søskenbarn som jeg kun ønsker god jul en gang i året, så disse ville jeg ikke invitert. At noen mener dette vil skape negative reaksjoner i deres familier, javel - men det gjelder faktisk ikke alle familier. At jeg inviterer kun mine nærmeste, vil ikke skapt noen form for strid eller sure miner i min familie.

Synes det er riktig å gjøre som man føler for seg jeg! :)

Skrevet

Inviter hvem dere vil... uavhengig av slektskap... :-)

Skrevet

Jeg tenker om de blir fornærmet får de heller gå i seg selv og tenke over hvor mye de faktisk gir lyd fra seg. 

HI

Skrevet

Jeg ville ikke reagert dersom noen av mine søskenbarn giftet seg og jeg ikke ble invitert til bryllupet, men min bror ble.

Jeg vet jo at min bror har god kontakt med flere av søskenbarna mens jeg overhodet ikke har det, så ville vel reagert mer om han ikke ble invitert ;)

Skrevet

Helt greit syns jeg! Jeg har 25 søskenbarn, så her MÅ man velge, hvis ikke blir det VELDIG store selskaper ;) Synes det er helt unaturlig at man skal invitere masse folk man ikke har kontakt med ellers!

Anonymous poster hash: bcb81...d61
Skrevet

Gir du mye lyd ifra deg da? Å opprettholde kontakt er jo en toveis greie...

Jeg tenker at et bryllup er en super mulighet til å få samlet alle igjen jeg. 

Anonymous poster hash: b6415...def
Skrevet

Gir du mye lyd ifra deg da? Å opprettholde kontakt er jo en toveis greie...

Jeg tenker at et bryllup er en super mulighet til å få samlet alle igjen jeg. 

Anonymous poster hash: b6415...def

Jeg gjør det, bare synd responsen er så laber.

Jeg tok flere langhelger til hjembyen mens jeg var i permisjon I hele fjor, tok kontakt og gav beskjed om når vi kom og at det hadde vært kjekt å treffe folk. Først nå i jula traff jeg de.

HI

Skrevet

Inviter de søskenbarna dere har kontakt med, drit i resten.

Skrevet

Vi inviterte 3 søskenbarn i vårt bryllup. Det var fordi vi har noen på hver side vi er veldig nærme. Fikk ingen reaksjoner på det. Alle forstod hvorfor og det var nesten en selvfølge at det ble slik.

Skrevet

Etter mye grubling att og fram om hvordan vi skal gjøre med invitasjonene til bryllupet vårt har vi landet på følgende; alle onkler og tanter fra begges side blir invitert, men kun et søskenbarn fra hver side med partner

Vi ser for oss at det kommer til å komme noen reaksjoner men vårt argument er at vi har valgt å invitere de vi står nærmest.

De andre søskenbarna har vi svært lite kontakt med, vi så noen senest nå i jula og det var så vidt de snakket med oss.

Jeg tror heller ikke de hadde kommet om de hadde fått invitasjon. Da kan vi heller invitere venner vi vet vil komme å feire dagen med oss!

Vi gjorde det sånn. Ba de som vi har mye kontakt med. Gadd ikke be alle for da hadde vi måtte utelate en del venner som vi følte var viktigere.

Anonymous poster hash: 1e5c2...eb8

Skrevet

Anonymous poster hash: [acronym=Full has

h: 1e3f6460bd9ce7883f704107829b8d0f] 1e3f6...d0f [/acronym]

For noe tull. Du mener altså at man ikke kan invitere en kusine man har vokst opp med, lekt med hver eneste dag som barn og som er mer som en søster, uten at man forplikter seg til å invitere mennesker man ikke ville kjent igjen på gata engang? Jeg har søskenbarn jeg ikke har sett siden de var barn og søskenbarn som jeg ser på som søsken. Kun sistnevnte var invitert i brylluppet og ingen i familien hadde noe negativt å si på det.

HI, Gjør det som føles rett for dere. Deres bryllup og deres velger hvem dere vil dele dagen med.

Skrevet

Inviter kun det ene søskenbarnet og prioriter vennene dine! Helt enig i at det blir teit å invitere folk man er i familie med, som man ikke har kontakt med, på bekostning av venner man treffer regelmessig.

Men husk at du da ikke har noe du skulle sagt om du ikke blir invitert i deres bryllup.

Skrevet

Gjør som dere har tenkt, det er ikke noe problem så lenge de søskenbarna som blir bedt er i mindretall. :) Jeg har minimal kontakt med mine søskenbarn, og er en av de som ikke blir bedt til de som gjør det på den måten. Det gjør meg absolutt ingenting, og grunnen er jo helt logisk.

Anonymous poster hash: 954f9...5ce
Skrevet

Jeg har mange søskenbarn og syns det var mer rart (men veldig hyggelig!) da jeg ble bedt i bryllupet til en, enn alle de andre jeg ikke har blitt bedt til. Jeg vet at de fleste har bedt noen søskenbarn og da selvfølgelig de som er nærmest. Hvorfor skal jeg, som treffer dem kanskje en gang i året, bli bedt, bare fordi de de har vært gode venner med hele oppveksten blir bedt? Jeg hadde syntes det var veldig synd om noen nære venner ikke ble bedt i et bryllup jeg ble bedt i, kun fordi jeg var slekt.

Anonymous poster hash: 83d44...573
Skrevet

Kjære vene, om dere ikke har kontakt så er det jo helt ok!

I mitt bryllup inv vi 4 av mine søskenbarn med partnere. Jeg har flere søskenbarn enn jeg kan telle. og da mener jeg faktisk det. tror det er 16-18 stk på mors side og enda flere på fars side. Mannen min har 5 søskenbarn og ingen av de ble inv. :)

De 4 som ble inv anser jeg og mannen min som venner :) nære venner. 

Har ikke hørt noe om den saken fra noen....... 

Anonymous poster hash: 857ca...bf5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...