Gå til innhold

Noen som har fått barn med en "eldre" mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gamle menn??? Halloooo. En mann på 50 trenger ikke være GAMMEL! Mannen min har fysikk og helse som en 20-åring, ser ut som han er i 30 åra og er en meget aktiv og fantastisk småbarnsfar!! Ja faktisk mye mer aktiv og energisk og tilstedeværende enn mange yngre pappaer jeg vet om. Det er kjempeviktig å se PERSONEN som skal bli forelder, og ikke bli så hysterisk opphengt i alder.Det er da ganske vanlig i hele verden med fedre på den alderen. Og hvis man ikke tør å få barn fordi man er redd for å få et barn med Schizofreni for at faren er over 40, har man seriøst problemer;) Slapp av, og få barn om det er det dere kjenner er riktig for dere!

Har mannen din en litt yngre bror som er singel og vil ha barn, magica?? ;)

Send ham til meg... ;)

Anonymous poster hash: a1e78...2a0

Hehe...nei dessverre, bare en eldre mye mer sliten en med bare 1 barn;) Han har det nok ikke så bra, derfor er både helsa og energinivået hans mye dårligere....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg høres det gammelt ut, men det er jo kanskje fordi faren min er 50 til sommeren og jeg er 29 ;) He he. Han er bestefar til 2, så jeg har litt vanskelig med å se for meg fattern med baby og nattevåk igjen;)

Uansett, så er det jo noe dere må bestemme ;) Trass alder og småbarnsliv er en ting, men hvorvidt dere har tenkt igjennom "hele løpet" like godt vet jeg ikke. For min del tviler jeg ikke et sekund på at han kan være verdens beste far... men kanskje han aldri får oppleve barnebarn, giftermål og andre store ting i dette barnets liv? Livet har ingen garantier, men jo eldre man er jo større er sjansen for sykdommer osv.

Hva med de voksne barna hans? Når de får barn, så vil kanskje ikke han ha tid til å både være deltagende bestefar og småbarnsfar? Hva med de krevende tenårene? Osv... selv er jeg redd veldig mye hadde gått på meg, uavhengig av kvalitetene til far.

Forøvrig hater jeg ordet "kjærlighetsbarn" i settinger med "mine, dine, våre" familier... Får det til å høres ut som om alle de andre barna bare var prøvende amatører og prøvekluter i forhold til dette nye kjærrrrrlighetsbarnet... urk.. :huh:

Men føler dere at dere har et barn til i dere, så er det jo bare å kjøre på. Her får du uansett forskjellige synspunkter. Det viktige her er hva dere 2 vil  :laugh:

Anonymous poster hash: d33a4...f3b
Skrevet

Jeg tenker at meningen med livet er å være lykkelig den stunden man lever. Om dere inderlig ønsker dere et barn sammen ville jeg hoppet i det. Mulig at mye av arbeidet faller på deg dersom mannen din ikke holder ut med nattevåk ol.? 

Jeg skjønner at du reflekterer rundt hans alder. Og det er viktig.  Snakk med han om hvordan han ser for seg at dere samarbeider om babyen. Del dine bekymringer. Vi vet aldri hvor lang tid vi får på denne jorden.  For alt vi vet lever mannen din i 50 år til. Lykke til med valget! 

Hilsen ung tobarnsmor på 25 år :)

Anonymous poster hash: f1788...163
Skrevet

Svigers er 50 og 48 år. Jeg må si jeg hadde reagert vis de hadde startet på nytt med barn. Både sammen eller hver for seg vis de hadde vært skilt. Nå kommer jo barnebarn på løpende bånd.

Er vel ikke så lenge før din mann blir bestefar kanskje?

Anonymous poster hash: 675f7...a73

Skrevet

Min pappa er snart 50 og han gjør seg veldig godt som morfar! Personlig synes jeg det er for gammelt, og at dere burde tenke dere veldig godt om (hvilket det virker som at dere gjør), men hvis det er det dere vil, kjør på!

Skrevet

Svigers er 50 og 48 år. Jeg må si jeg hadde reagert vis de hadde startet på nytt med barn. Både sammen eller hver for seg vis de hadde vært skilt. Nå kommer jo barnebarn på løpende bånd.

Er vel ikke så lenge før din mann blir bestefar kanskje?

Anonymous poster hash: 675f7...a73

Men det er jo det som er så fint;) Da er man liksom i siget, og har alt utstyret på plass. Eldste mine er 22 og yngste er 3. Tenk så mye penger de store kan spare på babyutstyr! Og så har jo barnebarna mange å leke med og mange som gir oppmerksomhet når de kommer. Gleder meg ,jeg:)

Skrevet

Han har tatt ett valg om at han ikke ønsket seg flere barn og har sterilisert seg.

Jeg syns det er tull at han som allerede er 50 år skal tenke på å bli småbarnsfar. Har dere tenkt over hvor gammel han vil være før en baby kanskje er her?

Det skjer ikke i en håndvending nå som han er steril og et svangerskap varer også en god stund.

Jeg syns dere burde glede dere over de barna dere har og sette pris på tiden dere har også for dere selv.

Anonymous poster hash: 9a328...fb1
Skrevet

Fedre over 40-50 gir større risiko for en del psykiatriske diagnoser, deriblant schizofreni. Jeg hadde ikke tatt sjansen. Anonymous poster hash: 287df...40e

Ja, jeg støtter denne. Ikke få barn- din mann kan bli schizofren! He he

Anonymous poster hash: 06dc5...3aa

Skrevet

Jeg tror nok det er forelskelsen og det biologiske behovet for å spre sin sperm som slår inn. Han steriliserte seg av en grunn. Jeg synes du skal ha is i magen og tenke på at det livet som dere har nå og er så glad i vil bli dramatisk forandret. Dere har jo faktisk mulighet til å både ha barn og bevare kjæresteforholdet deres. Og barna kan komme til dere og være etterlengtede midtpunkt. Dette gjelder jo i alle aldre, men alderen er jo en ekstra grunn til å la ting være som de er. Snart kommer kanskje små barnebarn, og dere vil ha masse overskudd og tid til å være sammen med dem. 

Anonymous poster hash: 60892...91a
Skrevet

Gamle menn??? Halloooo. En mann på 50 trenger ikke være GAMMEL! Mannen min har fysikk og helse som en 20-åring, ser ut som han er i 30 åra og er en meget aktiv og fantastisk småbarnsfar!! Ja faktisk mye mer aktiv og energisk og tilstedeværende enn mange yngre pappaer jeg vet om. Det er kjempeviktig å se PERSONEN som skal bli forelder, og ikke bli så hysterisk opphengt i alder.Det er da ganske vanlig i hele verden med fedre på den alderen. Og hvis man ikke tør å få barn fordi man er redd for å få et barn med Schizofreni for at faren er over 40, har man seriøst problemer;) Slapp av, og få barn om det er det dere kjenner er riktig for dere!

Har du vært borti noen med diagnosen?

Når risikoen blir så mange ganger doblet som den blir, så syns jeg det er verre å ta lett på det. En mann kan være så ungdommelig han bare vil, sædkvaliteten er likevel dårligere.

Anonymous poster hash: 287df...40e

Selvfølgelig har jeg vært borti noen med diagnosen. Hva spiller det for rolle??? Jeg vil gjerne se hvor du tar dette fra. Og sånn enkelt matematisk er sjansen fremdeles mikroskopisk hvis den er mikroskopisk i utgangspunktet selv om den øker en masse;) Hvis du skjønte det? Altså hvis sjansen er 1 av 500000, er det dobbelte 2 av 500000. Det er jo fremdeles svært lite eller?? Selvom muligheten altså dobler seg... ;) Eller denne da: Hvis jeg kjøper 4 lottokuponger, er det 4 ganger større sjanse for å vinne enn med 1. Sjansen er fremdeles svært liten....

Så den kilden din nå. Der var det jammen mye muligens og kanskje;) Jaja....man kan alltid finne forskning som støtter ens rareste overbevisninger;) Den undersøkelsen er vel mest opptatt av å prøve å finne sammenhenger mellom gener og schizofreni(den engelske). Dessuten står det jo at det ikke er noen betydelig økning før far blir over 55. Det er vel en viss forskjell på 40-50 slik du skriver, og over 55? Menmen,-jeg har fått 3 barn med en mann over 40, så da er det vel bare å vente på schizofrenien til å slå inn da.....Det jeg reagerte på var at en sånn undersøkelse var avgjørende for deg i forhold til å få barn med en mann over 40. Men vi er forskjellige, og det er jo helt greit. Jeg er mer av den optimistiske typern... ;)

De sa ingenting om 55, men 40, 45 og 50.

For meg er risken veldig høy, men jeg er uansett for ung for å skulle lage unger med noen på den alderen, så er ikke noe som bryr meg personlig.

Jeg er ingen optimist, jeg er en realist. Forskning viser at risken for skader er stor om foreldre er over 45-50 så da forholder jeg meg til det.

Anonymous poster hash: 287df...40e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...