Gå til innhold

Noen som har fått barn med en "eldre" mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir det som til oss,-så NEI.

Jeg fikk barn sammen med en som da var 49 år , og hadde voksne barn.

Mine var 10, 13 og 15.

Vi hadde et topp forhold før minstebarnet kom, men så skjedde det som ikke skulle skje. MINE barn ble til "ingenting" i min manns øyne. Han snakker il dem kun når han "kjefter"

Vårt felles barn er han god og snill mot,~ men gidder ikke bli med ut på ski, sykkelturer, basseng , lekeplasser ol.

Gidder ikke å stå opp om morgene .

Altså han er blitt gammel og lat !!!

Til tider liker jeg han ikke...

Anonymous poster hash: af39a...e6c

Men dette har jo ingenting med alder å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ung, han er gammel. Jeg synes 50 år er for gammelt for å få et barn, han skal tross alt følge opp barnet i 20 år.

Det er litt annerledes i denne saken, siden barnet har deg hvis han blir sliten, for ja, han blir mest sansynlig sliten.

Hvis du er forberedt på at du i perioder muligens må ta mesteparten av ansvaret med barnet, da er det greit.

Anonymous poster hash: 6565b...af2
Skrevet

Jeg skriver dette anonymt da det kan bli lett å kjenne meg igjen på hva jeg skriver. Jeg har to barn på 5 og 7 år og har nettopp giftet meg med en mann på 50 år som ikke er faren til mine to barn. Jeg er 36 år. Han har 2 voksne barn fra tidligere ekteskap (20 og 24 år). Vi har det helt fantastisk sammen og vi får selvfølgelig det beste av 2 verdener hvis jeg kan være såpass egoistisk å skrive det. Vi får en del voksentid alene når barna mine er hos pappa'n sin. Vi har et godt forhold alle sammen og det fungerer supert med pappa'n og mannen min er helt fantastisk med barna. :-) Barna mine er så knyttet til han og han bidrar på lik linje som meg i hverdagen. Vi har det supert slikt det er nå, og jeg hadde i utgangspunktet ikke lyst på flere barn. Så møter jeg denne mannen, og vi er som skapt for hverandre. Vi har vært sammen i drøye 2 år nå og han har sagt rett ut at han virkelig ønsker at han og jeg skal få et barn sammen. Han er sterilisert så han må da eventuelt reversere den. Vi har pratet en del om det og sånn praktisk så passer det ikke, men det er det følelsesmessige. Vi har nå en fin hverdag med de to små barna mine, og livet er supert. Han sier han omtrent ikke kunne blitt gladere i de om de så hadde vært hans egne. Men han ønsker at vi skal få et barn som er skapt av han og meg. Han ønsker å oppleve meg som gravid etc og det å være sammen om et barn fra det er født. Jeg fatter ikke engang at jeg vurderer det, men jeg må ærlig si at hver gang jeg ser graviditeter og fødsler på TV så drømmer jeg meg bort og ønsker å oppleve dette med mannen i mitt liv.Men andre dager ønsker jeg ikke at mine barn ikke skal være i fokus og jeg er glad jeg er ferdig med trassalder etc.Jeg må også ærlig innrømme at jeg tenker han er for gammel til å få barn. Noen innspill? Hjertet sier ja, men hodet sier nei... jeg vil egentlig bare bli ferdig med avgjørelsen og trenger kanskje noen andres tanker...? Jeg vil tippe at nærmere alle her vil si at vi ikke bør få flere barn og det kan kanskje hjelpe meg på vei det også :-)   Anonymous poster hash: 4e30b...451

Hvis forholdet er bunnsolid så hvorfor ikke, hvis begge vil. Onkel var over 50 da sistemann kom med mykna, han har to voksne sønner, adopterte hennes sønn fra før og så fikk de det felles. Går fint for dem, onkel er ungdommelig og sprek for alderen, kan var vel på din alder da de fikk barnet. Mener onkel var 52-53. Virker som han har mer tid og ro nå enn da han var yngre.

Men, jeg ville sett litt på et par ting, lever hans far, eller eventuelt hvor gammel ble han, sykdommer i familien, feks kreft, hjerte, Alzheimer, osv? Det er aktuelt for en. 50 åring å tenke på. En grundig helsesjekk er på sin plass før dere bestemmer dere. Noen blir langt oppi 90 årene og klare i hodet, mens andre blir demente eller syke tidlig. Arv er en stor faktor her.

Anonymous poster hash: 45385...cf3

Skrevet

Om femti er for gammelt er helt avhengig av personen. Mange på femti som helt klart er for gamle både i kropp og sinn og mange som er førti, feit og ferdig også. Det er imidlertid mange menn i den aldersgruppen som absolutt blir helt fantastiske småbarnsfedre inn en alder av femti. Deriblant min mann. Han holder seg godt, trener, lever sunt og er i kjempeform. Han hevder selv at han er en mye bedre pappa nå i runde to, mer fokusert på barnet, roligere og tryggere. Han nyter det mer enn før. En femtiåring i dag har langt bedre utsikter til å bli hundre enn sine forfedre:) Hvis han ønsker seg barn så er han jo ikke for gammel. Spørsmålet er vel heller om du ønsker deg fler:)

Anonymous poster hash: 5235d...1bc

Skrevet

Fedre over 40-50 gir større risiko for en del psykiatriske diagnoser, deriblant schizofreni. Jeg hadde ikke tatt sjansen.

Anonymous poster hash: 287df...40e
Skrevet

Jeg synes det er for gammelt. Jeg er selv 30, og min far er 50, kanskje det er derfor jeg synes det er for gammelt. Han er en fantastisk far altså, men å få småbarn igjen nå er han for gammel til!

Anonymous poster hash: 8ea3a...87d

Skrevet

Jeg skriver dette anonymt da det kan bli lett å kjenne meg igjen på hva jeg skriver.

Jeg har to barn på 5 og 7 år og har nettopp giftet meg med en mann på 50 år som ikke er faren til mine to barn. Jeg er 36 år. Han har 2 voksne barn fra tidligere ekteskap (20 og 24 år). Vi har det helt fantastisk sammen og vi får selvfølgelig det beste av 2 verdener hvis jeg kan være såpass egoistisk å skrive det. Vi får en del voksentid alene når barna mine er hos pappa'n sin. Vi har et godt forhold alle sammen og det fungerer supert med pappa'n og mannen min er helt fantastisk med barna. :-) Barna mine er så knyttet til han og han bidrar på lik linje som meg i hverdagen.

Vi har det supert slikt det er nå, og jeg hadde i utgangspunktet ikke lyst på flere barn. Så møter jeg denne mannen, og vi er som skapt for hverandre. Vi har vært sammen i drøye 2 år nå og han har sagt rett ut at han virkelig ønsker at han og jeg skal få et barn sammen. Han er sterilisert så han må da eventuelt reversere den. Vi har pratet en del om det og sånn praktisk så passer det ikke, men det er det følelsesmessige. Vi har nå en fin hverdag med de to små barna mine, og livet er supert. Han sier han omtrent ikke kunne blitt gladere i de om de så hadde vært hans egne. Men han ønsker at vi skal få et barn som er skapt av han og meg. Han ønsker å oppleve meg som gravid etc og det å være sammen om et barn fra det er født.

Jeg fatter ikke engang at jeg vurderer det, men jeg må ærlig si at hver gang jeg ser graviditeter og fødsler på TV så drømmer jeg meg bort og ønsker å oppleve dette med mannen i mitt liv.

Men andre dager ønsker jeg ikke at mine barn ikke skal være i fokus og jeg er glad jeg er ferdig med trassalder etc.

Jeg må også ærlig innrømme at jeg tenker han er for gammel til å få barn.

Noen innspill? Hjertet sier ja, men hodet sier nei... jeg vil egentlig bare bli ferdig med avgjørelsen og trenger kanskje noen andres tanker...? Jeg vil tippe at nærmere alle her vil si at vi ikke bør få flere barn og det kan kanskje hjelpe meg på vei det også :-)

Anonymous poster hash: 4e30b...451

Hoi, jeg trodde ikke det fantes flere som meg... situasjonen er helt lik, bare at vi har enda større aldersforskjell (30 år, haha). Han har to voksne barn, jeg har et i barnehagealder.

Har gjort noen undersøkelser og bestemt oss for donasjon i danmark i stedet for å reversere steriliseringen (da det er veldig mye dyrere, og dessuten har en forholdsvis lav sjanse for å bli vellykket). Men mannen har ingen problemer med å bli far uten å dele dna med ungen, det trenger jo ikke være like enkelt for alle...

Skulle ønske jeg hadde guts til å signere med nick så du kunne sendt meg en pm om du ville utveksle erfaringer med gamle menn, men siden vi har tenkt å holde planene om barn for oss selv til graviditeten forhåpentligvis er et faktum... :P

Anonymous poster hash: 48e93...473

Skrevet

En annen bruker kan sikkert formidle kontakt mellom dere, hvis dere sender en melding. Mulig Elin kan være behjelpelig, til og med. Bill. Mrk babysyk ;-) Lykke til, begge to :-)

Skrevet

Gamle menn??? Halloooo. En mann på 50 trenger ikke være GAMMEL! Mannen min har fysikk og helse som en 20-åring, ser ut som han er i 30 åra og er en meget aktiv og fantastisk småbarnsfar!! Ja faktisk mye mer aktiv og energisk og tilstedeværende enn mange yngre pappaer jeg vet om. Det er kjempeviktig å se PERSONEN som skal bli forelder, og ikke bli så hysterisk opphengt i alder.Det er da ganske vanlig i hele verden med fedre på den alderen. Og hvis man ikke tør å få barn fordi man er redd for å få et barn med Schizofreni for at faren er over 40, har man seriøst problemer;) Slapp av, og få barn om det er det dere kjenner er riktig for dere!

Skrevet

Jeg syns alle over 50 er for gamle for å bli foreldre til en baby.
Din mann får vel barnebarn snart, så nyt dem isteden og forsett forholdet deres som det er.

Anonymous poster hash: a19a2...a2e
Skrevet

Tusen takk for alle svar jenter! Både den ene og den andre veien!! :-) jeg hadde ikke trodd at så mange ville være positiv for å være helt ærlig!

Mannen min er veldig ungdommelig og ingen ville gjettet at han er 50. Han trener 4-5 ganger i uka og er sprekere enn meg som også er veldig aktiv og trener mye.

Foreldrene hans lever ikke lenger for deg som spurte om det.. Mamma'n hans døde av brystkreft da han var 10 år mens pappa'n døde av hjerteinfarkt i en alder av 87..

Jeg har veldig lyst til å lytte til hjertet og lukke øynene for alt det praktiske og rasjonelle men jeg er en realist av yrke og greier liksom ikke å slutte å bruke hodet..

Tusen takk alle sammen!!

Anonymous poster hash: 1a1fe...80e

Skrevet

Gamle menn??? Halloooo. En mann på 50 trenger ikke være GAMMEL! Mannen min har fysikk og helse som en 20-åring, ser ut som han er i 30 åra og er en meget aktiv og fantastisk småbarnsfar!! Ja faktisk mye mer aktiv og energisk og tilstedeværende enn mange yngre pappaer jeg vet om. Det er kjempeviktig å se PERSONEN som skal bli forelder, og ikke bli så hysterisk opphengt i alder.Det er da ganske vanlig i hele verden med fedre på den alderen. Og hvis man ikke tør å få barn fordi man er redd for å få et barn med Schizofreni for at faren er over 40, har man seriøst problemer;) Slapp av, og få barn om det er det dere kjenner er riktig for dere!

Har du vært borti noen med diagnosen?

Når risikoen blir så mange ganger doblet som den blir, så syns jeg det er verre å ta lett på det. En mann kan være så ungdommelig han bare vil, sædkvaliteten er likevel dårligere.

Skrevet

Fedre over 40-50 gir større risiko for en del psykiatriske diagnoser, deriblant schizofreni. Jeg hadde ikke tatt sjansen. Anonymous poster hash: 287df...40e

Hvor i alle dager har du det fra ?

Mvh psykiatrisk sykepleier

Anonymous poster hash: 8f0ad...596

Skrevet

Amen! Min er altså godt forbi 50 til og med, men trener mye og er i upåklagelig fysisk form (mye bedre enn meg, og han sjekkes jevnlig fra topp til tå hos legen...). Helt med på notene sammen med min lille, langt mer ungdommelig enn mine foreldre (som han er jevngammel med). Og når den dagen kommer at han ikke lenger har all den energien... vel, alenemødre til to barn har vel overlevd før. JEG er jo ung og helt og fullt inneforstått med at jeg kanskje må takle tenårene alene... mulig det er dårlig gjort å dømme et barn til å miste faren tidlig, men jeg vet at barnet uansett vil vokse opp og vite at det er høyt elsket. Garantier har man aldri, jeg kunne funnet meg en 30-åring som får kreft eller blir helt invalid, eller en 40-åring som får alzheimer (ja, det skjer at folk får det så tidlig).

Man har ingen garantier, så det er like greit å ikke velge nå ut i fra hvordan du tror framtiden vil bli...

Hilsen hun med den 30 år eldre gamlingen :D

Skrevet

Fedre over 40-50 gir større risiko for en del psykiatriske diagnoser, deriblant schizofreni. Jeg hadde ikke tatt sjansen. Anonymous poster hash: 287df...40e

Tidsskrift for den norske legeforening:

"Dersom far er eldre enn 50 år ved barnets fødsel, øker risikoen for schizofreni, særlig hos døtre.

Noen studier har vist at økende alder hos far er forbundet med stigende risiko for schizofreni hos barna. Årsaken til dette er ukjent.

En dansk registerstudie analyserte data fra nesten 8 000 pasienter som var innlagt med diagnosen schizofreni i årene 1981 – 98 (1). Disse ble sammenliknet med over 190 000 kontrollpersoner.

Høy alder hos far og mor var forbundet med økt risiko for schizofreni. Når forskerne kontrollerte for sosioøkonomiske faktorer og psykisk lidelse i familien, var risikoen økt kun dersom far var eldre enn 50 år. Ved å analysere hvert kjønn separat, viste det seg at risiko særlig var økt for kvinner (insidensrate ratio 2,2; 95 % KI 1,44 – 3,44). Dersom far var eldre enn 55 år, økte insidensraten ytterligere for kvinner og nå ble det også observert økt risiko for menn (insidensrate ratio 2,1; 95 % KI 1,35 – 3,28).

– Dette er en ny fremragende psykiatrisk registerstudie fra Danmark. Undersøkelsen er stor og meget velkontrollert og viser klart verdien av et psykiatrisk sentralregister, hvilket vi mangler i Norge, sier professor Hugo Jørgensen, Psykiatrisk institutt, Universitetet i Bergen.

Resultatene tyder på at aldersbetinget spontan endring i arvematerialet hos far øker risikoen for schizofreni hos barna. Studien viser også at dette først blir av betydning når far er over 50 år. Risikoen økte mest for døtrene, noe som peker på betydningen av endringer i fars X-kromosom. Resultatene bidrar til å forklare hvorfor frekvensen av schizofreni holder seg relativt uendret i befolkningen til tross for pasientenes reduserte fertilitet, sier Jørgensen."

http://tidsskriftet.no/article/883119/

Anonymous poster hash: 76f1c...4cb

Skrevet

Kan alle disse gamle gubbene deres i det hele tatt få ståtiss a?

Skrevet

Nei, menn slutter å fungere seksuelt etter fyllte 45. Vi pleier å spjelke den med blomsterpinner.

Skrevet

Ha ha! Du vet folk har sex etter fylte 30. Vil tro det gjelder dine foreldre også :-)

Skrevet

Har mannen din en litt yngre bror som er singel og vil ha barn, magica?? ;)

Send ham til meg... ;)

Anonymous poster hash: a1e78...2a0

Skrevet

Dette er da velkjent, eller bør iallefall være det for mennesker i ditt yrke.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11296097

Skrevet

50 er helt på grensen synes jeg. Litt over og kanskje, men hadde ikke hevet noen øyenbryn hvis jeg hadde hørt noen i deres alder få barn sammen. Og i forhold til dine barn blir jo ikke aldersforskjelle så stor. Men det blir jo 25 år mellom hans barn og sitt ev søsken da.

Skrevet

Min far er 70 og jeg i 20åra. Selvfølgelig trist at han kommer til å gå bort tidligere i mitt liv enn andres, men heller med det enn å vere foruten :)

Skrevet

Når risikoen blir så mange ganger doblet som den blir, så syns jeg det er verre å ta lett på det. En mann kan være så ungdommelig han bare vil, sædkvaliteten er likevel dårligere.

Selvfølgelig har jeg vært borti noen med diagnosen. Hva spiller det for rolle??? Jeg vil gjerne se hvor du tar dette fra. Og sånn enkelt matematisk er sjansen fremdeles mikroskopisk hvis den er mikroskopisk i utgangspunktet selv om den øker en masse;) Hvis du skjønte det? Altså hvis sjansen er 1 av 500000, er det dobbelte 2 av 500000. Det er jo fremdeles svært lite eller?? Selvom muligheten altså dobler seg...;) Eller denne da: Hvis jeg kjøper 4 lottokuponger, er det 4 ganger større sjanse for å vinne enn med 1. Sjansen er fremdeles svært liten....

Skrevet (endret)

Selvfølgelig har jeg vært borti noen med diagnosen. Hva spiller det for rolle??? Jeg vil gjerne se hvor du tar dette fra. Og sånn enkelt matematisk er sjansen fremdeles mikroskopisk hvis den er mikroskopisk i utgangspunktet selv om den øker en masse;) Hvis du skjønte det? Altså hvis sjansen er 1 av 500000, er det dobbelte 2 av 500000. Det er jo fremdeles svært lite eller?? Selvom muligheten altså dobler seg... ;) Eller denne da: Hvis jeg kjøper 4 lottokuponger, er det 4 ganger større sjanse for å vinne enn med 1. Sjansen er fremdeles svært liten....

Så den kilden din nå. Der var det jammen mye muligens og kanskje;) Jaja....man kan alltid finne forskning som støtter ens rareste overbevisninger;) Den undersøkelsen er vel mest opptatt av å prøve å finne sammenhenger mellom gener og schizofreni(den engelske). Dessuten står det jo at det ikke er noen betydelig økning før far blir over 55. Det er vel en viss forskjell på 40-50 slik du skriver, og over 55? Menmen,-jeg har fått 3 barn med en mann over 40, så da er det vel bare å vente på schizofrenien til å slå inn da.....Det jeg reagerte på var at en sånn undersøkelse var avgjørende for deg i forhold til å få barn med en mann over 40. Men vi er forskjellige, og det er jo helt greit. Jeg er mer av den optimistiske typern...;)

Endret av magica fra tryll

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...