Gå til innhold

Dere med "halvtimessovere". Når ga det seg og barnet begynte å sove normale lurer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble også nattesøvn bedre da?

Anonymous poster hash: b7d5a...7d5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke før bhgstart dessverre:/ Da ble natta bedre og...

Skrevet

Da vi gikk fra 3 til 1 lurer.

Nattesøvnen har alltid vært bra.

Anonymous poster hash: ff81b...158

Skrevet

Da vi gikk fra 3 til 1 lurer.

Nattesøvnen har alltid vært bra.

Skulle stå fra 3 til 2 lurer

Skrevet

Nå i det siste ved 20 mnds alder så bare å henge ut!

Anonymous poster hash: e669f...b02

Skrevet

Ikke før bhgstart dessverre:/ Da ble natta bedre og...

Hvor gammel var barnet da?

Anonymous poster hash: b0ca5...9d7

Skrevet

Ved barnehagestart, 15 mnd. Da sov han plutselig både 1 og 2 timer i strekk...

Anonymous poster hash: 461c6...fad
Skrevet

Det er så utrolig deilig å se at jeg ikke er alene (altså at andre sliter med det samme). Min sover bare litt her og litt der. Om natten og. Han er 4 måneder.. Har egentlig ingen forhåpninger...

Anonymous poster hash: 2623c...eb4

Skrevet

Du kan teste ut dette:

Gå inn der hvor barnet sover rett før det vanligvis våkner av sin (alt for) korte lur.

Stå klar til å hjelpe barnet til å sove videre med de triksene som vanligvis virker, f.eks gi smokken, rugge på vuggen etc.

I teorien skal barnet gradvis lære seg å sove lenger av dette.

Anonymous poster hash: edcdd...ff6
Skrevet

Datteren min begynte så smått å sove litt lengre rundt 6mnd alderen (plutselig kunne hun slå til med en time i strekk, men det varte bare en dag eller to så var hun nede på sine halvtimes dupper igjen.)

Da hun var ca 9 måneder gammel gikk vi ned til en dupp om dagen og etter et par dager sov hun da 2 timer i strekk, noe hun gjorde frem til hun var 18 måneder gammel og bestemte seg for å slutte å sove helt på dagen. 

Hun har som regel alltid sovet godt på natta med minimalt med oppvåkninger så det virker som hun hadde såpass bra soving på natta at hun ikke trengte like mye dagen.

Anonymous poster hash: 3c4b4...70f
Skrevet

Mine har alltid sovet lite. De kuttet ned til en dupp da de var 9 og 10 mnd gamle og den var ikke på mer enn 20-30 min om vogna sto stille og opp til 1 time om jeg gikk tur.

Men denne ene duppen hold de på til de var 3 år (første) og 3 år og 4 mnd(andre) gamle.

Anonymous poster hash: cb041...327
Skrevet

Ca 12 mnd. Men han sov aldri så lenge som 30 min. Var heldig hvis han sov 15 min. Dette gjorde han 2 ggr om dagen, men nattesøvnen var alltid bra.

Skrevet

Aldri,sluttet å sove på dagtid da hun ble tre og fremdeles var det maks 35 minutter. Noe helvetes frustrerende for en hjemmeværende i permisjon (altså første året) som trengte søvn men som ikke fikk det!

Anonymous poster hash: 4ae5f...ec7

Skrevet

Det er så utrolig deilig å se at jeg ikke er alene (altså at andre sliter med det samme). Min sover bare litt her og litt der. Om natten og. Han er 4 måneder.. Har egentlig ingen forhåpninger... Anonymous poster hash: 2623c...eb4

4 mnd???!?!? Herregud da er det jo slik de er. Gi barnet et par mnd så sitter rutinene.

Anonymous poster hash: 08b16...acb

Skrevet

På dagtid aldri, men hun sov på natten =)

Skrevet

Sluttet aldri, men sluttet å sove på dagtid ved 12 mnd. Sov første hele natten ved 26 mnd.

Anonymous poster hash: 6d1ed...90e

Skrevet

Det gav seg ved barnehagestart, begynte da og sove 2 timer i vogna. Det ble ikke bedre på natta.

Skrevet

Kanskje ikke det du vil høre, men det ble ikke bedre før 9-10mnd.. Natten ble bedre på samme tid, men var allikavel perioder der vi var oppe med han 4-15ganger hver natt.

Anonymous poster hash: c78db...e42
Skrevet

Ved ca 9 mnd begynte han å sove ordentlige dupper på 1-1.5 time. Sammenhengende netter begynte ved 15 mnd.

Anonymous poster hash: aa4cc...56c
Skrevet (endret)

Storebror begynte å sove to gode dupper på 1-2 timer på dagtid rundt 7 mnd alder nå han ble mer mobil og fikk mer fast føde, da sov han også natten gjennom (10 timers netter).

Lillebror på 8,5 mnd sover fremdeles bare to 30 min dupper på dagtid. Så han er sliten og overtrøtt på ettermiddagen og får som regel en 10 min powernap i 17-tiden for å holde ut til leggetid kl 19... Han sover deilige 12-13 timer på natta da, med to korte oppvåkninger for flaske. Gleder meg til vi kan skippe den sene powernappen, da håper jeg at han hopper over et eller begge nattmåltidene også :)

Endret av Madolyn
Skrevet

Ved ca 5 mnd, da begynte hun å sove ute i vogna si. Da ble det endelig to litt lengre lurer, i stedet for en halvtime her og der. Vet ikke om det var den friske lufta, eller alderen jeg :)

Anonymous poster hash: 44383...487

Skrevet

Takk for svar alle! 

Baby er 8 mnd og sover 2 el 3 lurer på 30 min. Litt avhengig av når dagen starter og dagsformen. Våkner fra 5-25 ganger per natt i tillegg (mellom 19 og 07).

Skrevet

Takk for svar alle! 

Baby er 8 mnd og sover 2 el 3 lurer på 30 min. Litt avhengig av når dagen starter og dagsformen. Våkner fra 5-25 ganger per natt i tillegg (mellom 19 og 07).

IKKE vanlig med så mange oppvåkninger på natta! Er babyen avhengig av pupp for å få sove?

Anonymous poster hash: af7e5...2d2

Skrevet

Ved ca 9 mnd byrja eldste å sove lengre kvilar på dagen. Før det var det ikkje vits å t.d. legge ho ut i vogn for soving, kunne like gjerne legge ho i bagen på stuegolvet. Ho var våken att like etterpå uansett. Ho var første barnet mitt og eg trudde det skulle vere slik. Før eg innsåg at andre babyar kunne sove i timesvis var eg så vant med desse høneblundane at det var aldri eit problem for meg. Men eg innrømmer gjerne at det var deilig då ho gjekk over til 1-2 timars søvn i strekk på dagen.

Nattesøvna var god nesten frå første stund.

Skrevet

egentlig aldri, hun var lettvekt og sov korte dupper til hun sluttet å sove pp dagtid. Noen få unntak hvor hun sov litt lenger var det jo, men det var unntaket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...