Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #1 Skrevet 10. januar 2014 Snuppa mi er nå straks 8 mnd,så denne problemstillingen har vært gjeldende en stund,særlig etter at hun har begynt å sitte... Når hun bæsjer,så kommer det jo inni skjeden hennes (spesielt når hun sitter) og jeg har hørt at man ikke skal vaske så mye "der inn" pga bakteriefloraen osv.Men så vil jeg jo ikke at hun skal ha bæsj der inne heller da! har to gutter fra før,så dette er noe nytt for meg! Så spørsmålet er:hva er rett å gjøre?Hvordan gjør du det? Takk for svar! Anonymous poster hash: 469da...6ca
Von Hertelhofen Skrevet 10. januar 2014 #2 Skrevet 10. januar 2014 Er det besj der, så må det vaskes bort. Vask forfra og bakover, da er det mindre sjangs for at det kommer bakterier inn i skjeden. Har forresten samme problem selv. Fikk nettopp en gutt, har ei jente fra før. Vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det ned gutten hihi....
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #3 Skrevet 10. januar 2014 Er det besj der, så må det vaskes bort. Vask forfra og bakover, da er det mindre sjangs for at det kommer bakterier inn i skjeden. Har forresten samme problem selv. Fikk nettopp en gutt, har ei jente fra før. Vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det ned gutten hihi.... Haha,gutter er jo enklere akkurat sånn i allefall!men noen ganger må man jo vaske hele utstyret deres også,så kanskje er de ikke helt enkle de heller... Anonymous poster hash: 469da...6ca
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 10. januar 2014 #4 Skrevet 10. januar 2014 Hihi med gutten er det bare å vaske i vei, unngå å dra forhuden bak, men det vet du jo Men her også, kommer det avføring inn der må det jo vekk, det letteste er å åpne litt opp og skylle godt med vann. Jeg syntes også det var mer komplisert med jente, men nå skyller jeg når det trengs. Bedre med rent vann der enn avføringsrester og annet
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #5 Skrevet 10. januar 2014 Vasket alltid forfra og bak ja, og brukte en myk klut til å trykke litt forsiktig inn mot skjeden, slik at jeg så at avføringen forsvant. Ikke pirk. Anonymous poster hash: 47f34...2b8
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #6 Skrevet 10. januar 2014 Hihi med gutten er det bare å vaske i vei, unngå å dra forhuden bak, men det vet du jo Men her også, kommer det avføring inn der må det jo vekk, det letteste er å åpne litt opp og skylle godt med vann. Jeg syntes også det var mer komplisert med jente, men nå skyller jeg når det trengs. Bedre med rent vann der enn avføringsrester og annet legger du jenta under springen da for å skylle det ut? jeg har myke tørrservietter som jeg bløter opp og vasker / trykker mot,sånn at avføringen blir med. HI Anonymous poster hash: 469da...6ca
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #7 Skrevet 10. januar 2014 Hold barnet på rygg og skyll under krana. Anonymous poster hash: d9431...e69
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 10. januar 2014 #8 Skrevet 10. januar 2014 Hihi med gutten er det bare å vaske i vei, unngå å dra forhuden bak, men det vet du jo Men her også, kommer det avføring inn der må det jo vekk, det letteste er å åpne litt opp og skylle godt med vann.Jeg syntes også det var mer komplisert med jente, men nå skyller jeg når det trengs. Bedre med rent vann der enn avføringsrester og annet legger du jenta under springen da for å skylle det ut?jeg har myke tørrservietter som jeg bløter opp og vasker / trykker mot,sånn at avføringen blir med. HI Anonymous poster hash: 469da...6ca Ja jeg gjorde det når hun var mindre, nå væter jeg feks en klut godt og klemmer vannet ut av den over henne, slik at det renner ned sånn om du skjønner tar bort det verste med våtserviett først da.
Modesty Blaise. Skrevet 10. januar 2014 #9 Skrevet 10. januar 2014 Hold barnet på rygg og skyll under krana. Anonymous poster hash: d9431...e69 Jeg gjør akkurat det samme Er glad jeg har stooor vask på badet.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #10 Skrevet 10. januar 2014 Hold barnet på rygg og skyll under krana. Anonymous poster hash: d9431...e69 Jeg gjør akkurat det samme Er glad jeg har stooor vask på badet. ja,for det har ikke jeg!Tror hun kommer til å sparke ifra på kanten sånn at det blir bare styr...jaja,får prøve! HI Anonymous poster hash: 469da...6ca
Modesty Blaise. Skrevet 10. januar 2014 #11 Skrevet 10. januar 2014 Hold barnet på rygg og skyll under krana. Anonymous poster hash: d9431...e69 Jeg gjør akkurat det samme Er glad jeg har stooor vask på badet. ja,for det har ikke jeg!Tror hun kommer til å sparke ifra på kanten sånn at det blir bare styr...jaja,får prøve! HI Anonymous poster hash: 469da...6ca Prøv, men det blir sikkert litt styr i starten Her har vi gjort dette fra dag en, så hun syns det bare er deilig å få en ekstra dusj i vasken.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #12 Skrevet 10. januar 2014 Jeg bruker myke tørrservietter som jeg bløter med vann, og rett og slett sveiper over hele underlivet. Er det bæsj på feil sted, åpner jeg forsiktig opp, og sveiper over der også, til kluten er ren, og jeg ikke kan se noe mer. Og selvfølgelig, er det bæsj på kluten, ta en ny. Har gjort dette i 10 måneder nå, så jeg vet det funker Må ikke ta ungen under krana... Anonymous poster hash: 9d6ac...e09
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #13 Skrevet 10. januar 2014 Det viktigste er: - alltid vaske forfra og bak (dette gjelder også deg selv når du går på do. Tørk forfra mot bak..) - åpne kjønnsleppene forsiktig dersom det er bæsj, vask med fuktig klut eller spyl. - unngå unødvendig vasking mellom kjønnsleppene - dersom det er noe som sitter litt vanskelig til kan du bruke en fuktig q-tips! Men vis hensyn og vær forsiktig. Det har jeg kun måttet ty til ei par ganger på 2år. Det var de rådene jeg fikk på helsestasjonen/sykehuset. Har aldri hatt urinveisinfeksjon eller andre problemer. Anonymous poster hash: 0aad0...ba1
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #14 Skrevet 10. januar 2014 Hold barnet på rygg og skyll under krana. Anonymous poster hash: d9431...e69 Jeg gjør akkurat det samme Er glad jeg har stooor vask på badet. ja,for det har ikke jeg!Tror hun kommer til å sparke ifra på kanten sånn at det blir bare styr...jaja,får prøve! HI Anonymous poster hash: 469da...6ca Hvis du har badekar kan du også gjøre det under kranen der. Anonymous poster hash: c4c0a...68a
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #15 Skrevet 10. januar 2014 Det viktigste er: - alltid vaske forfra og bak (dette gjelder også deg selv når du går på do. Tørk forfra mot bak..) - åpne kjønnsleppene forsiktig dersom det er bæsj, vask med fuktig klut eller spyl. - unngå unødvendig vasking mellom kjønnsleppene - dersom det er noe som sitter litt vanskelig til kan du bruke en fuktig q-tips! Men vis hensyn og vær forsiktig. Det har jeg kun måttet ty til ei par ganger på 2år. Det var de rådene jeg fikk på helsestasjonen/sykehuset. Har aldri hatt urinveisinfeksjon eller andre problemer. Anonymous poster hash: 0aad0...ba1 Vi fikk akkurat de samme rådene Anonymous poster hash: 20e06...3e5
Gjest cd0da Skrevet 10. januar 2014 #16 Skrevet 10. januar 2014 Følg rådene over og pass på at alt er borte! Her fikk vi ikke bort alt og det utløste seg til nyrebekkenbetennelse da ungen var 8 uker gammel. Den kom da fra avføring som ikke hadde blitt vasket bort
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #17 Skrevet 10. januar 2014 Jeg har to jenter. Har alltid vasket stumpen først, så legger jeg våtservietten rundt en finger og drar gjennom kjønnsleppene, så får lysken seg en vask(med ny serviett) Hadde jeg fått en gutt nå aner jeg ikke hvordan jeg skulle vasket. Hehe. Men hadde vel sagt meg fornøyd når det var rent overalt. Men ville nok vært litt ekkelt i starten og løftet og flyttet på det ene og det andre for å komme til:p Jenter må jo være det letteste å vaske sånn sett:p Anonymous poster hash: 84770...c54
Edie Britt Skrevet 10. januar 2014 #18 Skrevet 10. januar 2014 Det må bort, ellers kan det bli alvorlig infeksjon!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #19 Skrevet 10. januar 2014 Om vasken er liten så ta det i dusjen, det gjorde jeg. Uansett om det var kommet bæsj i skjeden eller om ho hadde bæsja langt oppover ryggen så var det av med klærne og holdt henne i dusjen, brukte dusjhodet med lavt trykk, Mi syntes i hvertfall det var deilig. Anonymous poster hash: c2867...bc1
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #20 Skrevet 10. januar 2014 Kommer det inni der altså, sikker på at det ikke kun er i sprekken? Anonymous poster hash: 48fcb...820
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå