Gå til innhold

Baby som surkler i brystet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

I jula var babyen min som er seks mnd forkjølet med rennende nese og heset (hadde nok litt sår hals). Etter noen dager satte det seg i brystet og han hostet litt og vi hørte det kom slim med. Nå er det over en uke siden han sist hadde snørr i nesen, men fortsatt så er han surklete. Allemenntilstanden er fin, han er som vanlig, men det surkler tydelig hver gang han puster. Han virker ikke tungpustet og hoster lite (4-5 ganger i løpet av døgnet). 

Men nå er det over en halvannen uke siden forkjølelsen og jeg lurer på når surklingen skal gi seg. Burde jeg ta han med til lege for en sjekk eller bare avvente litt til?

Anonymous poster hash: bf33f...395
Skrevet

Våres lege var hvertfall ikke noe hjelpsom.

Han bare lyttet for om det kunne være astma men det var det ikke,å da kunne han ikke hjelpe sa han.

Når jeg gikk til barnelege så fikk vi endelig den hjelpen babyen vår trengte.

Anonymous poster hash: 5270e...739
Skrevet

Fint hvis du kan utdype hva slags hjelp babyen deres trengte og hvorfor dere gikk til legen.

HI

Skrevet

Babyen vår var sånn, og helt til hun var 2 1/2år, da ble mandla fjernet, og nå er hun ikke surklette lenger. Unødvendig at det ikke ble gjordt noe før. Hun begynte sånn når hun bare var noen uker...

Anonymous poster hash: e7be8...7d1

Skrevet

Han var veldig tett i brystet å hørte mye surkling fra brystet.

Han skreik mye pga dette.

Han fikk AeroChamber inhalasjonskammer å etter det ble barnet mye mye bedre.

Skrevet

Han var veldig tett i brystet å hørte mye surkling fra brystet.

Han skreik mye pga dette.

Han fikk AeroChamber inhalasjonskammer å etter det ble barnet mye mye bedre.

Som jeg skriver er babyen verken tungpustet eller har redusert allmenntilstand, blid som ei sol dagen lang så høres jo ikke helt sammenlignbart ut...

HI

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hei I jula var babyen min som er seks mnd forkjølet med rennende nese og heset (hadde nok litt sår hals). Etter noen dager satte det seg i brystet og han hostet litt og vi hørte det kom slim med. Nå er det over en uke siden han sist hadde snørr i nesen, men fortsatt så er han surklete. Allemenntilstanden er fin, han er som vanlig, men det surkler tydelig hver gang han puster. Han virker ikke tungpustet og hoster lite (4-5 ganger i løpet av døgnet).  Men nå er det over en halvannen uke siden forkjølelsen og jeg lurer på når surklingen skal gi seg. Burde jeg ta han med til lege for en sjekk eller bare avvente litt til? Anonymous poster hash: bf33f...395

Som å lese om oss! Har akkurat samme sykdomshistorie her, bare at hun hostet til hun kastet opp hver eneste kveld i godt over en uke...Har vært til legen to ganger, alle prøver er fine og hun surkler ikke nevneverdig på dagtid, kun på kvelden (ganske normalt pga aktivitetsnivå og det å få opp slim). Første gang vi dro til legen hadde hun fremdeles feber, høy feber om natten, men ingenting på dagen. Prøver var som sagt fine, men hun fikk Bricanyl hostesaft. Den hjalp litt om natten, men hun ble da ikke bedre...Etter en ny uke med hoste og oppkast dro jeg til legen på nytt for to dager siden. Alt var fint, og han sier det er normalt på grunn av at de har trangere luftveier enn oss, og dårligere evne til å få opp slimet. Og det vet jeg jo, men man blir jo så fort bekymret som mamma. Dessuten var jeg redd det skulle utvikle seg til en nedre luftveisinfeksjon, så det var greit å få det sjekket. Og det mener jeg du også godt kan gjøre (legen var for øvrig enig i det). Better safe than sorry ;)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Ja og den dagen vi dro til legen, stoppet selvfølgelig hosten på kvelden :P

Min er forresten også 6 mnd og var frisk og rask på dagen ;)

Skrevet

Ja og den dagen vi dro til legen, stoppet selvfølgelig hosten på kvelden :P

Min er forresten også 6 mnd og var frisk og rask på dagen ;)

Takk for svar :) Så din er ferdig med surklingen nå? Hvor lenge indikerte legen at hun kunne ha det sånn? Min hoster veldig lite da, nesten så jeg skulle ønske han hostet mer slik at det kom opp noe ;)

Fant ut at fastlegen min har fått en slik e-konsultasjons tjeneste så skrev en melding til han og spurte om vi burde komme inn. Har en fornuftig erfaren lege så pleier å stole på han.

Skrevet

Vår var sann i den alderen, kvar gang han var forkjøla surkla det ei god tid etterpå. Har mykje astma i familien, så tok det opp med lege på helsestasjonen, som lytta og sa at alt var fint (for han var jo sjølvsagt fin når vi var der..). Var ofte forkjøla frå den alderen. Når han var drøye året fikk han en ny forkjølelse som aldri gikk over, og han begynte å hoste myyukje om natta. I tillegg påpeikte barnehagen at han ofte hadde blå lepper om morgonen. Han var ellers i fin form og blid heile dagen :)

Fikk time hos lege, og ho var kjempe flink, og tok oss på alvor. Sjølv om ho ikkje høyrte noko på lungene, høyrte ho på det vi sa om symtom, og satte han på Ventoline. Etter at han fikk det slutta å hoste om natta. Vi blei da henvist til barnelegen og har fått god oppfølging der.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Ja og den dagen vi dro til legen, stoppet selvfølgelig hosten på kvelden :PMin er forresten også 6 mnd og var frisk og rask på dagen ;)

Takk for svar :) Så din er ferdig med surklingen nå? Hvor lenge indikerte legen at hun kunne ha det sånn? Min hoster veldig lite da, nesten så jeg skulle ønske han hostet mer slik at det kom opp noe ;) Fant ut at fastlegen min har fått en slik e-konsultasjons tjeneste så skrev en melding til han og spurte om vi burde komme inn. Har en fornuftig erfaren lege så pleier å stole på han. Anonymous poster hash: bf33f...395

Hun var syk i ca to uker, og hadde hoste nesten like lenge...men de siste to dagene har det nesten ikke vært noe hoste i det hele tatt :) hun har hatt samme sykdomshistorie som du beskriver ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...