Gå til innhold

Noen veganere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan klarer dere å leve helt vegansk? Hva spiser dere til lunsj feks? Og hva med barna deres, må de også bare spise vegansk?

Anonymous poster hash: 52087...495

Videoannonse
Annonse
Skrevet

veganere=fundamentalister

Anonymous poster hash: 2e19e...b70
Skrevet

Mange tips på www.veganmisjonen.com Er ikke veganer selv, men hender jeg bruker oppskriftene hennes!

:)

Skrevet

Mange tips på www.veganmisjonen.com Er ikke veganer selv, men hender jeg bruker oppskriftene hennes!

:)

Åh gud, der var det mye interessant...! Jeg er sulten.

Skrevet

Jeg er enig i at det er ekstremt, derfor jeg spør. Jeg spiser ikke kjøtt, men fisk, egg og melkeprodukter. Bare det å ikke kunne bruke ull skjønner jeg ikke hvordan de får til!

Skrevet

Jeg er enig i at det er ekstremt, derfor jeg spør. Jeg spiser ikke kjøtt, men fisk, egg og melkeprodukter. Bare det å ikke kunne bruke ull skjønner jeg ikke hvordan de får til! Anonymous poster hash: 52087...495

Men hvorfor er det ekstremt ? Egg og meieri industrien er jo også en jævlig industri ?

Anonymous poster hash: bea51...72a

Skrevet

Jeg er enig i at det er ekstremt, derfor jeg spør. Jeg spiser ikke kjøtt, men fisk, egg og melkeprodukter. Bare det å ikke kunne bruke ull skjønner jeg ikke hvordan de får til! Anonymous poster hash: 52087...495

Men hvorfor er det ekstremt ? Egg og meieri industrien er jo også en jævlig industri ?

Absolutt enig. Men synes det er utrolig vanskelig å skulle klare meg uten, spesielt med små barn. Også det at det ikke er "lov" til å bruke ull. Lurte vel egentlig mest på hvordan de som er det får det til i hverdagen - og helt klart, all ære til dem, skulle ønske jeg fikk det til selv!

Skrevet

Jeg er ikke veganer, men prøvde det ut i ca to måneder. Det var faktisk ikke så vanskelig. Det finnes mye erstatninger på markedet, men det krever litt mer planlegging i hverdagen.

å gå ut å spise var spesielt utfordrende :(

Skrevet

Men hvorfor er det ekstremt ? Egg og meieri industrien er jo også en jævlig industri ?Anonymous poster hash: bea51...72a

Absolutt enig. Men synes det er utrolig vanskelig å skulle klare meg uten, spesielt med små barn. Også det at det ikke er "lov" til å bruke ull. Lurte vel egentlig mest på hvordan de som er det får det til i hverdagen - og helt klart, all ære til dem, skulle ønske jeg fikk det til selv! Anonymous poster hash: 52087...495

Ja, det byr på utfordringer. Jeg er ikke veganer selv. Jeg spiser fisk( ikke fra oppdrett) egg får jeg fra naboen som har noen høner som tripper fornøyd rundt i hagen og legger litt egg innimellom. Meieriprodukter klarer jeg meg fint uten. Ull kjøper jeg til barna, men setter meg inn i hvor det kommer fra.

Det er greit å bruke naturressurser synes jeg. Det er industrialiseringen av dyr jeg synes er så grusom.

Skrevet

Jeg er vegetarianer, ikke veganer, men spiser nok vegansk 2-4 middager i uka og de aller fleste lunsjer. Jeg og ungene bruker ull, men er nøye på hvor ulla kommer fra. Ungene og mannen spiser noe grønnlista vill fisk. Jeg har vært 100% vegansk i kortere (1 mnd +) og lengre perioder (>1år) og har ikke syntes at det har vært så vanskelig.

Angående lunsjer så er noen av mine vanligste veganske lunsjer gjerne salater med kikerter eller bønner / kalde nuddelsalater av sobanudler med nøtter, bitre urter og grønnsaker / quinoasalater / bygggrynssalater / Chirashizushi med tang og pickles osv

Jeg lager disse lunsjene vanligvis basert på middagsrester.

Anonymous poster hash: ed4dc...eea

Skrevet

Jeg spiser ikke kjøtt.Men spiser fisk innimellom .Egg spiser jeg heller ikke.

Anonymous poster hash: 4fa4e...e18
Skrevet

Jeg er veganer av allergiske årsaker og det er ikke noe problem. Alt blir en vane. Men jeg bruker ullklær og skinnhansker da, så da har jeg det vel lett jeg ;-)

Anonymous poster hash: 19342...ef5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...