Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #1 Skrevet 10. januar 2014 Ok, jeg ser hær inne at mange har ganske likt syn på bekymring for barn, hvordan gjøre det hjemme, hvor lenge barn er i barnehage, nav osv. Jeg skulle ikke hatt barn utifra deres synspunkter! Mitt yngste barn er i bh fra 08.15 til 1625 hver dag. Største er i Sfo etter skole til kl 1615. Jeg jobber fra 9-1610 hver dag og annenhver lørdag. Noen ganger jobber jeg til 20.00 og da er de hos mine foreldre. Dvs at vi har 2-2,5 t på ettermiddagen sammen og annenhver lørdag og hver søndag sammen. Jeg er alene med to barn og når søndag kommer , MÅ jeg ha en skikkelig vaske dag, så stortsett på vinterstid er vi hjemme hver søndag, rydder, ser tv, leker og bruker good tid på måltider og avslapping hjemme, uten stress og mas! Lørdagene jeg har fri drar vi på ukeshandling og er dermed hjemme resten av dagen og planlegger middag osv. Vi er jo selvfølgelig litt ute å leker også, men for meg høres det jo ut som man er nødt til og dra ut heledagen og aktivisere, og at barna ikke kan sitte og se på tv mens mor gjør andre ting. Eh.. Skal ting hær hjemme gå rundt og se bra ut må jeg jo bruke en fridag på bare rydding, skift av senger, vasking osv. I tillegg er barna mine på Sfo og bh lenge i ukedagene, men hva i allverden skal jeg gjøre da? Kan jo ikke jobbe redusert heller, da har vi jo ikke penger så vi klarer oss. Synes dere er ganske trangsynte når dere begynner med at det er bekymringsverdig om barna er lenge i bh, ikke nokk ute, ser på tv mens mor gjør annet! Tenk dere om hvordan livet egentlig er. Jeg skulle ønsket meg mer enn noe annet i verden mer tid med barna mine, har så mye jeg ønsker og gjøre med de. Men og bo i Norge er dyrt, så jobbe som jeg gjør må jeg. Barna har det kjempe fint og elsker den avslappende tiden vi har på søndager sammen, uten sjas å mas! Anonymous poster hash: 2d112...938
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #2 Skrevet 10. januar 2014 Generelt synes jeg folk må organisere livet sitt slik de selv vil og slik det passer best for dem. Det jeg ønsker å kommentere er dette med at husarbeid MÅ gjøres på lørdag/søndag ut fra det du skriver her. Du skriver at barna dine er ferdig på SFO/BH ca 16.30, og at du etter dette har 2-2,5 time sammen med dem. Det betyr at de legger seg ca 19-10.30 så vidt jeg kan skjønne. Hva gjør da du etter at de har lagt seg? Kan ikke husarbeidet gjøres etter at barna har lagt seg, fordelt ut over uken? Det ville jo i alle fall frigjøre mer tid til barna i helgene? Anonymous poster hash: d0902...86b
rytme Skrevet 10. januar 2014 #3 Skrevet 10. januar 2014 Ok, jeg ser hær inne at mange har ganske likt syn på bekymring for barn, hvordan gjøre det hjemme, hvor lenge barn er i barnehage, nav osv. Jeg skulle ikke hatt barn utifra deres synspunkter! Mitt yngste barn er i bh fra 08.15 til 1625 hver dag. Største er i Sfo etter skole til kl 1615. Jeg jobber fra 9-1610 hver dag og annenhver lørdag. Noen ganger jobber jeg til 20.00 og da er de hos mine foreldre. Dvs at vi har 2-2,5 t på ettermiddagen sammen og annenhver lørdag og hver søndag sammen. Jeg er alene med to barn og når søndag kommer , MÅ jeg ha en skikkelig vaske dag, så stortsett på vinterstid er vi hjemme hver søndag, rydder, ser tv, leker og bruker good tid på måltider og avslapping hjemme, uten stress og mas! Lørdagene jeg har fri drar vi på ukeshandling og er dermed hjemme resten av dagen og planlegger middag osv. Vi er jo selvfølgelig litt ute å leker også, men for meg høres det jo ut som man er nødt til og dra ut heledagen og aktivisere, og at barna ikke kan sitte og se på tv mens mor gjør andre ting. Eh.. Skal ting hær hjemme gå rundt og se bra ut må jeg jo bruke en fridag på bare rydding, skift av senger, vasking osv. I tillegg er barna mine på Sfo og bh lenge i ukedagene, men hva i allverden skal jeg gjøre da? Kan jo ikke jobbe redusert heller, da har vi jo ikke penger så vi klarer oss. Synes dere er ganske trangsynte når dere begynner med at det er bekymringsverdig om barna er lenge i bh, ikke nokk ute, ser på tv mens mor gjør annet! Tenk dere om hvordan livet egentlig er. Jeg skulle ønsket meg mer enn noe annet i verden mer tid med barna mine, har så mye jeg ønsker og gjøre med de. Men og bo i Norge er dyrt, så jobbe som jeg gjør må jeg. Barna har det kjempe fint og elsker den avslappende tiden vi har på søndager sammen, uten sjas å mas! Anonymous poster hash: 2d112...938 Det er nok mange som tenker at du ikke skulle hatt barn kanskje... (du burde ikke fått barn uten at dere var to foreldre til barnet osv) Men de fleste sier at det er dumt å ha barna lange dager i barnehagen hvis du har mulighet til å ha dem hos deg isteden. Det er forskjell der...
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #4 Skrevet 10. januar 2014 Er det noe som er organisert hos oss så er det hverdagen, for og få den til å hå opp uten formye stress! Vi har det bra med hverandre og vi føler ikke det er noe vi ikke får gjort, bortsett fra og få mer tid til det vi bruker og gjøre. Det er jo ikke slik at man velger og få to barn uten en far, men det er jo ikke min feil at barnefar er idiot! Jeg rydder smått hver dag etter leggetid, men man må jo ha en grundige vask også! Mange hær hadde uttalt seg på en annen måte om de hadde vært i en slik situasjon Anonymous poster hash: 2d112...938
LillaGorilla♥♥ Skrevet 10. januar 2014 #5 Skrevet 10. januar 2014 Må man, så må man. Men det er jo heller ingenting galt i å gjøre det annerledes om man KAN?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #6 Skrevet 10. januar 2014 Min sønn har hatt lange dager i barnehagen siden han var 2 år. Jeg tør påstå vi er gode foreldre likevel. Jobber fullt og er absolutt involverte i barnas fritid. Lillegutt foretrekker å bli levert tidlig i barnehagen og vil ihvertfall ikke bli hentet en time før de andre. Anonymous poster hash: 5ee8c...7ad
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #7 Skrevet 10. januar 2014 Kan du ikke ha en fast vaskekveld istedet da,eller to? jeg vet ikke hvordan du bor,men det skulle vel ikke ta så lang tid?Og forresten,MÅ du vaske hver uke? Jeg har tre barn og vasker sjelden.støvsuger noen ganger i uka og tar badet når jeg likevel står og pusser tenner,men bortsett fra det så blir gulvet vasket max en gang i mnd. kanskje skal du heller jenke krava og være sammen som en liten familie på søndager? Anonymous poster hash: dca71...1c3
*Smiley* Skrevet 10. januar 2014 #8 Skrevet 10. januar 2014 De som ikke burde få barn er foreldre som slår, drikker , ruser seg osv.Begynner å bli lei å høre om hvor mange som ikke skulle hatt barn fordi de er lenge i bhg , sfo osv.Du er en god mor , det er normalt å barna i barnehagen og de har helt sikkert et godt liv:)
Bustetroll Skrevet 10. januar 2014 #9 Skrevet 10. januar 2014 De som ikke burde få barn er foreldre som slår, drikker , ruser seg osv.Begynner å bli lei å høre om hvor mange som ikke skulle hatt barn fordi de er lenge i bhg , sfo osv.Du er en god mor , det er normalt å barna i barnehagen og de har helt sikkert et godt liv:) Jeg fikk høre det av en eller annen som kalte seg "bushman" eller noe på en avisartikkel jeg var med i for litt siden (Var her inne på foreldre og barn ang tidlig bhgstart). Der legger han ut om at nå får folk barn og barna går på samlebånd der alle andre gjør dem "klare" til verden, og foredrene gidder ikke å gjøre en dritt. Det haddejo vært fantastisk å gå noen hundre år tilbake i tid og leve slik de gjorde da, men noen greier rett og slett ikke å forstå at verden ikke er idyllisk. Han mente at alle skulle ha utdanning og god jobb, mor skulle tjene seg godt med penger så hun kunne gå hjemme i 5-6 år etter fødsel, og far skulle tjene såpass godt så det holdt til hele familien. Joda, man er jo heldig hvis man faktisk kan få til en slik ordning. Men de som gjør det, de får jo igjen kjeft, fordi de er "late" som går hjemme med barna, og ikke bidrar til samfunnet som alle andre. osv osv... Ingenting er bra noK!
Bustetroll Skrevet 10. januar 2014 #10 Skrevet 10. januar 2014 De som ikke burde få barn er foreldre som slår, drikker , ruser seg osv.Begynner å bli lei å høre om hvor mange som ikke skulle hatt barn fordi de er lenge i bhg , sfo osv.Du er en god mor , det er normalt å barna i barnehagen og de har helt sikkert et godt liv:) Jeg fikk høre det av en eller annen som kalte seg "bushman" eller noe på en avisartikkel jeg var med i for litt siden (Var her inne på foreldre og barn ang tidlig bhgstart). Der legger han ut om at nå får folk barn og barna går på samlebånd der alle andre gjør dem "klare" til verden, og foredrene gidder ikke å gjøre en dritt. Det haddejo vært fantastisk å gå noen hundre år tilbake i tid og leve slik de gjorde da, men noen greier rett og slett ikke å forstå at verden ikke er idyllisk. Han mente at alle skulle ha utdanning og god jobb, mor skulle tjene seg godt med penger så hun kunne gå hjemme i 5-6 år etter fødsel, og far skulle tjene såpass godt så det holdt til hele familien. Joda, man er jo heldig hvis man faktisk kan få til en slik ordning. Men de som gjør det, de får jo igjen kjeft, fordi de er "late" som går hjemme med barna, og ikke bidrar til samfunnet som alle andre. osv osv... Ingenting er bra noK! Måtte tilbake på srtikkelen for å se om noen andre hadde skrevet.. Så er det en m ann som skriver: "Barnet er tydeligvis ikke det viktigste for denne familien!" Dette da fordi jeg har barnet mitt i bhg 50% eller mindre i bhg.. (korte dager også)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #11 Skrevet 10. januar 2014 Må du vaske hver helg da? dere kunne jo tatt en lørdag eller søndag innimellom og funnet på noe gøy. høres litt kjedelig ut for ungene å være hjemme hver helg. du kan vel også vaske og rydde på kveldene? og må det være så rent og ryddig hele tiden da? Anonymous poster hash: 6282f...b20
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #12 Skrevet 10. januar 2014 Det eneste jeg stusser på er at du skriver at du må ha vaskedag hver søndag...? Det må vel ikke være så innmari strøkent hele tiden..? Man måå jo ikke finne på en masse gøy hele tiden, så barna lider neppe noen nød. Jeg er veldig rastløs av meg, så jeg blir mer sliten av å være hjemme en hel søndag enn å gjøre noe gøy:) Vi er to foreldre, men begger jobber 100% (og vel så det) så hverdagen er vel omtrent som hos dere. Men vi har vaskehjelp (annenhver uke) og i helgene er vi flinke til å finne på gøy! (Svømehall, ut i skogen, skøyter, ski, stranda besøker venner med barn osv). Når det er sagt, vokste jeg opp med foreldre som stort sett alltid jobbet, og aldri tok oss med på noe særlig. Ikke en gang i ferier (dvs de hadde sjelden ferie). Jeg hadde likevel en super barndom og var masse ute og lekte med venner. men de fleste turer og ferier jeg hadde som barn, var sammen med familien til venner av meg.. Anonymous poster hash: 185f4...f6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå