Gå til innhold

Jeg tar Sug Lut sitt råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

"..det er mye terapi i god bannskap."

Fanihelvetefornoejävladritt!!!

så, da va det gjordt og nå venter jeg på virkningen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dosering er veldig individuell og kan måtte økes eksponensielt.

Fortsatt spy?

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Jeg kan gå god for at selv om det ikke løser noe så hjelper det på frustrasjonen! Bruker den terapien ganske ofte for tiden :P

Skrevet (endret)

Huff. Føler med deg!

De fant vel faktisk ut at banning (eller andre intense kruttsalver) hjalp mot smerter også (i et relativt uhøytidelig forsøk, men jeg lar det telle likevel!), som f.eks hvis du stubber tåa. Så slå deg løs! Jeg har fått mye bedre samvittighet for salvene som kommer etter jeg så det på tv ;) (modererer meg riktignok foran småttisene, men ofte kommer det innbitt "å himla grønne bananer!" eller "søttende mai!!" når jeg klemmer fingre i kjøkkenskuffen eller stubber tåa  i dørterskelen. )

Endret av mama foodie
Skrevet

Forresten forventet jeg noe skikkelig tung-granskau-og-tusen-sjøer-bannskap her nå - jeg har alltid sett for meg at det måtte være særs tilfredsstillende å banne på finsk.

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Forresten forventet jeg noe skikkelig tung-granskau-og-tusen-sjøer-bannskap her nå - jeg har alltid sett for meg at det måtte være særs tilfredsstillende å banne på finsk.

Hadde du hørt reglene mine hadde du trodd at jeg var en gammel sjøhulk reinkarnert i en fjortisjente på fylla for første gang. Ikke et pent syn eller pen lytt :P

Skrevet

Det får meg til å tenke på Piirka, og da blir jeg i godt humør. Så det er egentlig terapi i seg selv! 

Skrevet

PERKELE!

Ja da, hun spyr fortsatt. Ikke så mye, men alt hun pröver drikke kommer i retur. I tillegg har hun feber og jeg kan faktisk ikke huske når hun tisset sist. Og hun ligger som et slakt på sofaen. Og når jeg så begynte å undre på hvorfor resten av familien ikke viser tegn på noe ubehag så fant jeg ut at en tur til legen nok er på sin plass....så der skal vi kl 13.

VITSI! HELVETTI!

Skrevet

Uff og uff, stakkars. Godt å få time hos legen da. Lykke til! 

Skrevet

Banning hjelper mot det meste, skal jeg si deg. 

Jeg er halvt nordlending, så jeg trenger vel ikke si mer enn det. Og her hender det det smeller foran ungene også. Ikke til dem, altså, men sånn uforvarende foran dem. Og jeg tror faktisk det går helt bra. Eller, jeg VET det går helt bra, for jeg er, som nevnt, halvt nordlending. Og dermed herda. Eller oppflaska, om du vil.

Og jeg er, om ikke heeeeeelt i vater, så nesten.

God bedring til dere!

Skrevet

Banning letter på trykket, men banner etter omgivelsene. Så er barna i nærheten går det feks i: steika ball!! (Lokalt utrykk) Fy farao! ( elegant innhenting når man nesten glipper) Fytti katta/ grisen.

Skrevet

Jeg har blitt SÅ flink til å ikke banne. Så lærer jeg at de fleste erstatningsord er basert på bannskap og dermed stygge likevel. Jøss er kort for jøsses, som er en "la oss lure Gud" versjon av Jesus. Og Fytti rakkern er fy til rakkern, en lett omskrivning av fy satan . ;)

Så mitt råd er, bruk de helt stygge ordene og få jævelskapen ut. Det blir ikke bra uansett om man forfiner seg og holder tilbake. Banning hjelper!

Skrevet

Så legen sendte oss hjem med beskjed om at hun må tisse ordentlig för kvelden og med en henvisning til sykehuset hvis ikke hun tisset. Så alt i tilgjengelig mat og drikke i huset ble tilbudt og etter mye om og men valgte hun min Pepsi Max. Så har hun nå sittet og smattet i seg Pepsi( hysj, ikke si det til en-god-mor-politiet!), men hun nå i alle fall beholdt det. Og nå klarte hun akkurat å presse ut nok dråper urin til at det godkjennes som "et tiss" og ikke bare skvetting!! Johoo, sykehus unngått :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...