Gå til innhold

Dilemma med jobb -hjelp

Anbefalte innlegg

Jeg har nå blitt 50% sykemeldt og jobber som konsulent. I dag har vi en levering som skjer titt og ofte. Jeg jobber på et prosjekt med sjefen som har 1000 andre ting å holde fingrene i. I denne uken har jeg da jobbet 21 timer (med lege og kiropraktor blir det 3 timer til) og får e-post fra sjefen nå om at det er masse som gjenstår og bare å henge i. Jeg måtte gjerne jobbe mer enn 4 timer i dag og så kan jeg ta "fri" (som han kaller det) hele mandag.. Problemet er at det er ganske mye å gjøre på jobben og vi er underbemannet, også delvis derfor jeg ble sykemeldt så jeg skulle slippe å gå 10 timers dager.. Men jeg vil gjerne jobbe mine 20 timer hver uke og være ferdig med det. Jeg føler liksom at jeg ikke kan si i fra heller fordi det er forventet at man skal legge inn mange arbeidstimer og jeg har også fått beskjed om at han må gjøre det jeg ikke rekker + egne ting. Jeg er redd for at dette bare blir å fortsette i samme tralten slik at jeg også neste uke forventes å jobbe mye mer. Jeg tenker at hvis det ikke går å jobbe 50% så må jeg sykemeldes 100% selv om jeg ikke er så dårlig at det er nødvendig. Hva tenker dere. Skal jeg bite tennene sammen og se det an? Skal jeg si i fra? Eller skal jeg be om 100%?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144110815-dilemma-med-jobb-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, kjenner den følelsen godt... Jeg var i samme situasjonen før jul, og jeg endte med 100% sykemelding.. Du må nesten bare kjenne etter hva du orker av jobbing, erfaringen sier at det blir ikke bedre..

Anonymous poster hash: 28556...e28

Ah, jeg lurer også på hva det er med slike sjefer, det er en grunn til at du er sykemeldt! Gi beskjed at du må jobbe kortere dager, om ikke det skal utvikle seg til en 100 % sykemelding - litt er bedre enn ingenting. Dette bør enhver sjef forstå på egenhånd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...