Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #1 Skrevet 10. januar 2014 Pleier å få eksem på hendene i denne årstiden. Den ene hånden er helt fin, men den andre er nesten helt dekket av eksem. I natt våknet jeg av at jeg klødde. Pleier å smøre med locobase eller decubal for å unngå uttørring. Har også brukt kortisonkrem noen dager nå, men det hjelper ikke. Noen som har noen gode råd eller kan anbefale noen gode kremer? På forhånd takk! Anonymous poster hash: 7497b...59a
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #2 Skrevet 10. januar 2014 Har du prøvd A-derma exomega? Den er for veldig tørr og kløende hud. Har hatt god hjelp av den selv. Høres rart ut at kortisonen ikke hjelper. Er du allergisk mot noe du smører på deg? Anonymous poster hash: e9ef5...dd0
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #3 Skrevet 10. januar 2014 rart at kortisonen ikke hjelper ja. prøvd allergitabletter? Anonymous poster hash: eb04f...8b3
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #4 Skrevet 10. januar 2014 Prøv å smøre deg godt med a derma som tipset over her, og ha på plasthansker utenpå en halvtimes tid. Ta godt i med krem. Litt grisete men kan hjelpe. Verdt et forsøk ihvertfall, hjelper i de værste periodene her. Sikker på det er eksem og ikke psoriasis? Ta en tur til legen og sjekk... Anonymous poster hash: 9d8af...45a
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #5 Skrevet 10. januar 2014 Det kan jo lett sette seg brennkopper i eksem, og det klør. Sikker på at det ikke er det? Anonymous poster hash: b44b1...cb3
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #6 Skrevet 10. januar 2014 Prøv å smøre deg godt med a derma som tipset over her, og ha på plasthansker utenpå en halvtimes tid. Ta godt i med krem. Litt grisete men kan hjelpe. Verdt et forsøk ihvertfall, hjelper i de værste periodene her. Sikker på det er eksem og ikke psoriasis? Ta en tur til legen og sjekk... Anonymous poster hash: 9d8af...45a Fuktighetskrem, fuktighetskrem, fuktighetskrem. Locobase og slike kremer er bra, husk at du er utsatt for å utvikle allergi (kontaktallergi) når huden er sår og irritert, så de bør være mest mulig hypoallergene (spør på apoteket). Bruker du sterke nok steroider, og bruker du nok steroider? Ville tatt en tur til legen og hørt hvis de du har ikke virker (forutsatt at du tar dem som forskrevet). Kan det være allergi? Typisk er at man prøver å tenke "hvorfor akkurat nå" og "hvorfor akkurat der"? Bruker du feks mye hansker, men mest på den hånda som er verst, er den hånda det er verst på mest nede i oppvaskvannet, osv osv. Anonymous poster hash: 76a7e...e08
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #7 Skrevet 10. januar 2014 Takk for innspill. Har prøvd a-Derma før, og kan ikke huske at den hjalp noe særlig. Får gi den et nytt forsøk. Skal også kjøpe locobase repair, den har virket bra før. Skal høre om legen min kan anbefale noe også. Jeg tåler kulde dårlig, så bruker alltid votter ute. Klarer ikke bruke så varmt vann heller, så har alltid hansker på når jeg tar oppvasken. Prøver å unngå sterke såper og vaskemidler også. Har hatt problemer med eksem siden barndommen, og det pleier å være verst på høsten og vinteren. Anonymous poster hash: 7497b...59a
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #8 Skrevet 10. januar 2014 Her sverger vi til den feteste aderma kremen. Har også blitt anbefalt noe fra helsekosten, men husker ikke hva den heter dessverre Anonymous poster hash: babe2...d19
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #9 Skrevet 10. januar 2014 Jeg har en sønn som er mye plaget av eksem på hendene (og ellers på kroppen) og denne kremen har hjulpet mye: http://www.apotek1.no/produkter/canoderm-krem-5-100g-67923p Det eneste som ikke er så ok, er at han lukter veldig rart hvis vi bruker den over en lengre periode, så jeg har begynt å bruke den når han har eksem eller begynner å få veldig tørr hud, så bruker jeg noe annet forebyggende når han ikke har eksem. Vi har brukt mye aderma tidligere, men syns egentlig ikke den er så veldig god. I tillegg bruker han dusjolje til håndvask i stedet for vanlig såpe når han er hjemme. Når han ikke er hjemme, bruker han den såpa som er der han er, men hvis ikke det hadde blitt bra, så hadde jeg hvertfall tatt med dusjolje i barnehagen i tillegg, men har heldigvis sluppet det. Anonymous poster hash: f6102...ede
2 prinser <3 Skrevet 10. januar 2014 #10 Skrevet 10. januar 2014 Jeg har det slik på begge hendene, eksem og sprekker over det hele.jeg har pompholyx, klør noe vanvittig! og er forferdelig vont til tider. Eneste som hjelper her er aderma exomega, kortison har ingen virkning:/
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #11 Skrevet 10. januar 2014 Slenger meg på litt her jeg....... Jeg sliter selv med det samme. Legen kalte det rett og slett kuldeeksem. Høsten og vinteren når gradestokken nærmer seg null er et mareritt. Så egentlig så har denne milde vinteren vært helt topp for meg sånn sett. Men nå har kulden begynt å melde sin ankomst igjen her, og jeg har begynt å klø og henden ser ut som på ei 80 år gammel dame Har prøvd masse forskjellig, men synes ingenting hjelper. Kortison, diverse fete kremer jeg smører meg inn skikkelig på kvelden og sover med tøyhansker (sånne tynne man får kjøpt på apoteket), føler jeg nesten at jeg ikke at jeg gjør annet enn å smøre meg på dagtid. Men ser at A derma exomega er abefalt her, så i morgen iler jeg til apoteket. Takk for tips Anonymous poster hash: ec02f...ee7
DesLykke08<3SepLykke12 Skrevet 10. januar 2014 #12 Skrevet 10. januar 2014 keg har masse eksem. . spesielt på henda, men har allergi i går tillegg. men vanlig hydrokortison funker ikke på meg, har fått noe sterkere. . men kremen jeg bruker er a derma sin Epitheliale. liten sak og dyr, men knall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå