Gå til innhold

Det er først nå min baby har fått navn.. 6 uker gammel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ille? Hvorfor må barnet ha navn med det samme det blir født egentlig?

Anonymous poster hash: 00a1e...0dd

Videoannonse
Annonse
Gjest 5 andre
Skrevet

Alle mine har hatt navn ved fødsel, men det er slett ikke uvanlig at det tar noen uker heller. De fleste jeg kjenner har fått navn etter fødsel, fra dager til faktisk måneder etter. 

Skrevet

Vår siste fikk navnet sitt 3 mnd gammel. Men da vi endelig hadde bestemt og sendt inn angret vi oss dagen etter og ringte inn for å endre... nå er vi veldig glade for det! Alle rundt oss syns det var helt forferdelig, men for oss var det aldri et problem. Med første angret jeg navnet men endret aldri. Tok et år før jeg aksepterte og likte navnet. Men midtenbarnet fikk navnet sitt to timer gammel, noen ganger vet man, andre ganger ikke ;)

Anonymous poster hash: 5e60d...e87

Skrevet

Jeg fikk navnet mitt dagen før jeg ble døpt, 5,5 måned gammel.... og da var det en annen som foreslo navnet, for mine foreldre ble ikke enige...

Anonymous poster hash: 39fd4...b63
Skrevet

6 uker er jo ingenting?

Her sendte jeg inn navneskjema i siste liten. Slet skikkelig med å finne navn, men rakk heldigvis 6månedersfristen så vidt

Anonymous poster hash: ef996...44d

Skrevet

Jeg er veldig sær når det kommer til navn og syns det er veldig vanskelig å bestemme seg. Så her har begge ungene vært rundt 6 uker når vi har bestemt oss endelig.

Har ikke tatt noen beslutning før fødsel, men har hatt en liste med navn klar. Begge ganger har vi endt opp med navn som ikke har stått på lista.

Syns det er greit å få se babyen og bli litt kjent med den for å se om navnet man velger passer.

Med nr 2 trodde jeg at jeg var sikker før fødsel, det var et navn jeg hadde tenkt på fra før nr 1 ble født. Men når hun var født syns jeg ikke hun passet navnet i det hele tatt. Det dukket forøvrig opp et navn i hodet ett et par timer etter fødsel. Et veldig overraskende navn egentlig og jeg var veldig i tvil, men tok det som et tegn og hun fikk det navnet(men bestemte oss endelig etter 6 uker). Navnet kler hun i dag veldig godt.

Anonymous poster hash: 9877f...777
Skrevet

Navn er vanskelig. Her var lillebror navneløs til rundt 3uker.. Og det var bare flaks at vi fikk bestemt oss.

Hadde en liste klar, men timer før fødsel, faktisk inne på registering på sykehus fant vi på 2navn til, og når han ble født, så så vi at han var et av de navnene, men fortsatt ikke helt enige om hvilket. Jeg ombestemte meg hele tiden.

Skulle gjerne tenkt lengre en 3uker, og iblandt tenker jeg at det var et dumt navn.. Han deler navnet sitt med ganske mange, både her i Norge og ute i den store verden. Navnet er ikke så brukt på babyer og barn lengre da.

Anonymous poster hash: 3a694...1d1
Skrevet

Hva i himmelens navn kaller dere et unavna barn da?"Babyen"?

Synes det er hårreisende at ikke babyer skal få navn med en gang,som om ingen bryr seg!Man ER faktisk gravid i 9 mnd! dere er sløve,rett og slett!

Oh HI,hvorfor babyen må ha navn med en gang?Fordi alle mennesker har ett? Fordi du bryr deg om babyen din?Fordi det er et selvstendig individ?Jeeeeze for et spørsmål!

Anonymous poster hash: 330b7...601
Skrevet

Hva i himmelens navn kaller dere et unavna barn da?"Babyen"?Synes det er hårreisende at ikke babyer skal få navn med en gang,som om ingen bryr seg!Man ER faktisk gravid i 9 mnd! dere er sløve,rett og slett! Oh HI,hvorfor babyen må ha navn med en gang?Fordi alle mennesker har ett? Fordi du bryr deg om babyen din?Fordi det er et selvstendig individ?Jeeeeze for et spørsmål! Anonymous poster hash: 330b7...601

dette var jo faktisk det dummeste svar jeg har hørt noen gang. Det er jo nettopp fordi man bryr seg at det for noen tar litt tid. Ingen vits å ta et navn bare for at, det går fint å kalle babyen annet så lenge, det gjør man jo som regel etter at de har fått navn også!! Viktig at et navn føles rett for alle parter!

Anonymous poster hash: 5e60d...e87

Skrevet

Jeg het noe annet mine første 4 mnd i livet, men så byttet de navn til dåpen pga en venninne av mamma som brukte en forkortelse av navnet mitt mamma ikke likte.

Litt moro når jeg ser på fødselsannonsen fra avisen i albumet, der står det et annet navn, men de har aldri forsøkt å skjule det. Da jeg var liten var jeg litt sint for at de byttet navn, navnet var veldig fint og søtt, i dag er jeg sjeleglad de byttet, liker bedre det navnet jeg har, det er mer solid og gir trolig litt mer troverdighet i forhold til det jeg nå driver med enn det andre navnet ville gjort.

Mine barn har alle fått navn i de første timene etter fødselene, navnene har vært delvis klare på forhånd, i hvertfall had nn alternativer klare, men det har falt lett på plass. Navn er viktig og ikke noe man skal ta lett på, bedre å bruke tid på å finne et passende navn.

Anonymous poster hash: c17ec...697

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...