Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #1 Skrevet 9. januar 2014 http://www.megaflis.no//Badekar/Frittstaaende_design_badekar_m_pushup_ventil.html Anonymous poster hash: 8b2bc...277
*SommerFrisk* Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 Det var pent Selvom jeg er mer for de med bein på
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #4 Skrevet 9. januar 2014 Det var pent Selvom jeg er mer for de med bein på Syns du det? Fint! Jeg fordrer ikke de med føtter, hehe... Driver og pusser opp badet skjønner du, det skal bli en slags "spa" følelse i det, tenkte at dette badekaret ville tatt seg ut. Anonymous poster hash: 8b2bc...277
*SommerFrisk* Skrevet 9. januar 2014 #5 Skrevet 9. januar 2014 (endret) Selv har vi dette på badet oppe, blandebatteri og kranen er helt lik, men står på langsiden av badekaret. http://boligpluss.no/competition/2359 Endret 9. januar 2014 av *Lionesse*
*SommerFrisk* Skrevet 9. januar 2014 #6 Skrevet 9. januar 2014 Det var pent Selvom jeg er mer for de med bein på Syns du det? Fint! Jeg fordrer ikke de med føtter, hehe... Driver og pusser opp badet skjønner du, det skal bli en slags "spa" følelse i det, tenkte at dette badekaret ville tatt seg ut. Anonymous poster hash: 8b2bc...277 hehe, okei. Nei men da er jo dette du viser perfekt Jeg liker det veldig godt. Kanskje dette badekaret, med mitt blandebatteri eller hva det nå enn heter (viser til link over)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #8 Skrevet 9. januar 2014 Liket det, såfremt det blir en helhet på badet 👼 Anonymous poster hash: 190c9...914
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #9 Skrevet 9. januar 2014 Liket det, såfremt det blir en helhet på badet Anonymous poster hash: 190c9...914 Du måtte komme inn her å? Anonymous poster hash: 8b2bc...277
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #10 Skrevet 9. januar 2014 Selv har vi dette på badet oppe, blandebatteri og kranen er helt lik, men står på langsiden av badekaret. http://boligpluss.no/competition/2359 Vi tenkte å ha på veggen, for det på gulvet koster mye... Altså blandebateri det blir vel fint...Vi har et budsjett vi må forholde oss til... Anonymous poster hash: 8b2bc...277
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #11 Skrevet 9. januar 2014 Liket det, såfremt det blir en helhet på badet Anonymous poster hash: 190c9...914 Du måtte komme inn her å? Anonymous poster hash: 8b2bc...277 👼 er overalt 👼 Anonymous poster hash: 190c9...914
Gemini77 Skrevet 9. januar 2014 #12 Skrevet 9. januar 2014 Lekkert.. Husk å ha blandebatteriet på langsiden så man slipper å irritere seg for å få krana i hodet når man ligger og slapper av. Her kan vi ligge to stykker i badekaret med et glass vin og ingen får krana i bakhodet :-)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #13 Skrevet 9. januar 2014 Lekkert.. Husk å ha blandebatteriet på langsiden så man slipper å irritere seg for å få krana i hodet når man ligger og slapper av. Her kan vi ligge to stykker i badekaret med et glass vin og ingen får krana i bakhodet :-) Du mener der vi skal ha føtter? Da må jeg snu badekaret, iom at blandebateriet blir på veggen. Eller skjønte jeg ikke helt? Anonymous poster hash: 8b2bc...277
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #14 Skrevet 10. januar 2014 Jeg lurer på om det ikke etterhvert kan bli en slik ekkel, skitten kant i overgangen mellom badekaret og gulvet? På bildet ser det ut som det er en smal smal glippe der. Skal det fuges med silikon? Uansett blir det pga fukt og støv fra tekstiler som håndklær og slikt ofte skittent langs slike kanter på baderom. Se for deg hvordan det blir nede rundt kanten ved gulvet på et gulvmontert toalett, bare verre fordi kanten faktisk skrår inn helt nederst. Det er det som er fordelen med badekar med føtter: Det er enkelt å vaske under. Anonymous poster hash: 539f3...5fb
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #15 Skrevet 10. januar 2014 Liket det, såfremt det blir en helhet på badet Anonymous poster hash: 190c9...914 Du måtte komme inn her å? Anonymous poster hash: 8b2bc...277 er overalt Anonymous poster hash: 190c9...914 Hva gjør du i Norge egentlig? På tide å dra hjem snart? :) Anonymous poster hash: ba9b3...0b7
Gemini77 Skrevet 10. januar 2014 #16 Skrevet 10. januar 2014 Lekkert.. Husk å ha blandebatteriet på langsiden så man slipper å irritere seg for å få krana i hodet når man ligger og slapper av. Her kan vi ligge to stykker i badekaret med et glass vin og ingen får krana i bakhodet :-)Du mener der vi skal ha føtter? Da må jeg snu badekaret, iom at blandebateriet blir på veggen.Eller skjønte jeg ikke helt? Anonymous poster hash: 8b2bc...277 Skal du ha føtter da? Hvordan skal badekaret stå i forhold til vegg? Er det bare kortsiden som kommer mot veggen eller også en langside? Hvis du har badekaret i et hjørne hvor du får både en kortside og en langside mot en vegg så bør du velge langsiden til å ha blandebatteriet da du ikke kommer til å ligge med hodet mot langsiden. Skjønner? :-)
Gemini77 Skrevet 10. januar 2014 #17 Skrevet 10. januar 2014 Her er et bilde av mitt badekar. Her er blandebatteriet på langsiden så vi kan sitte mot hverandre og Lene oss tilbake uten å få krana i hodet.. :-)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #18 Skrevet 10. januar 2014 veldig lekkert! Anonymous poster hash: 0227a...d69
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #19 Skrevet 10. januar 2014 Lekkert.. Husk å ha blandebatteriet på langsiden så man slipper å irritere seg for å få krana i hodet når man ligger og slapper av. Her kan vi ligge to stykker i badekaret med et glass vin og ingen får krana i bakhodet :-)Du mener der vi skal ha føtter? Da må jeg snu badekaret, iom at blandebateriet blir på veggen.Eller skjønte jeg ikke helt? Anonymous poster hash: 8b2bc...277 Skal du ha føtter da? Hvordan skal badekaret stå i forhold til vegg? Er det bare kortsiden som kommer mot veggen eller også en langside? Hvis du har badekaret i et hjørne hvor du får både en kortside og en langside mot en vegg så bør du velge langsiden til å ha blandebatteriet da du ikke kommer til å ligge med hodet mot langsiden. Skjønner? :-) Jeg skal ikke ha noen føtter nei, bortsett fra skjulte justerbare ben. Den korte siden blir inntil vegg mens den høye ikke blir ved vegg, ved siden av den kommer det til å stå vegghengt toalett. Og iom at blandebateriet ikke blir på badekaret men på veggen, så vet jeg ikke om det er mulig å snu badekaret. Må evn. høre med rørlegeren. Takk for tips PS. Kjempestilig kar og fliser Anonymous poster hash: 8b2bc...277
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #20 Skrevet 10. januar 2014 Ser helt ok ut, men hva er poenget med å bruke så mye plass på å få vasket seg? Du må jo ha et digert bad for at det skal ta seg godt ut. Setter du det inntil en vegg ser det bare dumt ut. En ting er at badekaret koster ca 6000,- men plassen det må ha kommer jo på minst ti ganger så mye. Regner du en kvadratmeterpris på 40.000,- for bad og at du trenger 6 m2 for å få ok plass til dette badekaret koster det ca 240.000,-! Anonymous poster hash: b83e5...b8f
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #21 Skrevet 10. januar 2014 Veldig fint Og så kjekt å få på salg også! Anonymous poster hash: 895f7...5f2
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #22 Skrevet 10. januar 2014 Ser helt ok ut, men hva er poenget med å bruke så mye plass på å få vasket seg? Du må jo ha et digert bad for at det skal ta seg godt ut. Setter du det inntil en vegg ser det bare dumt ut.En ting er at badekaret koster ca 6000,- men plassen det må ha kommer jo på minst ti ganger så mye. Regner du en kvadratmeterpris på 40.000,- for bad og at du trenger 6 m2 for å få ok plass til dette badekaret koster det ca 240.000,-! Anonymous poster hash: b83e5...b8f Badet er på 10kvm, skal ha dusj og badekar. Den vil ikke bli så ofte brukt, mest for å fylle det store hullet, og at det ser pent ut pluss at det vil gå så godt med flisene. Anonymous poster hash: 8b2bc...277
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #23 Skrevet 10. januar 2014 Veldig fint :)Og så kjekt å få på salg også! Anonymous poster hash: 895f7...5f2 Ja:) det er det billigste jeg fant som også tar seg godt ut, hehe..har ikke råd til 20.000 eller mer for et badekar. Anonymous poster hash: 8b2bc...277
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #24 Skrevet 10. januar 2014 Ser helt ok ut, men hva er poenget med å bruke så mye plass på å få vasket seg? Du må jo ha et digert bad for at det skal ta seg godt ut. Setter du det inntil en vegg ser det bare dumt ut.En ting er at badekaret koster ca 6000,- men plassen det må ha kommer jo på minst ti ganger så mye. Regner du en kvadratmeterpris på 40.000,- for bad og at du trenger 6 m2 for å få ok plass til dette badekaret koster det ca 240.000,-! Anonymous poster hash: b83e5...b8f Badet er på 10kvm, skal ha dusj og badekar. Den vil ikke bli så ofte brukt, mest for å fylle det store hullet, og at det ser pent ut pluss at det vil gå så godt med flisene. Anonymous poster hash: 8b2bc...277 Har du laget en skikklig datategning av hvordan det kommer til å se ut? Et bad på 10m2 med dusj, toalett, servant, skap og frittstående badekar kan bli temlig overfylt. Du må jo ha skikklig plass til å gå rundt et slikt kar for at det skal være noen vits i. Hvordan det blir kommer jo ikke bare ann på størrelsen på badet, det kommer jo ann på romløsningen også. Jeg har bare sett noen slike badekar der det ikke er plass nok. Det er ikke fint selv om karet i seg selv sikkert er flott. Anonymous poster hash: b83e5...b8f
Gemini77 Skrevet 10. januar 2014 #25 Skrevet 10. januar 2014 Ser helt ok ut, men hva er poenget med å bruke så mye plass på å få vasket seg? Du må jo ha et digert bad for at det skal ta seg godt ut. Setter du det inntil en vegg ser det bare dumt ut.En ting er at badekaret koster ca 6000,- men plassen det må ha kommer jo på minst ti ganger så mye. Regner du en kvadratmeterpris på 40.000,- for bad og at du trenger 6 m2 for å få ok plass til dette badekaret koster det ca 240.000,-! Anonymous poster hash: b83e5...b8f Badet er på 10kvm, skal ha dusj og badekar. Den vil ikke bli så ofte brukt, mest for å fylle det store hullet, og at det ser pent ut pluss at det vil gå så godt med flisene. Anonymous poster hash: 8b2bc...277 Har du laget en skikklig datategning av hvordan det kommer til å se ut? Et bad på 10m2 med dusj, toalett, servant, skap og frittstående badekar kan bli temlig overfylt. Du må jo ha skikklig plass til å gå rundt et slikt kar for at det skal være noen vits i. Hvordan det blir kommer jo ikke bare ann på størrelsen på badet, det kommer jo ann på romløsningen også. Jeg har bare sett noen slike badekar der det ikke er plass nok. Det er ikke fint selv om karet i seg selv sikkert er flott. Anonymous poster hash: b83e5...b8f Vi har 8 kvm bad og har både stort badekar og eget dusjhjørne uten at det er overfylt i det hele tatt. Jeg har dog et badekar som er bygd inn i den ene enden av kortveggen av badet og har stearinlys og smykker på kantene/endene av det innebygde badekaret. Man må ikke ha 15 kvm bad for å få det lekkert med det man ønsker inn i det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå