Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #1 Skrevet 9. januar 2014 Ser på nattpatruljen. Var en mann som ble kastet på glattcelle som sa "dette vil jeg ikke. jeg er så lei av å bli voldtatt i rumpa hver gang..." skjer dette? Anonymous poster hash: 28629...66c
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 Trodde glattcelle var enecelle jeg. Kanskje han tenkte på en grundig kroppsvisitering. Anonymous poster hash: de71c...e4b
moota m storebror&lillebror Skrevet 9. januar 2014 #3 Skrevet 9. januar 2014 Der jeg har vært er det kun 1 person pr. celle. Men mulig de fyller opp cellene om det er fullt og masse bråk..
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #4 Skrevet 9. januar 2014 Sitter ikke flere enn en på glattcelle i Norge. Vil tro han refererer til kroppsvisitering. Anonymous poster hash: 83754...b99
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #5 Skrevet 9. januar 2014 særlig,i norske fengsle behandles jo alle fangene som prinser,så jeg tviler sterkt... Anonymous poster hash: 08e95...bac
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #6 Skrevet 9. januar 2014 nei det er ikke vanlig. tror nok denne personen snakket i metafor Anonymous poster hash: 405f1...682
Regina_George Skrevet 9. januar 2014 #7 Skrevet 9. januar 2014 særlig,i norske fengsle behandles jo alle fangene som prinser,så jeg tviler sterkt... Anonymous poster hash: 08e95...bac Jaha? Og hvilket fengsel refererer du til her da? Eller er du av typen som mener at fanger ikke fortjener vanlig mat og tilgang på toalett?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #8 Skrevet 9. januar 2014 evt kroppsvisitering ja... Anonymous poster hash: 405f1...682
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #9 Skrevet 9. januar 2014 særlig,i norske fengsle behandles jo alle fangene som prinser,så jeg tviler sterkt... Anonymous poster hash: 08e95...bac Jaha? Og hvilket fengsel refererer du til her da? Eller er du av typen som mener at fanger ikke fortjener vanlig mat og tilgang på toalett? og tv,internett,pc,aviser,brev, telefon,permiteringer,helgefri,ferier, shoppingrunder...you name it.nei, de fortjener ikke alle slikte goder. Anonymous poster hash: 08e95...bac
Regina_George Skrevet 9. januar 2014 #10 Skrevet 9. januar 2014 særlig,i norske fengsle behandles jo alle fangene som prinser,så jeg tviler sterkt... Anonymous poster hash: 08e95...bac Jaha? Og hvilket fengsel refererer du til her da? Eller er du av typen som mener at fanger ikke fortjener vanlig mat og tilgang på toalett? og tv,internett,pc,aviser,brev, telefon,permiteringer,helgefri,ferier, shoppingrunder...you name it.nei, de fortjener ikke alle slikte goder. Anonymous poster hash: 08e95...bac For det første så handler denne tråden om glattcelle/arresten og der kan jeg love deg at det ikke er snakk om de godene du nevner her. Du kan jo ta et google-bildesøk for en nærmere titt. For det andre så er det ingen innsatte som har tilgang på internett, ikke engang de som sitter i åpent fengsel. For det tredje så er det kjempe bra at de innsatte som har gjort seg fortjent til det har mulighet til å få perm slik at de sakte, men sikkert, kommer tilbake til samfunnet. ALL forskning tilsier at en human kriminalomsorg gir mindre kriminalitet. Og det er ikke BARE draps- og voldtektsmenn som sitter i fengsel, disse vil ikke få slike goder. Dog er straffene i Norge for slike forbrytelser alt for lave, men det er en helt annen diskusjon. Men jeg studerer kriminologi og blir utrolig provosert av sånne uvitende kommentarer som "fengsel i Norge er luksushotell" for det er det virkelig ikke. Du fremstår bare uintelligent med slike utsagn.
Gjest MMJ Skrevet 9. januar 2014 #11 Skrevet 9. januar 2014 særlig,i norske fengsle behandles jo alle fangene som prinser,så jeg tviler sterkt... Anonymous poster hash: 08e95...bac Jaha? Og hvilket fengsel refererer du til her da? Eller er du av typen som mener at fanger ikke fortjener vanlig mat og tilgang på toalett?og tv,internett,pc,aviser,brev, telefon,permiteringer,helgefri,ferier, shoppingrunder...you name it.nei, de fortjener ikke alle slikte goder. Anonymous poster hash: 08e95...bac For det første så handler denne tråden om glattcelle/arresten og der kan jeg love deg at det ikke er snakk om de godene du nevner her. Du kan jo ta et google-bildesøk for en nærmere titt. For det andre så er det ingen innsatte som har tilgang på internett, ikke engang de som sitter i åpent fengsel. For det tredje så er det kjempe bra at de innsatte som har gjort seg fortjent til det har mulighet til å få perm slik at de sakte, men sikkert, kommer tilbake til samfunnet. ALL forskning tilsier at en human kriminalomsorg gir mindre kriminalitet. Og det er ikke BARE draps- og voldtektsmenn som sitter i fengsel, disse vil ikke få slike goder. Dog er straffene i Norge for slike forbrytelser alt for lave, men det er en helt annen diskusjon. Men jeg studerer kriminologi og blir utrolig provosert av sånne uvitende kommentarer som "fengsel i Norge er luksushotell" for det er det virkelig ikke. Du fremstår bare uintelligent med slike utsagn. Om man sammenlikner med gamlehjem.... så synes jeg nok det blir en smule mer luksus... Eller? Klart de skal ha det greit, bli behandlet som mennesker, få hjelp så de er klare til å komme ut og fungere blandt andre mennesker. Men skjønner folk som mener fangene i Norge har det bra (kanskje alt for bra).
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #12 Skrevet 9. januar 2014 særlig,i norske fengsle behandles jo alle fangene som prinser,så jeg tviler sterkt... Anonymous poster hash: 08e95...bac Jaha? Og hvilket fengsel refererer du til her da? Eller er du av typen som mener at fanger ikke fortjener vanlig mat og tilgang på toalett?og tv,internett,pc,aviser,brev, telefon,permiteringer,helgefri,ferier, shoppingrunder...you name it.nei, de fortjener ikke alle slikte goder. Anonymous poster hash: 08e95...bac For det første så handler denne tråden om glattcelle/arresten og der kan jeg love deg at det ikke er snakk om de godene du nevner her. Du kan jo ta et google-bildesøk for en nærmere titt. For det andre så er det ingen innsatte som har tilgang på internett, ikke engang de som sitter i åpent fengsel. For det tredje så er det kjempe bra at de innsatte som har gjort seg fortjent til det har mulighet til å få perm slik at de sakte, men sikkert, kommer tilbake til samfunnet. ALL forskning tilsier at en human kriminalomsorg gir mindre kriminalitet. Og det er ikke BARE draps- og voldtektsmenn som sitter i fengsel, disse vil ikke få slike goder. Dog er straffene i Norge for slike forbrytelser alt for lave, men det er en helt annen diskusjon. Men jeg studerer kriminologi og blir utrolig provosert av sånne uvitende kommentarer som "fengsel i Norge er luksushotell" for det er det virkelig ikke. Du fremstår bare uintelligent med slike utsagn. Du fremstår som DEN BEDREVITEREN. OMG!!!!!!!!! Anonymous poster hash: e5d90...ba0
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #13 Skrevet 9. januar 2014 Han mener nok avkledning og visiteringen. Glattcelle er ingen luksus , absolutt ikke , men vanlig fengsel er . Bedre enn gamlehjem de, bedre mat og halal seff, dusjing oftere kan dere si enn stakkars eldre og lista er lang. Glattcellefengseler ville vært mye billigere i drift og mye mer fortjent for kriminelt pakk. Anonymous poster hash: bad19...0f2
Regina_George Skrevet 9. januar 2014 #14 Skrevet 9. januar 2014 særlig,i norske fengsle behandles jo alle fangene som prinser,så jeg tviler sterkt... Anonymous poster hash: 08e95...bac Jaha? Og hvilket fengsel refererer du til her da? Eller er du av typen som mener at fanger ikke fortjener vanlig mat og tilgang på toalett?og tv,internett,pc,aviser,brev, telefon,permiteringer,helgefri,ferier, shoppingrunder...you name it.nei, de fortjener ikke alle slikte goder. Anonymous poster hash: 08e95...bac For det første så handler denne tråden om glattcelle/arresten og der kan jeg love deg at det ikke er snakk om de godene du nevner her. Du kan jo ta et google-bildesøk for en nærmere titt. For det andre så er det ingen innsatte som har tilgang på internett, ikke engang de som sitter i åpent fengsel. For det tredje så er det kjempe bra at de innsatte som har gjort seg fortjent til det har mulighet til å få perm slik at de sakte, men sikkert, kommer tilbake til samfunnet. ALL forskning tilsier at en human kriminalomsorg gir mindre kriminalitet. Og det er ikke BARE draps- og voldtektsmenn som sitter i fengsel, disse vil ikke få slike goder. Dog er straffene i Norge for slike forbrytelser alt for lave, men det er en helt annen diskusjon. Men jeg studerer kriminologi og blir utrolig provosert av sånne uvitende kommentarer som "fengsel i Norge er luksushotell" for det er det virkelig ikke. Du fremstår bare uintelligent med slike utsagn. Om man sammenlikner med gamlehjem.... så synes jeg nok det blir en smule mer luksus... Eller? Klart de skal ha det greit, bli behandlet som mennesker, få hjelp så de er klare til å komme ut og fungere blandt andre mennesker. Men skjønner folk som mener fangene i Norge har det bra (kanskje alt for bra). De får samme mat fengsel og på sykehjem (og Ullevål sykehus). Hovedproblemet på gamlehjem er at det er alt for få ansatte fordi pasientene trenger hjelp til absolutt alt. I fengselet klarer de innsatte å dusje, spise, gå på do osv på egenhånd. Så det å sammenligne disse to blir for meg helt søkt da de ikke har noe med hverandre å gjøre. Dere har ikke noe innsikt i det store bildet og derfor blir det litt useriøst å si at de innsatte ikke fortjener ditten og datten. F.eks kan dere jo se for dere en 19 åring som blir tatt for å selge små doser hasj og får 3 mnd i fengsel. Han er allerede i et trøblete miljø, gjør det dårlig på skolen og har lite støtteapparat rundt seg. Hvis han får god oppfølging i fengselet vil han ha mye større forutsetninger til å klare seg når han kommer ut, er ikke det noe vi alle ønsker?? Ønsker vi ikke at han skal ha det bra og lære seg til å leve et godt liv uten kriminalitet? HVA er det du mener kriminalomsorgen bør gjøre for å "forverre" situasjonen til fangene da? Gi de dårligere mat?? Skru ned varmen i cellene?
Regina_George Skrevet 9. januar 2014 #15 Skrevet 9. januar 2014 særlig,i norske fengsle behandles jo alle fangene som prinser,så jeg tviler sterkt... Anonymous poster hash: 08e95...bac Jaha? Og hvilket fengsel refererer du til her da? Eller er du av typen som mener at fanger ikke fortjener vanlig mat og tilgang på toalett?og tv,internett,pc,aviser,brev, telefon,permiteringer,helgefri,ferier, shoppingrunder...you name it.nei, de fortjener ikke alle slikte goder. Anonymous poster hash: 08e95...bac For det første så handler denne tråden om glattcelle/arresten og der kan jeg love deg at det ikke er snakk om de godene du nevner her. Du kan jo ta et google-bildesøk for en nærmere titt. For det andre så er det ingen innsatte som har tilgang på internett, ikke engang de som sitter i åpent fengsel. For det tredje så er det kjempe bra at de innsatte som har gjort seg fortjent til det har mulighet til å få perm slik at de sakte, men sikkert, kommer tilbake til samfunnet. ALL forskning tilsier at en human kriminalomsorg gir mindre kriminalitet. Og det er ikke BARE draps- og voldtektsmenn som sitter i fengsel, disse vil ikke få slike goder. Dog er straffene i Norge for slike forbrytelser alt for lave, men det er en helt annen diskusjon. Men jeg studerer kriminologi og blir utrolig provosert av sånne uvitende kommentarer som "fengsel i Norge er luksushotell" for det er det virkelig ikke. Du fremstår bare uintelligent med slike utsagn. Du fremstår som DEN BEDREVITEREN. OMG!!!!!!!!! Anonymous poster hash: e5d90...ba0 I denne diskusjonen er det jo tydeligvis jeg som vet best i og med at ingen av de andre innleggene stemmer med virkeligheten eller kan bevises med forskning, bøker, artikler osv.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #16 Skrevet 9. januar 2014 særlig,i norske fengsle behandles jo alle fangene som prinser,så jeg tviler sterkt... Anonymous poster hash: 08e95...bac Jaha? Og hvilket fengsel refererer du til her da? Eller er du av typen som mener at fanger ikke fortjener vanlig mat og tilgang på toalett?og tv,internett,pc,aviser,brev, telefon,permiteringer,helgefri,ferier, shoppingrunder...you name it.nei, de fortjener ikke alle slikte goder. Anonymous poster hash: 08e95...bac For det første så handler denne tråden om glattcelle/arresten og der kan jeg love deg at det ikke er snakk om de godene du nevner her. Du kan jo ta et google-bildesøk for en nærmere titt. For det andre så er det ingen innsatte som har tilgang på internett, ikke engang de som sitter i åpent fengsel. For det tredje så er det kjempe bra at de innsatte som har gjort seg fortjent til det har mulighet til å få perm slik at de sakte, men sikkert, kommer tilbake til samfunnet. ALL forskning tilsier at en human kriminalomsorg gir mindre kriminalitet. Og det er ikke BARE draps- og voldtektsmenn som sitter i fengsel, disse vil ikke få slike goder. Dog er straffene i Norge for slike forbrytelser alt for lave, men det er en helt annen diskusjon. Men jeg studerer kriminologi og blir utrolig provosert av sånne uvitende kommentarer som "fengsel i Norge er luksushotell" for det er det virkelig ikke. Du fremstår bare uintelligent med slike utsagn. Om man sammenlikner med gamlehjem.... så synes jeg nok det blir en smule mer luksus... Eller? Klart de skal ha det greit, bli behandlet som mennesker, få hjelp så de er klare til å komme ut og fungere blandt andre mennesker. Men skjønner folk som mener fangene i Norge har det bra (kanskje alt for bra). De får samme mat fengsel og på sykehjem (og Ullevål sykehus). Hovedproblemet på gamlehjem er at det er alt for få ansatte fordi pasientene trenger hjelp til absolutt alt. I fengselet klarer de innsatte å dusje, spise, gå på do osv på egenhånd. Så det å sammenligne disse to blir for meg helt søkt da de ikke har noe med hverandre å gjøre. Dere har ikke noe innsikt i det store bildet og derfor blir det litt useriøst å si at de innsatte ikke fortjener ditten og datten. F.eks kan dere jo se for dere en 19 åring som blir tatt for å selge små doser hasj og får 3 mnd i fengsel. Han er allerede i et trøblete miljø, gjør det dårlig på skolen og har lite støtteapparat rundt seg. Hvis han får god oppfølging i fengselet vil han ha mye større forutsetninger til å klare seg når han kommer ut, er ikke det noe vi alle ønsker?? Ønsker vi ikke at han skal ha det bra og lære seg til å leve et godt liv uten kriminalitet? HVA er det du mener kriminalomsorgen bør gjøre for å "forverre" situasjonen til fangene da? Gi de dårligere mat?? Skru ned varmen i cellene? Det er faktisk en del utlendinger som synes det er superluksus å komme i norsk fengsel andre også! Om det ikke står i boka di så bør du kanskje få med deg litt fra andre kilder!!! Mange i norske fengsler er utlendinger som er lært opp til å få en straff når de gjør noe galt. De ler av hele det norske systemet og ser ingen grunn til ikke å gjøre om sine kriminelle handlinger. Mange til og med føler seg oppmuntret. Har hørt om mange som får seg et sjokk fra studie til arbeidsliv. Og du får nok et stort et!! Anonymous poster hash: e06b2...80b
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #17 Skrevet 9. januar 2014 særlig,i norske fengsle behandles jo alle fangene som prinser,så jeg tviler sterkt... Anonymous poster hash: 08e95...bac Jaha? Og hvilket fengsel refererer du til her da? Eller er du av typen som mener at fanger ikke fortjener vanlig mat og tilgang på toalett? og tv,internett,pc,aviser,brev, telefon,permiteringer,helgefri,ferier, shoppingrunder...you name it.nei, de fortjener ikke alle slikte goder. Anonymous poster hash: 08e95...bac For det første så handler denne tråden om glattcelle/arresten og der kan jeg love deg at det ikke er snakk om de godene du nevner her. Du kan jo ta et google-bildesøk for en nærmere titt. For det andre så er det ingen innsatte som har tilgang på internett, ikke engang de som sitter i åpent fengsel. For det tredje så er det kjempe bra at de innsatte som har gjort seg fortjent til det har mulighet til å få perm slik at de sakte, men sikkert, kommer tilbake til samfunnet. ALL forskning tilsier at en human kriminalomsorg gir mindre kriminalitet. Og det er ikke BARE draps- og voldtektsmenn som sitter i fengsel, disse vil ikke få slike goder. Dog er straffene i Norge for slike forbrytelser alt for lave, men det er en helt annen diskusjon. Men jeg studerer kriminologi og blir utrolig provosert av sånne uvitende kommentarer som "fengsel i Norge er luksushotell" for det er det virkelig ikke. Du fremstår bare uintelligent med slike utsagn. Signerer denne 👼 Anonymous poster hash: 59427...184
Regina_George Skrevet 9. januar 2014 #18 Skrevet 9. januar 2014 særlig,i norske fengsle behandles jo alle fangene som prinser,så jeg tviler sterkt... Anonymous poster hash: 08e95...bac Jaha? Og hvilket fengsel refererer du til her da? Eller er du av typen som mener at fanger ikke fortjener vanlig mat og tilgang på toalett?og tv,internett,pc,aviser,brev, telefon,permiteringer,helgefri,ferier, shoppingrunder...you name it.nei, de fortjener ikke alle slikte goder. Anonymous poster hash: 08e95...bac For det første så handler denne tråden om glattcelle/arresten og der kan jeg love deg at det ikke er snakk om de godene du nevner her. Du kan jo ta et google-bildesøk for en nærmere titt. For det andre så er det ingen innsatte som har tilgang på internett, ikke engang de som sitter i åpent fengsel. For det tredje så er det kjempe bra at de innsatte som har gjort seg fortjent til det har mulighet til å få perm slik at de sakte, men sikkert, kommer tilbake til samfunnet. ALL forskning tilsier at en human kriminalomsorg gir mindre kriminalitet. Og det er ikke BARE draps- og voldtektsmenn som sitter i fengsel, disse vil ikke få slike goder. Dog er straffene i Norge for slike forbrytelser alt for lave, men det er en helt annen diskusjon. Men jeg studerer kriminologi og blir utrolig provosert av sånne uvitende kommentarer som "fengsel i Norge er luksushotell" for det er det virkelig ikke. Du fremstår bare uintelligent med slike utsagn. Om man sammenlikner med gamlehjem.... så synes jeg nok det blir en smule mer luksus... Eller? Klart de skal ha det greit, bli behandlet som mennesker, få hjelp så de er klare til å komme ut og fungere blandt andre mennesker. Men skjønner folk som mener fangene i Norge har det bra (kanskje alt for bra). De får samme mat fengsel og på sykehjem (og Ullevål sykehus). Hovedproblemet på gamlehjem er at det er alt for få ansatte fordi pasientene trenger hjelp til absolutt alt. I fengselet klarer de innsatte å dusje, spise, gå på do osv på egenhånd. Så det å sammenligne disse to blir for meg helt søkt da de ikke har noe med hverandre å gjøre. Dere har ikke noe innsikt i det store bildet og derfor blir det litt useriøst å si at de innsatte ikke fortjener ditten og datten. F.eks kan dere jo se for dere en 19 åring som blir tatt for å selge små doser hasj og får 3 mnd i fengsel. Han er allerede i et trøblete miljø, gjør det dårlig på skolen og har lite støtteapparat rundt seg. Hvis han får god oppfølging i fengselet vil han ha mye større forutsetninger til å klare seg når han kommer ut, er ikke det noe vi alle ønsker?? Ønsker vi ikke at han skal ha det bra og lære seg til å leve et godt liv uten kriminalitet? HVA er det du mener kriminalomsorgen bør gjøre for å "forverre" situasjonen til fangene da? Gi de dårligere mat?? Skru ned varmen i cellene? Det er faktisk en del utlendinger som synes det er superluksus å komme i norsk fengsel andre også! Om det ikke står i boka di så bør du kanskje få med deg litt fra andre kilder!!! Mange i norske fengsler er utlendinger som er lært opp til å få en straff når de gjør noe galt. De ler av hele det norske systemet og ser ingen grunn til ikke å gjøre om sine kriminelle handlinger. Mange til og med føler seg oppmuntret. Har hørt om mange som får seg et sjokk fra studie til arbeidsliv. Og du får nok et stort et!! Anonymous poster hash: e06b2...80b Har jobbet masse både før og under studiene så er ikke slik at jeg kun sitter på skolen og leser i en bok og baserer alle mine argumenter på det. Og alle disse utlendingene du har snakket med/hørt om, de sier at fengsel er luksus? Det kan godt hende at noen har denne meningen, men for de aller fleste er fengselsoppholdet langt unna luksus, og det er spesielt maten og frimulighetene som har dårlig standard (har sett "biblioteket" til Oslo fengsel med egne øyne og den maten de spiser ville jeg ikke servert til hunden min engang). Ja, noen av de åpne fengslene har et flust av fritidsaktiviteter og permisjonsordninger, men dette er virkelig til det beste for hele samfunnet. Vi vil jo at de kriminelle skal bli lovlydige og da må de lære seg til å leve et liv uten kriminalitet.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #19 Skrevet 9. januar 2014 Jeg håper noen blir det... Anonymous poster hash: a2c11...dc8
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #20 Skrevet 9. januar 2014 Skulle ønske alle disse som roper at det er luksus i norske fengsler, ble satt inne noen måneder. Kunne de sett hvor luksus det er 👼 Anonymous poster hash: 59427...184
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #21 Skrevet 9. januar 2014 særlig,i norske fengsle behandles jo alle fangene som prinser,så jeg tviler sterkt... Anonymous poster hash: 08e95...bac Jaha? Og hvilket fengsel refererer du til her da? Eller er du av typen som mener at fanger ikke fortjener vanlig mat og tilgang på toalett?og tv,internett,pc,aviser,brev, telefon,permiteringer,helgefri,ferier, shoppingrunder...you name it.nei, de fortjener ikke alle slikte goder. Anonymous poster hash: 08e95...bac For det første så handler denne tråden om glattcelle/arresten og der kan jeg love deg at det ikke er snakk om de godene du nevner her. Du kan jo ta et google-bildesøk for en nærmere titt. For det andre så er det ingen innsatte som har tilgang på internett, ikke engang de som sitter i åpent fengsel. For det tredje så er det kjempe bra at de innsatte som har gjort seg fortjent til det har mulighet til å få perm slik at de sakte, men sikkert, kommer tilbake til samfunnet. ALL forskning tilsier at en human kriminalomsorg gir mindre kriminalitet. Og det er ikke BARE draps- og voldtektsmenn som sitter i fengsel, disse vil ikke få slike goder. Dog er straffene i Norge for slike forbrytelser alt for lave, men det er en helt annen diskusjon. Men jeg studerer kriminologi og blir utrolig provosert av sånne uvitende kommentarer som "fengsel i Norge er luksushotell" for det er det virkelig ikke. Du fremstår bare uintelligent med slike utsagn. Om man sammenlikner med gamlehjem.... så synes jeg nok det blir en smule mer luksus... Eller? Klart de skal ha det greit, bli behandlet som mennesker, få hjelp så de er klare til å komme ut og fungere blandt andre mennesker. Men skjønner folk som mener fangene i Norge har det bra (kanskje alt for bra). De får samme mat fengsel og på sykehjem (og Ullevål sykehus). Hovedproblemet på gamlehjem er at det er alt for få ansatte fordi pasientene trenger hjelp til absolutt alt. I fengselet klarer de innsatte å dusje, spise, gå på do osv på egenhånd. Så det å sammenligne disse to blir for meg helt søkt da de ikke har noe med hverandre å gjøre. Dere har ikke noe innsikt i det store bildet og derfor blir det litt useriøst å si at de innsatte ikke fortjener ditten og datten. F.eks kan dere jo se for dere en 19 åring som blir tatt for å selge små doser hasj og får 3 mnd i fengsel. Han er allerede i et trøblete miljø, gjør det dårlig på skolen og har lite støtteapparat rundt seg. Hvis han får god oppfølging i fengselet vil han ha mye større forutsetninger til å klare seg når han kommer ut, er ikke det noe vi alle ønsker?? Ønsker vi ikke at han skal ha det bra og lære seg til å leve et godt liv uten kriminalitet? HVA er det du mener kriminalomsorgen bør gjøre for å "forverre" situasjonen til fangene da? Gi de dårligere mat?? Skru ned varmen i cellene? Det er faktisk en del utlendinger som synes det er superluksus å komme i norsk fengsel andre også! Om det ikke står i boka di så bør du kanskje få med deg litt fra andre kilder!!! Mange i norske fengsler er utlendinger som er lært opp til å få en straff når de gjør noe galt. De ler av hele det norske systemet og ser ingen grunn til ikke å gjøre om sine kriminelle handlinger. Mange til og med føler seg oppmuntret. Har hørt om mange som får seg et sjokk fra studie til arbeidsliv. Og du får nok et stort et!! Anonymous poster hash: e06b2...80b Har jobbet masse både før og under studiene så er ikke slik at jeg kun sitter på skolen og leser i en bok og baserer alle mine argumenter på det. Og alle disse utlendingene du har snakket med/hørt om, de sier at fengsel er luksus? Det kan godt hende at noen har denne meningen, men for de aller fleste er fengselsoppholdet langt unna luksus, og det er spesielt maten og frimulighetene som har dårlig standard (har sett "biblioteket" til Oslo fengsel med egne øyne og den maten de spiser ville jeg ikke servert til hunden min engang). Ja, noen av de åpne fengslene har et flust av fritidsaktiviteter og permisjonsordninger, men dette er virkelig til det beste for hele samfunnet. Vi vil jo at de kriminelle skal bli lovlydige og da må de lære seg til å leve et liv uten kriminalitet. Vel, min eks har sittet inne, og var veldig fornøyd med oppholdet. To mnd ferie mente han. De andre han hadde kontakt med da han satt inne hadde ikke noe verre oppfatning de heller. Så ikke vær så bastant i meningene dine, selv om du studerer dette. De fleste er klar over at i norske fengsler har de det veldig godt! De sitter tross alt inne, så skulle bare mangle at de ikke har like rettigheter som lovlydige borgere. Anonymous poster hash: dbb73...ae1
Regina_George Skrevet 10. januar 2014 #22 Skrevet 10. januar 2014 De har ikke de samme rettighetene som meg og deg, dette stemmer ikke. All forskning tilsier at en human kriminalomsorg gir lavere kriminalitet og tilbakefall, hvorfor skal Norge da gjøre det verre i fengslene bare fordi DU er hevngjerrig?? Og å kalle de "godene" de får for luksus blir så virkelighetsfjernt. Er det luksus å få lov til å ringe hjem til barna sine 20 minutter i uken? Er det luksus å få halalkjøtt når dette er det du har spist hele livet og du kan ikke spise vanlig kjøtt? Er det luksus å få dusje, trene og gå på skole? Luksus å få hjelp til å slutte med narkotika og/eller alkohol? Dette er ikke luksus, det er en del av en kriminalomsorg som fungerer, som er best for samfunnet, tryggest for oss alle. (Det er ikke slik at de som sitter på Ila o.l har det sånn her, bare så det er sagt)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #23 Skrevet 10. januar 2014 Hadde det bare vært så såre vel! Da hadde menn vel lært seg respekt for andre og sluttet å voldta selv. Hvis de absolutt skal voldta så ville det i grunnen vært like greit at de voldtok hverandre. Anonymous poster hash: ee4ae...ce3
Gjest 5 andre Skrevet 10. januar 2014 #24 Skrevet 10. januar 2014 Hadde det bare vært så såre vel! Da hadde menn vel lært seg respekt for andre og sluttet å voldta selv. Hvis de absolutt skal voldta så ville det i grunnen vært like greit at de voldtok hverandre. Anonymous poster hash: ee4ae...ce3 De fleste voldtektsforbrytere havner ikke på glattcelle. Tror ikke voldtektsforbryterne lærer noe av at andre kriminelle/fulle/dopa blir voldtatt. Merkelig retorikk. Hvordan innbiller man seg at det er lærdom i å bli svolket og voldtatt? Det skaper da ikke oppegående samfunnsborgere. Hvis vi ribber alle fanger for goder som tilgang til telefon, aviser, skole/kursing, normal mat osv., og i tilleg utsetter dem for vold - fordi de fortjener det. Hva setter vi på gata da etter endt soning? Ja, det finnes mange gjengangere i systemet, men de kommer ikke ute av den onde spiralen med å umenneskeliggjøre dem.Straffeutmålingene vør stå mer i samsvar med den kriminelle handlingen, men å behandle folk som dyr? Det tror jeg er lite gjennomtenkt.
WonderWoman✌ Skrevet 10. januar 2014 #25 Skrevet 10. januar 2014 Du som mener det norske fengselvesen er så bra! Du burde ta en prat med de som altid kommer tilbake til fengselet. De ser på sine norske dommer som ferier. Gratis mat, tv, trening, betalt fengselsopphold, utdanning osv. Fri flyt av narkotika, tlf, pc og andre hjelpe midler som gjør at de fint kan ha god kontakt med de utenfor murene. Utenlandske kommer tilbake til Norge fordi det norske fengsel ikke skremmer noen. Alle veit at de i fengsel har det bedre enn de på sykehjemmet. Hva med fengselet i Trøgstad som ble sammenlignet med et femstjerners hotell? Nei, det norske fengselsvesen er luksus opphold og alle går inn med et smil om munnen og når de går ut så sier de; ses snart igjen. Dere som mener noe annet burde få opp øynene og begynne å sette seg inn i jobben sin. Norske fengsler gjør de minst kriminelle mer kriminelle etter et opphold i vårt lands fengsler!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå