Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #1 Skrevet 9. januar 2014 "alle" jeg kjenner som er bifile/seksuelle, har en psykiatrisk diagnose i tillegg. tilfeldig? legger til at dette IKKE er en hets av hverken psykisk syke eller homofile, men jeg undres over om det er en sammenheng, og hvorfor det i tilfelle er sånn? <3 Anonymous poster hash: 8c7c3...cde
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 "alle" jeg kjenner som er bifile/seksuelle, har en psykiatrisk diagnose i tillegg. tilfeldig? legger til at dette IKKE er en hets av hverken psykisk syke eller homofile, men jeg undres over om det er en sammenheng, og hvorfor det i tilfelle er sånn? <3 Anonymous poster hash: 8c7c3...cde er kanskje ikke helt "stuereint" å forske på? hi Anonymous poster hash: 8c7c3...cde
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #3 Skrevet 9. januar 2014 Jeg tror jeg har lest noe om at det er det, men at det henger sammen med problemene rundt det å akseptere at man er anderledes samt de holdningene de møter i samfunnet generelt. Selv om det tilsynelatende begynner å bli mer akseptert å være homofil, så er det dessverre fremdeles altfor mange homofile som opplever å bli mobbet, hetset og trakassert. De er mye mer utsatt for vold når de går ut på byen også. Så det er i grunn ikke så rart. Det er ikke så mye pga legningen, tror jeg, mer alt det det medfører. En homofil jeg kjenner som alltid har vært åpen om det og som er trygg i sin rolle, hatt samboer i 15 år, masse gode venner osv., han sier at ingen med vettet i behold ville valgt å bli homofil om de kunne velge. Han har ingen problemer med at han er det, men han sier at det de fleste må gå gjennom for å akseptere at de er anderledes, det unner han ingen. Anonymous poster hash: c373a...2e1
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #4 Skrevet 9. januar 2014 Tidligere var det selvfølgelig en sammenheng. Da var jo homofili en egen diagnose. Det er ganske mange andre diagnoser som det også kan være usikkerhet om egentlig er sykdommer eller bare en del av den naturlige variasjonen. Når noen er annerledes enn flertallet på et område er det jo ikke så usannsynlig at de er litt annerledes på noen andre måter også. Anonymous poster hash: 3e698...191
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #5 Skrevet 9. januar 2014 De har vel kanskje hatt litt å stri med før de kom ut av skapet, kanskje det kan være en årsak. Anonymous poster hash: 673b9...c82
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #6 Skrevet 9. januar 2014 Søk det opp i google scholar på engelsk. Du får sikkert mange interessante treff! :-) Anonymous poster hash: 64b8a...c85
Rivjernet Skrevet 9. januar 2014 #7 Skrevet 9. januar 2014 Ja, men det handler vel helst om vanskeligheter med å akseptere legningen sin.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #8 Skrevet 9. januar 2014 Ja, men det handler vel helst om vanskeligheter med å akseptere legningen sin. Helt sikker? Snu spørsmålet da; er det økt forekomst av homofili blant personer med psykiske lidelser? jeg TROR det, kjipt jeg ikke får forske på det Anonymous poster hash: 8c7c3...cde
Rivjernet Skrevet 10. januar 2014 #9 Skrevet 10. januar 2014 Ja, men det handler vel helst om vanskeligheter med å akseptere legningen sin. Helt sikker? Snu spørsmålet da; er det økt forekomst av homofili blant personer med psykiske lidelser? jeg TROR det, kjipt jeg ikke får forske på det Anonymous poster hash: 8c7c3...cde Helt sikker kan jeg neppe være siden jeg hverken er psykolog, homofil eller har forsket på emnet. Dette blir bare troing og synnsing fra min side. Men jeg svarer nei, jeg tror ikke det. Jeg tror derimot at mange homofile kan lite med selvmordstanker og depresjon i den prosessen det er å akseptere seg selv som annerledes/ikke leve opp til a4-forventningene fra venner og familie.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #10 Skrevet 10. januar 2014 Ja, det er en økt forekomst av både psykiske problemer og rusproblematikk hos homofile - både kvinner og menn. Man regner med at dette har med vanskeligheter med å akseptere seg selv og bli akseptert, og tendensen er nedadgående. Anonymous poster hash: 2f3d7...ba6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå