Gå til innhold

Jeg tisser heeeele tiden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tisser over 15 ganger per dag. Jeg forstår ikke hvorfor. Bare mellom 22:00 til 02:00 kan jeg gå på do 6-7 ganger. Hver gang jeg legger meg ned i sengen så får jeg følelsen av at jeg må tisse. Jeg prøver å ligge lenge men etter 15-30 minutter klarer jeg ikke mer. Går på do og det kommer alt fra noen dråper til litt mer.

På dagen er det ofte slik at jeg tisser før jeg gjør meg klar til å gå. Og når jeg kommer til bilen må jeg gå inn igjen for å gå på do nok en gang for å tisse mer.

De verste dagene kanskje gå opp mot 25 ganger på do.

Jeg drikker nok rundt 3-4liter med diverse drikke. To av de er vann, de to andre er nok melk, te, av og til brus ellers saft. Jeg føler meg veldig tørst hele tiden pga amming. Samtidig trener jeg ofte og 1 liter drikkes nok bare på trening.

Dette har vart i to uker nå, samtidig har jeg tidvis smerter i nedre del av magen men negativ uvi stix. Har time hos legen om 4!!!!! Uker. Var ikke ledig for. Men jeg holder på å bli gal her.

Er det noen av dere damer som har noe av de samme problemene? eventuelt har peiling på dette.

Sorry for lang post., men føler jeg måtte dele litt av problemene ikke håp om at noen hadde tips til meg.

Jeg drikker forresten ikke etter klokken 20:00.

Anonymous poster hash: 7a11f...bb5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Diabetes!

Anonymous poster hash: ad10b...c91
Skrevet

Diabetes!

Anonymous poster hash: ad10b...c91

Tok både blodsukker og langtidsblodsukker i svangerskapet. Senest 4 mnd siden og da var det fint. Det kommer vel ikke sånn over natta etter et svangerskap?

hi

Skrevet

Minner mistenkelig om diabetes... Kjenner du noen med diabetes eller som jobber i helsevesenet som har mulighet til å sjekke blodsukkeret ditt? Helst fastende.

Hvis ikke bør du i alle fall sørge for å være fastende når du skal til legen så man kan ta sikre prøver med en gang.

Anonymous poster hash: 1b338...914

Skrevet

Usj. Diabetes er noe av det siste jeg ønsker meg. Krysser fingrene for at det ikke er det.

hi

Skrevet

Nå har jeg ikke peiling på diabetes, men ville man ikke da tisset mye hver gang? Altså man må på do fordi blæra er full? Når det kan komme bare noen dråper og du føler tissetrang hele tiden så tenker jeg at det er noe som presser på blæra eller at blæra er irritert... Men det er bare gjetning altså.

Anonymous poster hash: 92a4e...766
Skrevet

Du drikker veldig mye!! Men det kan kanskje være psykisk,jeg tror ofte jeg må tisse konstant når jeg er stresset og nervøs for eks begynne i ny jobb, reise et sted.

Skrevet

Eg har det på akkurat samme måten. nettene er verst. går ca ein gong i kvarteret i nokre timar til eg tilslutt sovnar. får smerter om eg ikkje går, og når eg går kjem det berre litt. og når eg rusler i seng er det akkurat som om tyngdekrafta jobber og om kort tid må eg på nytt. eg har hatt utslag på laukocytter og hatt ein selexid kur utan at det hjalp. har hatt det slik heile svangerskapet, er 19+3 no. var slik nesten heile forrige svangerskap også, då sov eg maks to timar om natta. grusomt å ha det slik, du har all min medfølelse

Skrevet

Eg har det på akkurat samme måten. nettene er verst. går ca ein gong i kvarteret i nokre timar til eg tilslutt sovnar. får smerter om eg ikkje går, og når eg går kjem det berre litt. og når eg rusler i seng er det akkurat som om tyngdekrafta jobber og om kort tid må eg på nytt. eg har hatt utslag på laukocytter og hatt ein selexid kur utan at det hjalp. har hatt det slik heile svangerskapet, er 19+3 no. var slik nesten heile forrige svangerskap også, då sov eg maks to timar om natta. grusomt å ha det slik, du har all min medfølelse

Takk for det :)

Tisset mye i svangerskapet selv. Men nå 4 mnd etter tar det kaka.

til dere andre. Jeg vet at jeg drikker en del. Men mye av det går i melka til babyen som drikker rikelig. Skulle jeg tippet ville jeg sagt opp mot 1.5 liter med tanke på at han super bedre enn jeg får pumpet og det er fjerne 200 ml i en pupp.

Jeg føler meg veldig dehydrert. Har plutselig fått tørr hud og leppene er tørre. Om natten når jeg ikke drikker er jeg knusktørr i munnen. Urinen er også veldig konsentrert.

satans lege som har så lang ventetid.

hi

Skrevet

Takk for det :)

Tisset mye i svangerskapet selv. Men nå 4 mnd etter tar det kaka.

til dere andre. Jeg vet at jeg drikker en del. Men mye av det går i melka til babyen som drikker rikelig. Skulle jeg tippet ville jeg sagt opp mot 1.5 liter med tanke på at han super bedre enn jeg får pumpet og det er fjerne 200 ml i en pupp.

Jeg føler meg veldig dehydrert. Har plutselig fått tørr hud og leppene er tørre. Om natten når jeg ikke drikker er jeg knusktørr i munnen. Urinen er også veldig konsentrert.

satans lege som har så lang ventetid.

hi

Om du vil sjekke blodsukkeret ditt allerede så får du kjøpt måler på apoteket til en hundrelapp. Mål på morgenen før du spiser, da skal resultatet være mellom 4 og 6.

Anonymous poster hash: 92a4e...766

Skrevet

Jeg syns du skal ringe til legekontoret på nytt i morgen, og be om akutt time. Har forresten legen din tilbakering opplegget? I så fall be 'sekretæren' videre formidler beskjeden til legen at vedkommende må ringe deg ASAP

Anonymous poster hash: 397f5...ed7

Skrevet

Jeg har vært sånn i flere år jeg. Hatt perioder der jeg må tisse hele tida, noen ganger går det kun 5 minutter mellom hver gang. Jeg drikker ikke vesentlig mye mer enn de fleste andre. Jeg har ikke diabetes. Har nevnt det for legen men han tok liksom aldri tak i det. Utenom å sjekke blodsukkeret...

Jeg blir kvalm og fysisk uvel av å holde meg, det har jeg alltid blitt.

Det verste er at jeg også til tider, om jeg ligger i senga eller sitter på bussen, kan kjenne at jeg er tissatrengt, akkurat samme presse som om jeg må tisse og når jeg da får gått på do kommer det ikke en dråpe, men tissefølelsen er der fremdeles... Det er fryktelig slitsomt.

Du har virkelig all min sympati. :) Håper du finner ut av det og at det går over.

Jeg som trodde jeg var den eneste som var en så hyppig dogjenger.

Skrevet

Sånn har jeg hatt det i årevis, også før jeg fikk barn. Jeg har overaktiv blære. Får noen tabletter hos legen som hjelper litt. Værste jeg vet er å sitte i bilkø, da kan du banne på at jeg nesten tisser i buksa. Kollektivtransport unngår jeg så langt jeg kan. Må på do minst en gang i timen dagen lang. Heldigvis ikke. Ikke noe problem på jobb, ingen sure kollegaer som sladrer til sjefen. Haha Om natta er jeg oppe fra fire til tolv ganger. Slitsomt.

Anonymous poster hash: e6957...ab1

Skrevet

det kan jo være utrensing av systemet og da.. og du f.eks har vært med på healing, fjernhealing, akupunktur eller annen alternativ behandling...

Anonymous poster hash: 188a4...392
Skrevet

Jeg hadde det sånn, og da hjalp det med antibiotika selv om prøven for uvi var negativ. Legen mente at jeg nok hadde uvi likevel.

Anonymous poster hash: 9f461...ab9
Skrevet

Jeg var sånn første gang jeg var gravid.....Hormonell tissetrengthet. Varte til jeg var ca 10-12 uker ute i svangerskapet.. Så var jeg bra i et par uker, før det viste seg at babyen lå langt nede i magen og derfor presset på blæra..

Jeg skulle også til legen for og teste UVI, men jeg hadde ikke smerter i forhold til tissing eller i urinrør/blæreområde..... Selv om det var en uke "for tidlig" bestemte jeg meg for graviditetstest, siden vi var prøvere,- før jeg ringte legen....Den var postiv, veldig svak, men dagen etter var den enda mer tydelig...

Anonymous poster hash: e4eaf...49c
Skrevet

Sånn har jeg hatt det i årevis, også før jeg fikk barn. Jeg har overaktiv blære. Får noen tabletter hos legen som hjelper litt. Værste jeg vet er å sitte i bilkø, da kan du banne på at jeg nesten tisser i buksa. Kollektivtransport unngår jeg så langt jeg kan. Må på do minst en gang i timen dagen lang. Heldigvis ikke. Ikke noe problem på jobb, ingen sure kollegaer som sladrer til sjefen. Haha Om natta er jeg oppe fra fire til tolv ganger. Slitsomt.

Anonymous poster hash: e6957...ab1

Fire til tolv ganger om natten, og det med medisiner, da hadde jeg begynt med nattebleie. Du kan jo umulig få skikkkelig søvn når du må opp hver halvtime.

Anonymous poster hash: 85505...fd8

Skrevet

Nummer 16 igjen. Jeg må legge til at jeg tisset mye hver gang jeg var på do...Var helt utrolig at så mye urin kunne samle seg på så kort tid!

Anonymous poster hash: e4eaf...49c
Skrevet

Takk for svar.

Ikke går måtte jeg sitte 30 minutter på do for å tisse. Hver gang jeg tisset så kom det litt. Når jeg reiste meg opp fikk jeg tilsetting med en gang.

skal sies at jeg har hatt mye uvi hele livet da jeg ikke alltid klarer å tømme blæren helt. Men da måtte jeg ikke på do rett etter.

Føler så med dere som har slitt med dette i åresvis. Finnes det ingenting som kan hjelpe dere?

Hi

Skrevet

Takk for svar.

Ikke går måtte jeg sitte 30 minutter på do for å tisse. Hver gang jeg tisset så kom det litt. Når jeg reiste meg opp fikk jeg tilsetting med en gang.

skal sies at jeg har hatt mye uvi hele livet da jeg ikke alltid klarer å tømme blæren helt. Men da måtte jeg ikke på do rett etter.

Føler så med dere som har slitt med dette i åresvis. Finnes det ingenting som kan hjelpe dere?

Hi

Det høres ut som meg, og jeg gikk til legen. Det viste seg at jeg rett og slett bare drikker for mye - akkurat som det høres ut som du gjør.

Jeg føler at jeg kan i prinsippet tisse i ett, uten opphør, døgnet rundt. Må egentlig alltid tisse, bare kniper av innimellom fordi man jo ikke kan sitte på do absolutt hele tiden, men må jobbe og sove og sånt også.

La meg se:

I dag gikk jeg på do klokken kvart over seks, klokken syv, klokken åtte, og klokken ti over halv ni, da jeg kom på jobb - og nå må jeg tisse igjen, så nå blir det snart enda en tur - innen en halvtime, tenker jeg.

Drikke: Drakk 1 lite glass vann da jeg sto opp, for  skylle ned en allergitablett, 2 kopper kaffe og et stort glass isvann til frokost, deretter 1 glass vann og en stor dobbel latte da jeg kom på jobb. Ved siden av meg på pulten har jeg 1 stor vannmugge som jeg drikker opp i løpet av arbeidsdagen (pluss trolig 2 kopper til med kaffe).

Jeg vet jeg drikker for mye og tisser for mye, men jeg ER bare så tørst, så jeg har vent meg til at det er sånn.

Men for all del - du bør sikkert sjekke det hos lege uansett, for å utelukke diabetes eller noe, men hvis du drikker sånne mengder i løpet av en dag, så MÅ jo den væsken ut igjen også, sånn er det bare.

Anonymous poster hash: 209a3...b74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...