Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #1 Skrevet 9. januar 2014 Tror jeg går ut av min gode forstand snart, aner ikke hva jeg skal gjøre for å få min trøtte 2åring til å legge seg på kveldene, uansett hvor tidlig vi starter leggingen så ender det med en kamp på alt fra en halvtime til 3 timer hver kveld.Jeg er rett og slett sliten av det.Fatter ikke hva jeg kan gjøre.Det jeg gjør nå er å løfte han opp å bære han tilbake til senga, og si at nå er det natta og nå må du sove.Det funker ikke, uansett hvor bestemt jeg sier det så ler han bare av meg hva kan jeg gjøre?Har rett og slett prøvd alt.Har prøvd og kutta ned og kutta ut dupp på dagtid, det funka heller ikke.Han er jo trøtt, han bare nekter og sove Anonymous poster hash: 05ff7...62e
skinnfilla Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 Jeg har satt litt sammen med mine til de faller til ro. Jeg er kjempekjedelig da, prater ikke , bare stryker over ryggen. Men de er stort sett trøtte ved leggetid og sovner raskt, hadde aldri orket timesvis med styr. Sitter ca 10 min, om de reagerer på at jeg går ,sier jeg at jeg skal tisse, hente noe , og komme tilbake. Da har de stort sett sovnet . Vi har alltid hatt samme rutinen på kveld: barnetv og kveldsmat , tannpuss, bok , sang og så er det natt. Minstejenta har vært et lite helvete å legge og ville aller helst bæres i søvn til ett års alder, hun sovnet i vogna i stua hver kveld i 10 mnd, jeg rugga og trillet. Begynte med fortellinger og bok ved 2 års alder, nå er hun 3,5 og legger seg veldig fint både hjemme og borte.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #3 Skrevet 9. januar 2014 Endte med og legge meg ved siden av han til han sovna Orka rett og slett ikke mere, det har vært en kamp i en uke nå...Hver eneste kveld Anonymous poster hash: 05ff7...62e
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #4 Skrevet 9. januar 2014 Den mellomste av mine tre gutter var en umulius å legge ei stund.... Det var noen pyton dager med "stillingskrig", men det var jammen verdt det! Han var ikke redd for å være på soverommet, da hadde jeg vært der med han, men sto opp og kom ut av rommet hundre ganger hver kveld. Og jeg tuller ikke når jeg sier hundre altså... Holdt brødrene våkne også... Min løsning ble å legge han etter vanlig rutine (kveldsmat, vask, tannpuss og sang på sengekanten). Så satte jeg meg på en stol i gangen utenfor soverommet. Hver gang han gløttet på døra, reiste jeg meg, løftet han opp, la han i senga igjen, på med dyna og gikk ut igjen. Sa ingenting, bare gjorde dette rolig og bestemt. Inne i meg var jeg ikke SÅ rolig, holdt på å gå fra konseptene de første kveldene... Men, etter noen (ganske mange) kvelder gadd han ikke lenger, rett og slett. Etter det har han lagt seg fint selv, og nå kan jeg til og med le av det ;-) Anonymous poster hash: 0b07c...99b
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #5 Skrevet 9. januar 2014 Om han fortsatt sover på dagtid MÅ du kutte det ut, ingenting annet hjelper. Det tar et par uker å omstille seg, men det er verdt det! Anonymous poster hash: 664b2...14d
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #6 Skrevet 10. januar 2014 Jeg gjorde samme som Anonym 22:57, satt meg foran døren han og stirret strengt på han hvis han gjorde forsøk på å stå opp. Men var ellers veldig rolig og litt kaldt så han skjønte at det ikke var lek på gang. Kjørte rolig kveldsrutine ellers, ingen tv etter middag (spiste kl. 18.00), litt lek, kveldsstell, historie og litt prat og så til sengs. Ang. det å kutte luren på dagtid synes jeg at mange er veldig bastante på det området. Vi kuttet ikke duppen fordi han ellers sovnet i bilen på vei hjem fra bhg og det ble enda verre. Duppen ble kortet ned til 30-45 minutter og leggetiden ble flyttet fra 18.30 til 19.00, og da var han trøtt. Han sov faktisk lur helt til han var 4,5 år, vi bor i utlandet og her har de lur det første året på skolen. La seg kl. 19.00-19.30 for det, fordelen er at jeg slapp utslitt gretten unge etter skoledagen. Anonymous poster hash: 74616...3a8
Mamma_til_2 Skrevet 10. januar 2014 #7 Skrevet 10. januar 2014 (endret) Jeg har satt litt sammen med mine til de faller til ro. Jeg er kjempekjedelig da, prater ikke , bare stryker over ryggen. Men de er stort sett trøtte ved leggetid og sovner raskt, hadde aldri orket timesvis med styr. Sitter ca 10 min, om de reagerer på at jeg går ,sier jeg at jeg skal tisse, hente noe , og komme tilbake. Da har de stort sett sovnet . Vi har alltid hatt samme rutinen på kveld: barnetv og kveldsmat , tannpuss, bok , sang og så er det natt. Minstejenta har vært et lite helvete å legge og ville aller helst bæres i søvn til ett års alder, hun sovnet i vogna i stua hver kveld i 10 mnd, jeg rugga og trillet. Begynte med fortellinger og bok ved 2 års alder, nå er hun 3,5 og legger seg veldig fint både hjemme og borte. Tissetrikset funker her og av og til kan jeg legge henne og bare si natta, mamma må tisse kommer snart, da svarer hun ok, natta av og til sovner hun med en gang av og til ligger jeg litt attmed henne Endret 10. januar 2014 av Mamma_til_2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå