Gå til innhold

hvordan oppdaget du urinveisinnfeksjon under graviditeten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer litt altså... men blir usikker, for det er ikke samme følelsen som da jeg ikke var gravid med UVI!

er det farlig å vente til mandag for å sjekke det hos legen?

symptomene mine er: litt svie akkurat i urinrøret... ikke noe hyppigere urinering.

og litt mensensmerter. er i uke 16 nå...

kan vel legge til at jeg har uvi-problematikk fra før graviditet, så legen mener vi må dyrke prøven uansett... men tar ikke skade av å vente til mandag??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville levert en prøve på legekontoret i morgen hvis du er i tvil :) Så slipper du i alle fall legevakt i helga.

Anonymous poster hash: 4a3c5...7ea
Skrevet

Jeg hadde et slags press i magen(kunne kjennes ut som nederst i livmoren) også gikk jeg hyppig på do(gikk vanligvis ikke hyppig på do).

Fikk ikke så mye utslag på urinprøven, men fikk penicillin allikevel.

Var rundt 16 uker på vei.

Anonymous poster hash: 87f5b...108
Skrevet

Ta med deg en urinprøve til legen du :)

Jeg merket det først da jeg fikk "tak" i nyrene.. Ble lagt inn til obs. hvor de sa jeg hadde komplisert uvi..

Skrevet

Jeg fikk ekstreme kynnere og krampetak/menskramper. Ikke noe annet. Slo ikke ut på vanlig urintest men ble sendt på dyrking og fikk utslag. Fikk kur og ble bra. Fikk det en gang til, men da med hyppig vannlating og vondt ved ene nyren. Ny kur. Første var rundt uke 11 og andre rundt uke 25. Ville tatt med prøve i morgen og bedt om dyrking. Det tar en uke å få svar, så jo før du leverer jo bedre. God bedring! :-)

Skrevet

Jeg svei som fy. Men en runde med tranebærkapsler og appelsinjuice gjorde susen. Det var faktisk det jordmora anbefalte også:)

Skrevet

Jeg svei som fy. Men en runde med tranebærkapsler og appelsinjuice gjorde susen. Det var faktisk det jordmora anbefalte også :)

siden jeg har hatt så ofte uvi ellers, som går over til nyrebekkenbetennelse, så har jeg forbud mot tranebærkapsler og appelsinjuice hvis jeg mistenker uvi... jeg kan ta det i sammen med antibiotika... jeg sverger jo ofte heller til helsekost/vitaminer jeg, enn til antibiotika og andre medisiner...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...