Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #1 Skrevet 9. januar 2014 Jeg har en hannkat på 1 år og kjæresten min har en hannkatt på samme alder, begge er sterilisert. Men så har det seg slik at vi snakker om å bli samboere, og vi begge er nervøse for at kattene ikke skal gå overens. Det blir da jeg som må flytte inn til kjæresten, det er ingen alternativ å kvitte seg med noen av kattene, så dette må vi ordne. Vi ønsker jo at de skal gå så godt overens som overhode mulig og være bekvemt i hverandres nærvær. Så, er det noen som har gjort det samme og lyktes? gode råd settes stor pris på Anonymous poster hash: 100e8...231
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 Er fosterhjem for dyrebeskyttelsen og har hatt 5 monser samtidig på det meste. Når jeg får en ny katt i hus lar jeg de først hilse mens den nye er i buret. Så slipper jeg den ut. Aldri vært noe problem Anonymous poster hash: 89320...589
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #3 Skrevet 9. januar 2014 Tusen takk for svar : ) HI Anonymous poster hash: 100e8...231
magica fra tryll Skrevet 9. januar 2014 #4 Skrevet 9. januar 2014 Vi har 3 steriliserte hannkatter og 2 steriliserte hunnkatter. Ikke noe problem:)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #5 Skrevet 9. januar 2014 I de fleste tilfeller går det seg til, selv om det kan være mye fresing til å begynne med. Det er viktig at du lar dem `holde på` og finne ut av rangordning, ellers må de spørre på ny mange ganger. Anonymous poster hash: 43bf1...51d
Frøken Ubesluttsom Skrevet 9. januar 2014 #6 Skrevet 9. januar 2014 Jeg har faktisk erfert at det kan være vanskeligere å få to hukatter til å gå overens enn to hannkatter. Regner med det går seg til av seg sjøl.To katter av forskjellig kjønn går også greit som regel...
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #7 Skrevet 9. januar 2014 Det går sannsynligvis helt fint. Det er ingen garanti for at de blir venner - det kan hende de ikke kommer overens i det hele tatt, og i så fall ordner de opp seg i mellom, slik at de f eks fordeler huset/leiligheten mellom seg på en eller annen måte. Det er viktig at de har hver sin mat- og drikkeskål, og hvis de har dokasse inne bør de ha hver sin. Anonymous poster hash: 91530...1cb
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #8 Skrevet 9. januar 2014 Vi har (hadde) to steriliserte hannkatter da vi flyttet sammen. Kattene var begge tre år gamle. Det gikk ikke bra dessverre. Vi rådførte oss med dyrklinikken og gjorde absolutt alt de rådet oss til. Vi delte leiligheten i to, og lot de se hverandre gjennom et provisorisk gjerde. De hadde hver sin do og mat. Vi puttet noe i stikkontaktene med et beroligende middel (for katter) i som skulle signalisere "god stemning". Sakte lot vi de bli kjent. Min katt var glad og positiv. Det var ikke den andre. Det ble raskt etablert en rangordning og katten til mannen min tronet øvers. Vi bodde slik noen år, men jeg så at ved vinterstid virket min katt deprimert. Sluttet å spise og bare sov. Han frisknet alltid til på våren da han igjen begynte å være mye ute. Vi omplasserte min katt til noen som tar seg godt av ham siden jeg ønsket at han skulle få en god alderdom uten å måtte liste seg rundt i redsel for angrep. Nå er han snart tretten år og lever det glade liv. Dette er nok ikke noen solskinnshistorie akkurat, men et eksempel på at vi prøvde alt som dessverre ikke virket. Jeg håper det går bra for dere og ønsker dere lykke til! Anonymous poster hash: 882b7...cc4
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #9 Skrevet 9. januar 2014 Vi har (hadde) to steriliserte hannkatter da vi flyttet sammen. Kattene var begge tre år gamle. Det gikk ikke bra dessverre. Vi rådførte oss med dyrklinikken og gjorde absolutt alt de rådet oss til. Vi delte leiligheten i to, og lot de se hverandre gjennom et provisorisk gjerde. De hadde hver sin do og mat. Vi puttet noe i stikkontaktene med et beroligende middel (for katter) i som skulle signalisere "god stemning". Sakte lot vi de bli kjent. Min katt var glad og positiv. Det var ikke den andre. Det ble raskt etablert en rangordning og katten til mannen min tronet øvers. Vi bodde slik noen år, men jeg så at ved vinterstid virket min katt deprimert. Sluttet å spise og bare sov. Han frisknet alltid til på våren da han igjen begynte å være mye ute. Vi omplasserte min katt til noen som tar seg godt av ham siden jeg ønsket at han skulle få en god alderdom uten å måtte liste seg rundt i redsel for angrep. Nå er han snart tretten år og lever det glade liv. Dette er nok ikke noen solskinnshistorie akkurat, men et eksempel på at vi prøvde alt som dessverre ikke virket. Jeg håper det går bra for dere og ønsker dere lykke til! Anonymous poster hash: 882b7...cc4 Huff, jeg er lei meg for at det gik ksom det gikk med dere :/ men glad for at du fortalte det : ) det er viktig å innse at ikke alle katter går overens selv om man gjør alt riktig, det er akkurat det samme med oss mennesker, noen funker ikke sammen, dessverre : / Men det er fint å høre at katten din fikk et godt hjem Vi skal prøve det som dere har gjort, så får vi se hvordan det går : ) vi må hvertfal prøve HI Anonymous poster hash: 100e8...231
skinnfilla Skrevet 9. januar 2014 #10 Skrevet 9. januar 2014 Vi har 3 kastrerte hankatter, det går så fint at. De setter hverandre på plass og det er tydelig at de at en orden. Han hadde en katt på ca 3 år , jeg kom med min på 4 år, så har vi overtatt nabokatten som kattunge. Nå er de eldre herrene på 13 og 14 lite interessert i tull og vas og setter lillemann kjapt på plass. Herrene ligger i hver sin ende av stua , lillemann prøver så godt han kan å snike seg innpå for litt kattekos, Han blir skyflet bort av de og tusler under bordet. Ingen nåde der, altså. De aksepterer hverandre og jager bort andre katter som et team
Hønemorpåhaugen Skrevet 9. januar 2014 #11 Skrevet 9. januar 2014 pleier å være fresing og sinnatagger i opptil flere mnd..men til slutt finner de ut hvem som er sjefen...ingen pleier å stikke. iallefall ikke mer enn en dag.. enten finner de ut hvem som er sjefen og kan inngå våpenhvile.. ellers blir de gode venner. mine ble gode venner : )) men var redd i begynnelsen... holdt de inne sammen i 1 dag... men den ene ville bare ut..men gikk bra alikevel. tok ca en mnd....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå