Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Titter innom her for første gang jeg :) Mitt 2. ivf forsøk, og da satt spiren. Det er spennende og ufattelig på samme tid. Har ikke gått opp for meg skikkelig at jeg skal bli mamma :) Hodet er fylt med mye glede og mye bekymringer samtidig :) Når går det egentlig opp for dere at dette er virkelig? Hehehe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei jente som ble til ved ivf. Det gikk ikke ordentlig opp for meg før hun var født :) Denne gangen er det et hjemmelaget mirakel.

Skrevet

Jeg skulle i gang med andre fryseforsøk da jeg oppdaget at jeg var gravid :) 10+3 i dag og det er fremdeles uvirkelig.

Skrevet

Vi er mange prøverørskvinner her faktisk :-)

Vi har en herlig prøverørsgutt fra før av og nå satt det igjen. Aldri blitt gravid på egen hånd så denne er også et prøverørsmirakel. 

Skrevet

Har vert igjennom 3 ICSI, men ikkr lykkes! Nå er jeg 7+0 men et hjemmelaga mirakel:-)

Skrevet

Jeg ble gravid etter 1.forsøk og  er nå 15+2. Trodde ikke det skulle gå første gangen og ble gledelig overraska!

Det er en ganske surrealistisk følelse å være gravid etter å ha prøvd i tre år, men det begynner sakte, men sikkert å gå opp for meg at jeg endelig skal bli mamma. Lysten til å handle babyting er i hvert fall sterkt tilstede!

Skrevet

etter 5 mislykkede innsetninger (3IVF + 2FRYS), ble vi gravide uten hjelp :) 

Skrevet

jupp,jupp :) IVF'er her og...eller rettere sagt ICSI'er :) Er 12+4 idag. Har nok gått opp for meg,men usikkerheten på om det FAKTISK lever,er absolutt til stede,selvom jeg har fått en titt,to ganger :) Leeeenge til OUL!!! Magen vokser,og ingen vondter,så joda,er vel bra,men skulle sååå gjerne hatt et vindu på magen,slik at jeg kunne tittet,akkurat når det passer meg!! :P

Skrevet

Vi har en ivf gutt fra før. Hadde et negativt frys i september og holdt på med ny søkerunde pga ingen flere egg på frys.

Så skulle jeg ta noen blodprøver i henhold til å måle et eller annet og mensen uteble og vips vi var gravide.

Gubben har sinnsykt dårlige svømmere så dette var et sjokk og litt sånn tror ikke før jeg får se det.

Skrevet

Vi har en ivf gutt fra før. Hadde et negativt frys i september og holdt på med ny søkerunde pga ingen flere egg på frys.

Så skulle jeg ta noen blodprøver i henhold til å måle et eller annet og mensen uteble og vips vi var gravide.

Gubben har sinnsykt dårlige svømmere så dette var et sjokk og litt sånn tror ikke før jeg får se det.

Husker jeg sa til deg at du måtte endre nicket ditt da du ble gravid med ivf :)

Skrevet

Icsi her. 8+2 i dag. 1 forsøk avbrutt, så fullført.

Et barn fra før av, som kom naturlig.

Har vært anonym på assistert befruktning forumet, kjekt å se "kjente" nick her inne :)

Hvordan er formen deres da?

Her er det kvalme og trøtthet. Gleder meg til tidlig UL for å hilse på lille spiren snart :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Heisann dere :)

Blir så glad av å lese om dere som har lyktes, både med forsøk å på hjemmebane mellom forsøk :) 

Natt til i går mistet vi vår lille spire, var akkurat kommet 12 uker på vei. Det var forferdelig trist, endelig var jeg gravid, og vi hadde begynt å glede oss masse. Det var en kjempe tung dag i går. Men etter en natt søvn ble det litt bedre. Jeg har jo et lite håp om at vi kan få til et lite mirakel her hjemme nå, mens vi venter på fryseforsøk. Nå har iallefall kroppen min prøvd å være gravid, håper det hjelper til med å lykkes snart igjen :)

Lykke til videre til alle dere :) Nyt graviditeten <3

Skrevet

Så trist :( lykke til videre. Håper den sitter nesre gang 👍

Skrevet

Så trist å lese at dere mistet, Mottivert. Jeg har også mistet mange ganger, og det tar på.

Jeg ble glad for å finne denne tråden inne på 1. Semester da. Man føler seg litt ensom som IVF'er. Jeg er 4+5 idag, og det er vårt 3. og siste forsøk. Det første forsøket mistet jeg i MA i uke 10, så kjenner at jeg tar en dag om gangen. Har ikke meldt meg inn i noen terminklubb eller noe sånt. Litt usikker på om det blir september eller oktober, får forskjellig svar på ulike terminkalkultorer. Egguttak var 6.1. om noen vil hjelpe til.

Håper vi kan holde liv i denne tråden og holde sammen. :)

Skrevet

Jeg vil også være med her :) Føler meg ikke helg hjemme her inne på første tri enda, synes dette er så skummelt. Jeg er 8+2 i dag etter at den satt på første forsøk på Hausken :)

Mottivert - det er forferdelig trist at det skulle gå sånn nå som du hadde kommet så langt. Men det virker som du klarer å holde motet oppe. Nå vet du at du kan bli gravid og det skal jo være lettere å få til igjen rett etter en graviditet. Håper dere får det til selv mens dere venter på fryseforsøket - er tydeligvis mange her som har fått til det :) Lykke til! Kommer til å følge med deg inne på tråden vår på assistert. :)

Hvordan er det med dere andre, har alle hatt tidlig ul? Jeg har fått se den to ganger. Først fordi jeg fikk en liten blødning og ble så nervøs så fikk komme på klinikken og se. Der var alt bra og vi så et bankende hjerte. Så var vi nå på fredag da vi var 8+0 og egentlig skulle ha ul. Da fikk vi litt bedre tid og fikk bilde og sånt :) Alt så veldig bra ut :) Nå blir det vel å vente på oul. Er det noen som skal ta 3D?

Ellers er formen her ikke helt på topp for jeg har klart å få bekkenløsning allerede.. Det er utrolig tidlig og veldig deprimerende. Jeg kan bare gå noen hundre meter om dagen før det stopper helt opp.. Er sykmeldt nå, men håper jo å komme tilbake igjen snart. Må lære meg at jeg ikke kan gå langt selv om jeg har en bra dag for plutselig sier det stopp. Jeg synes det er helt forferdelig for jeg kommer meg ingen steder og er nesten bare i ro her hjemme. Fysio og lege er litt usikre på hvordan det blir fremover, noen blir bedre i 2.tri så håper jo på det. Akkurat nå er det bare en kjempeomveltning i tilværelsen. Får ikke trent, gått tur, kommer meg ikke på butikken, til venner eller familie.. Vi har ikke bil heller så jeg tar taxi hvis jeg må noe. Bare å gå til busstoppet kan være for langt.. Jeg håper virkelig ikke at dette varer helt til september. Da blir jeg helt gal. Jeg er selvfølgelig overlykkelig over å endelig være gravid. Det var bare ikke helt dette jeg så for meg. Hadde jo gledet meg til å gå og se på babyting og kjøpe inn og få vise frem magen etterhvert. Nå skal vi snart flytte i ny leilighet og jeg klarer ikke glede meg ordentlig for jeg får ikke til å hjelpe til med noe.. Nei det må bare bli fort bedre :)

Skrevet (endret)

Så trist å lese at dere mistet, Mottivert. Jeg har også mistet mange ganger, og det tar på.

Jeg ble glad for å finne denne tråden inne på 1. Semester da. Man føler seg litt ensom som IVF'er. Jeg er 4+5 idag, og det er vårt 3. og siste forsøk. Det første forsøket mistet jeg i MA i uke 10, så kjenner at jeg tar en dag om gangen. Har ikke meldt meg inn i noen terminklubb eller noe sånt. Litt usikker på om det blir september eller oktober, får forskjellig svar på ulike terminkalkultorer. Egguttak var 6.1. om noen vil hjelpe til.

Håper vi kan holde liv i denne tråden og holde sammen. :)

Gratulerer så mye! Snikleste litt på dere januarjentene. Så bra at det klaffet. Håper den sitter nå :)

Jeg hadde uttak 12.12 og fikk opp termin 4.sept på de fleste kalkulatorer. Jeg googlet en egen for ivf der man kunne legge inn uttak. På torsdag var jeg på klinikken for ul og da fikk jeg vite at i Norge regner vi svangerskapet for å være tre dager lengre enn de regner i USA og england f.eks. Så de terminkalkulatorene gir altså tre dager for tidlig termin ifht sånn vi regner i Norge. Jeg fikk derfor termin 7.september. Ble jo veldig overrasket og da skjønte han at jeg hadde kommet frem til 4. og forklarte dette. Heldigvis vet vi jo nøyaktig når uttak var så klinikken hjelper deg jo å finne ut av dette :)

Endret av Småen100
Skrevet

etter 5 mislykkede innsetninger (3IVF + 2FRYS), ble vi gravide uten hjelp :)

Samme som oss også, bare at vi hadde 1IVF og 4FRYS, så klarte vi det på egenhånd.

Skrevet

Det er kjempe koselig at dere vil holde tråden videre :) 

Var jo nettopp derfor jeg startet den. Følte ikke jeg fant min plass noen andre steder her inne. Var også kjempe nervøs for å melde meg inn her i det store og hele, og det viste jo seg dessverre å være rett :( Tror vi ivfere er litt mer redde, og forventer å bli skuffet. Jeg trodde jo jeg skulle slippe å tilhøre de som har mistet. Men man må jo bare se fremover og ikke gi opp. Det er så herlig med dem som klarer å lage et lite mirakel hjemme. <3 Det er jo lov å håpe på det nå :)

Ønsker dere alle sammen masse lykke til med den lille <3 

Håper jeg er her inne igjen om ikke alt for lenge. Du er søt Småen, og du har helt rett, jeg klarer å se fremover :) Godt du skal følge oss på tråden i assistert :)

Stor klem til alle dere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...