Gå til innhold

Dere som har sendt bekymringsmelding til barnevernet, hva har grunnen vært? (ut)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 58d54...9d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har meldt flere ganger. Grunnet:

-Konflikt mellom skilte foreldre som var så hissig at det gikk ut over omsorgen for barna.

-Bekymring for rusbruk hos far, uten at jeg visste noe om hvorvidt dette var et problem for barnet.

-Psykisk sykdom hos mor av slik art at det gikk ut over omsorgen for barna i alvorlig grad.

-Bekymring for at et barn fortalte om vold fra mor.

Anonymous poster hash: ae659...427
Skrevet

Har meldt 3 ganger:

- Rus, høylytt krangling mellom foreldrene, nesten naken 2åring ute i kulda uten at foredrene fikk det med seg

- Rus, voldelig far, far som langer narkotika og ustabil mor

- Mor som straffet barna ved å spyle dem i iskaldt vann i dusjen, pusset tennene med zalo, drikke tabasco osv. Rus og psykiatri inni bildet også.

Sistnevnte responderte med å knuse alle vinduene på bilen min, true barnet mitt og forsøkte å tenne fyr på huset mitt. Hun har ikke fått barna tilbake og skjønner ikke hvorfor. Hun er også svært aktiv i flere anti-barnevernsgrupper på Facebokk og skriker høyt om at hun er en utrolig god mor og at barnevernet er gale.

Sak nummer 1 fikk familien god hjelp. Barna er i hjemmet og foreldrene går det bra med. Jeg fikk blomster som takk. Det var koselig :)

Sak nummer 2 vet jeg ikke. De flyttet fra byen.

Anonymous poster hash: b3bd5...6e8
Skrevet

Jeg har meldt flere ganger. Grunnet:

-Konflikt mellom skilte foreldre som var så hissig at det gikk ut over omsorgen for barna.

-Bekymring for rusbruk hos far, uten at jeg visste noe om hvorvidt dette var et problem for barnet.

-Psykisk sykdom hos mor av slik art at det gikk ut over omsorgen for barna i alvorlig grad.

-Bekymring for at et barn fortalte om vold fra mor.

Kan jeg spørre hva barnet sa om vold?

Her har nemlig jentungen påstått at pedagogen i bhg slår, at ansatte slår, at jeg slår, og at bestemor i farens land som hun ikke har sett på to år slo i forrige uke. Hun er tre år, og ifølge bhg er dette "vanlige" ting å si pga fokus på det å ikke slå hverandre i bhg..

Skrevet

Har meldt 3 ganger:

- Rus, høylytt krangling mellom foreldrene, nesten naken 2åring ute i kulda uten at foredrene fikk det med seg

- Rus, voldelig far, far som langer narkotika og ustabil mor

- Mor som straffet barna ved å spyle dem i iskaldt vann i dusjen, pusset tennene med zalo, drikke tabasco osv. Rus og psykiatri inni bildet også.

Sistnevnte responderte med å knuse alle vinduene på bilen min, true barnet mitt og forsøkte å tenne fyr på huset mitt. Hun har ikke fått barna tilbake og skjønner ikke hvorfor. Hun er også svært aktiv i flere anti-barnevernsgrupper på Facebokk og skriker høyt om at hun er en utrolig god mor og at barnevernet er gale.

Sak nummer 1 fikk familien god hjelp. Barna er i hjemmet og foreldrene går det bra med. Jeg fikk blomster som takk. Det var koselig :)

Sak nummer 2 vet jeg ikke. De flyttet fra byen.

Anonymous poster hash: b3bd5...6e8

Bra jobbet :)

Jeg har lest en del i disse gruppene. I gruppen barnevernsaksjonen vitker det som mange oppegående folk, men det er vel lett å la seg lure.

Anonymous poster hash: df1db...0a2

Skrevet

I regi av jobb har jeg meldt flere ganger (er lærer). Da har jeg meldt på grunn av svært stort fravær og foreldre som ikke følger opp telefoner og møter, eller ikke kan svare på hvor barnet har vært. Av og til har vi meldt pga mistanker om dop/vill festing/vold og misbruk, da gjerne basert på småting et barn sier, og så støttet opp under samtaler med barna forsøk på å samtale med de voksne.

Nå er jeg på nippet i til å melde pga ei jente jeg ser sklir lenger og lenger ut på skråplanet uten at mot eller far klarer å hente henne inn.

Skrevet

To ganger, forskjellige.

En gangen meldte jeg en enslig alkoholisert far, jeg var alene med et lute bar, hans barn var mye større, men venninner med huseiers datter, dusse tre jentene fikk komme inn på saft og boller his meg, jeg har alltid had åpne dører for nabobarn og barn har en tendens ril å åpne seg til meg. Huseiers datter hadde fadt i betid, men venninnene ble igjen, fikk brldskiver mens min gutt fkk kveldsmat, jeg la ham og spurte jentene om det kansje ikke var på tide å dra hjem ( kl var 19, de skulle på skolen dagen etter), da begynte yngste på 8 år å gråte, storesøster på 10 år begynte å fortelle, om en far som de ikke fikk vekket om morgenen, om tomme matskap, de måtte vaske tøy selv osv. Han drakk hver dag.

Prøvde å ringe far, fikk ikke svar, fikk huseiers sønn på 15 til å sitte barnevakt, fulgte jentene hjem, det dynet som møtte meg var fryktelug, søppel, rot, dritfull mann som sov i en stol med ølbokser strødd, sneiper og aske, lukta fyll og møkk, trir han hadde urinert på seg. Jeg vekka fyren bryskt, ga beskjed om st jeg tok med jentene hjem og st han kunne kobtskte meg dagen etter, skrev på lapp i tilfelle han ikke huska.

Vi fant feam skolesekkene, noe tøy ( som jeg vaska og hengte til tørk når vi kom hjem). Redde opp på hver deres sofa, hadde et par ekstra dyner og puter heldigvis. Jentene fikk gjort lekser, snakka, dusja og jeg hjslp dem med floker og stussa tuppene på håret, vi lakket negler og de fikk en god klem.

Dagen etter fulgte jeg dem på skolen etter jeg leverte sønnen min i barnehagen, tok turen innom rektor, la fram saken, vi ble enige m at jeg skulle kobtskte barnevernet. Jeg ga beskjed om st jentene ikke under noen onstendighet kunne tilbake til far før han fikk hjelp.

Hva som skjedde videre er jeg ikke sikker på, men de fikk akuttplassering, jeg trir far fikk hjelp og at de fikk komme hjem. Far var ikke voldelig, men han var ute av stand til å ta vare på hverken seg selv eller barna.

Andre sken var alenemor med en haug unger, som hverken var kledd eller passet på, hun sov mens 2 åringen for ut i 10 minus i pysj og støvler med full bleie. Hun fikk veiledning og tilsyn.

Anonymous poster hash: 8a165...134

Skrevet

To ganger, forskjellige.

En gangen meldte jeg en enslig alkoholisert far, jeg var alene med et lute bar, hans barn var mye større, men venninner med huseiers datter, dusse tre jentene fikk komme inn på saft og boller his meg, jeg har alltid had åpne dører for nabobarn og barn har en tendens ril å åpne seg til meg. Huseiers datter hadde fadt i betid, men venninnene ble igjen, fikk brldskiver mens min gutt fkk kveldsmat, jeg la ham og spurte jentene om det kansje ikke var på tide å dra hjem ( kl var 19, de skulle på skolen dagen etter), da begynte yngste på 8 år å gråte, storesøster på 10 år begynte å fortelle, om en far som de ikke fikk vekket om morgenen, om tomme matskap, de måtte vaske tøy selv osv. Han drakk hver dag.

Prøvde å ringe far, fikk ikke svar, fikk huseiers sønn på 15 til å sitte barnevakt, fulgte jentene hjem, det dynet som møtte meg var fryktelug, søppel, rot, dritfull mann som sov i en stol med ølbokser strødd, sneiper og aske, lukta fyll og møkk, trir han hadde urinert på seg. Jeg vekka fyren bryskt, ga beskjed om st jeg tok med jentene hjem og st han kunne kobtskte meg dagen etter, skrev på lapp i tilfelle han ikke huska.

Vi fant feam skolesekkene, noe tøy ( som jeg vaska og hengte til tørk når vi kom hjem). Redde opp på hver deres sofa, hadde et par ekstra dyner og puter heldigvis. Jentene fikk gjort lekser, snakka, dusja og jeg hjslp dem med floker og stussa tuppene på håret, vi lakket negler og de fikk en god klem.

Dagen etter fulgte jeg dem på skolen etter jeg leverte sønnen min i barnehagen, tok turen innom rektor, la fram saken, vi ble enige m at jeg skulle kobtskte barnevernet. Jeg ga beskjed om st jentene ikke under noen onstendighet kunne tilbake til far før han fikk hjelp.

Hva som skjedde videre er jeg ikke sikker på, men de fikk akuttplassering, jeg trir far fikk hjelp og at de fikk komme hjem. Far var ikke voldelig, men han var ute av stand til å ta vare på hverken seg selv eller barna.

Andre sken var alenemor med en haug unger, som hverken var kledd eller passet på, hun sov mens 2 åringen for ut i 10 minus i pysj og støvler med full bleie. Hun fikk veiledning og tilsyn.Anonymous poster hash: 8a165...134

Oi, ble taste feil her og der, ikke lett å skriv på nettbrett alltid ;)

Skrevet

Kan jeg spørre hva barnet sa om vold?

Her har nemlig jentungen påstått at pedagogen i bhg slår, at ansatte slår, at jeg slår, og at bestemor i farens land som hun ikke har sett på to år slo i forrige uke. Hun er tre år, og ifølge bhg er dette "vanlige" ting å si pga fokus på det å ikke slå hverandre i bhg..

Det var flere uttalelser over tid (samt atferd jeg stusset på, men som ikke ville vært grunnlag for melding i seg selv). Barnet var i skolealder. Siden jeg er utdannet i å snakke med barn om bl.a slike temaer, utdypet jeg noe og opplevde barnet som troverdig.

Jeg er klar over at barn, særlig i barnehagealder, kan snakke usant om vold. De vil da ofte være mindre spesifikke.

Skrevet

Venter bare på beskymringsmeldingen fra barnehagen vår fordi barnet på 2 år sier at mamma kniper :P

En periode sa han det kun om meg,nå sier han det om alle de ansatte også.

Føles litt bedre når han ikke bare sier det om meg.

Har selvsagt aldri knipet han.

Anonymous poster hash: ad344...496
Skrevet

To ganger, forskjellige.

Andre sken var alenemor med en haug unger, som hverken var kledd eller passet på, hun sov mens 2 åringen for ut i 10 minus i pysj og støvler med full bleie. Hun fikk veiledning og tilsyn.Anonymous poster hash: 8a165...134

Oi, ble taste feil her og der, ikke lett å skriv på nettbrett alltid ;)

Tastefeil HER OG DER!!! Det må da være århundres underdrivelse! Det går jo knapt å skjønne hva du vil fortelle.

Hva med å lese kjapt gjennom før du poster? Eller rett og slett se på skjermen mens du skriver.

Anonymous poster hash: 54fe1...e37

Skrevet

I jobbsammenheng har jeg meldt fra ved mistanke om rus, og et temperament og virkelighetsforståelse som var milevis fra normalt.

Anonymous poster hash: 71fd6...554

Skrevet

Venter bare på beskymringsmeldingen fra barnehagen vår fordi barnet på 2 år sier at mamma kniper :PEn periode sa han det kun om meg,nå sier han det om alle de ansatte også.Føles litt bedre når han ikke bare sier det om meg.Har selvsagt aldri knipet han.  Anonymous poster hash: ad344...496

Gjøre knipeøvelser?

Eller mener du klyper?

Anonymous poster hash: fe7a3...d55

Skrevet

Venter bare på beskymringsmeldingen fra barnehagen vår fordi barnet på 2 år sier at mamma kniper :PEn periode sa han det kun om meg,nå sier han det om alle de ansatte også.Føles litt bedre når han ikke bare sier det om meg.Har selvsagt aldri knipet han.  Anonymous poster hash: ad344...496

Gjøre knipeøvelser?

Eller mener du klyper?

Anonymous poster hash: fe7a3...d55

Her sier vi kniper.

Men er det samme som klyper ja.

Anonymous poster hash: ad344...496

Skrevet

En svært ustabil far som truet og skjelte ut hele nabolaget og som til slutt skjøt en mann i ryggen slik at han døde. (Meldte noen måneder før det skjedde). Det var aldri en eneste lyd å høre fra hans tre barn, kona var kuet som bare det og det var helt åpenbart at alt gikk på hans nåde.

Anonymous poster hash: de0b3...369
Skrevet

Meldte i fra om ei mor som inrømmet at hun ga datteren regelmessig bank. Jenta var 7 år og hadde levd med mora hele livet, faren er ut og inn i det huset akkurat som det passer han. Han vet om volden, men gjør ingenting. Da jenta var 4 hørte jeg henne skjelle ut barnet midt i byen. Barnevernet gjorde ikke en dritt og jenta er der fortsatt. Får inn meldinger på seg flere ganger i året, men snakker tydeligvis barnevernet rundt. Trist :(

Anonymous poster hash: c7461...6f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...