Gå til innhold

Hva og hvordan MÅ du ha tacoen:)?

Anbefalte innlegg

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Har droppet kjøttdeig og bruker kylling. Steker den i små biter, tar 1/4 av tacokrydder-pakken på, litt vann, en desj med honning og en klatt med sennep. Serveres i lefser med guacamole,, løk, agurk, tomat, paprika, ost. Salsa.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange morsomme kombinasjoner her:-P

Selv liker jeg:

Tortillas

Kylling

Den gule fajitas mixen

Masse lime saft på kjøttet når det stekes

Jalapenos

Sriracha saus

Hot salsa

Rømme

Rapidsalat

Agurk

Paprika

Mais

Annana eller mango

Jepp, dette er hot hot hot :)

Anonymous poster hash: 21ed4...696

Skrevet

Taco er noe av det beste jeg kan få! Jeg har mange ulike versjoner på taco, og alle er like gode. Men når jeg skal spise taco, MÅ jeg ha Coca cola! Uten den cola'en, blir ikke taco det samme. :P

Guacamole, salat, mais, rømme, tomat, agurk, karbonadedeig med krydder (kjøpt eller hjemmelaget).Lefser, skjell eller pitabrød! Kjempegodt!

Skrevet

Kjøttdeig

Tacokrydder

Lefser

Isbergsalat

Agurk

Brune bønner

Mais

Rød paprika

Løk

Rømme

Salsa (hot)

Mosa avokado med hvitløk (noe jeg har begynt med etter jeg ble gravid denne gangen, likte det ikke før - nå har jeg det på hamburgere osv)

Skrevet

Må ha mais, cheddar cheese, hvitløkdressing, rømme, agurk, paprika, salat, taco krydder på kjøttdeig og saus

Anonymous poster hash: c7c5f...b55
Skrevet

Viktigst i denne rekkefølgen

Ost

kjøttdeig/karbonadedeig

makaroni

agurk

hamburger dressing

mere ost

ev. salat og små tomater

Jeg liker taco og elsker wraps og pita. I morgen blir det uten tvil wraps eller pita til middag :D :D

Skrevet

For meg er ananas, mais, rømme og ost avgjørende for en god taco:) Så bruker jeg rød paprika og agurk. Karbonadedeig stekt med krydder der i allefall spisskummen er et av dem:) Litt mild salsa kan også fungere i tillegg. Har droppet lefsene i det siste og savner de ikke heller. Betyr mere ost og rømme;) Hva bruker du:)?

Anonymous poster hash: 9cf98...c54

Kjøttdeig, taco krydder, salat, rømme, mais, ost, løk, salsa saus, shell og lefser ;)

Anonymous poster hash: 3a987...779

Skrevet

Jeg bruker bønner og tomater blandet med taco krydder istedet for kjøtt. Nyyyyyydelig !!! :) hjemmelaget guacamole er fantastisk. Samme med salsaen jeg lager selv. Synes corn leksene er de beste, men kan også spise skjell, eller bare nacho chips til, er fan av å spise mat med annen mat ;)

Og så drikker jeg brus på den gammeldagse måten til ... Med sukker :D

Imorgen blir det taco !!!!!

Skrevet

Ost

kjøttdeig/karbonadedeig

makaroni

agurk

hamburger dressing

mere ost

ev. salat og små tomater

Jeg liker taco og elsker wraps og pita. I morgen blir det uten tvil wraps eller pita til middag :D :biggrin:

Makaroni på taco har jeg aldri hørt om. Det var bare merkelig.

Anonymous poster hash: dcb29...5cc

Skrevet

Ost

kjøttdeig/karbonadedeig

makaroni

agurk

hamburger dressing

mere ost

ev. salat og små tomater

Jeg liker taco og elsker wraps og pita. I morgen blir det uten tvil wraps eller pita til middag :D :biggrin:

Ok, jeg synes det er godt. Har makaroni på pizza også vi :D

Skrevet

Mange som bruker mais til taco ser jeg  :)  I tacoens hjemland gjør de ikke det. Har spist taco med mexikanere og de skjønte ikke greia med mais....   :)

Anonymous poster hash: 2d41f...6d4
Skrevet

Kjøttdeig eller karbonadedeig. Tacokrydder, jeg blander selv. Paprika, tomat, løk og jalapenos. God, gjerne sterk, salsa. God ost. Guacamole.

Åssen blander du det selv?

Anonymous poster hash: fb8ab...284

Skrevet

Kjøttdeig eller karbonadedeig. Tacokrydder, jeg blander selv. Paprika, tomat, løk og jalapenos. God, gjerne sterk, salsa. God ost. Guacamole.

Åssen blander du det selv? Anonymous poster hash: fb8ab...284

Fikk oppskriften av en bekjent en gang. Her er den:

1 ts salt (men jeg bruker ofte mindre, eller ingenting)

2 ts cummin (spisskummen)

1/2 ts koriander

1/2 ts chilipulver (men jeg bruker ofte 1 ts, fordi jeg liker det litt sterkere)

1/2 ts hvitløkspulver

1 ts paprikapulver

Litt pepper

Bland det sammen i en liten skål. Dette blir nok til 400 g kjøttdeig. Stek kjøttdeigen, bland i krydderet, tilsett litt vann og la det koke inn.

Skrevet

Mange som bruker mais til taco ser jeg  :)  I tacoens hjemland gjør de ikke det. Har spist taco med mexikanere og de skjønte ikke greia med mais....   :)

Anonymous poster hash: 2d41f...6d4

Men nå er det jo også sånn at den typen taco folk flest spiser i Norge ikke er meksikansk mat, men texmex... Texmex kommer som kjent ikke fra Mexico, men fra USA, nærmere bestemt Texas.

Anonymous poster hash: dc62d...181

Skrevet

Lefse - rømme - salsa - kjøttdeig - ost - løk - salat - agurk - paprika, i den rekkefølgen, noe annet er bare helt absurd!

Skrevet

Lefse, hot taco saus, mais, kjøttdeig/bønner og tacokrydder og rømme. Ingen taco uten.

Spiser det ikke ofte nå lenger, og kjøper alt ferdig. 

Anonymous poster hash: 4f8e1...d1e
Skrevet

Ost

kjøttdeig/karbonadedeig

makaroni

agurk

hamburger dressing

mere ost

ev. salat og små tomater

Spenstig! Jeg er storfamilien av makaroni jeg altså, men på taco og pizza? Den var ny. Det er forresten kjempegodt å blande ris og makaroni, risen blir liksom litt fyldigere! Namnam
Skrevet

Må ha kjøttdeig med tacokrydder.

Bruker som regel nachochips som jeg knuser på tallerkenen. Så ost. Så litt salat. Så agurk. Så mye rød paprika. Så masse mais. Og så en liten dert med salsasus :) Rekkefølgen er halve opplevelsen :)

Anonymous poster hash: e90f2...c12
Skrevet

Må ha kjøttdeig med tacokrydder.

Bruker som regel nachochips som jeg knuser på tallerkenen. Så ost. Så litt salat. Så agurk. Så mye rød paprika. Så masse mais. Og så en liten dert med salsasus :) Rekkefølgen er halve opplevelsen :)

Glemte jo kjøttdeigen!!!! Den skal selvfølgelig ligge mellom nachochipsen og osten ;)

Skrevet

Åååå som jeg savner norsk rømme nå. Her i Argentina har de bare en krem ost lignende sak. Ikke det samme i det hele tatt. Jeg liker kylling taco eller sterke fajitas, med løk , paprika, ost , salat og sterk salsa.

Skrevet

I rekkefølge :

Lefse eller skjell

Rømme

Kjøttdeig med kjøpekrydder

Ost

Salsa (kan godt være hjemmelaget, men glass er godt det også)

Mais

Kan også ha tomat og løk inni,

Og så må jeg ha vanlig coca cola å drikke til :)

Gjest meg&mini
Skrevet

Skjell

Ost

Kjøttdeig (helst kylling)

Salat

Agurk, tomat og paprika (ofte bare paprika)

Guacamole - kun hjemmelaget

Rømme/kesam som toppes med mais. Da sitter maisen fast på en måte;)

Det MÅ være i den rekkefølgen. Kjøttdeig oppå osten gjør at osten smelter. Naaaam

Skrevet

Ost

kjøttdeig/karbonadedeig

makaroni

agurk

hamburger dressing

mere ost

ev. salat og små tomater

Spenstig! Jeg er storfamilien av makaroni jeg altså, men på taco og pizza? Den var ny. Det er forresten kjempegodt å blande ris og makaroni, risen blir liksom litt fyldigere! Namnam

Jepp det er veldig godt :) Spesielt med litt ekstra smør i :)

Skrevet

Jeg vil helst slippe hele tacospetakkelet, men jeg lager det (aller nådigst fra bunnen) ca. 1 gang hver annen måned og Kjæresten blir såååå glad hver gang.

Mitt viktigeste tilbehør til taco er et par stive marguaritas.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...