Gå til innhold

Hvor ofte ligger den nyfødte babyen for seg selv - våken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

... Hos dere?

Når hun er våken, så vil jeg liksom ha henne sammen med meg (liggende på brystet) ...Og det føles helt feil å bare la henne ligge der alene (i vuggen) selv om vi er i samme rom... Jeg hører hun lager lyder og virker fornøyd, men får helt dårlig samvittighet likevel.

Er det vanlig å la dem ligge slik alene??

Anonymous poster hash: 6c615...3e0
Skrevet

Når min er våken ligger hun i fanget mitt. Da har vi samspill med øyekontakt og kos. Unntaket er hvis jeg holder på å lage middag eller noe, da liggen hun på et teppe på gulvet på kjøkkenet så jeg kan snakke med henne. Min er ikke våken så fryktelig lenge om gangen enda, så de få stundene vil jeg bruke på henne.

Skrevet

Hehe, jeg tenkte akkurat det samme. Hadde følelsen av at vi liksom koste oss uten henne og at hun ikke fikk være med. Lurte også på om hun følte seg forlatt og alene hvis hun ikke så oss. Jeg nevnte dette for helsesøster, det gikk til slutt så langt at jeg nesten ikke klarte å spise mens babyen var våken. Da sa helsesøster noe veldig lurt, hun lurte på om jeg ville syns det var ok at noen kikka på meg, snakka med meg og aldri ga meg fred hele tida når jeg var våken? Og det syns jeg jo hadde vært veldig slitsomt :-P så lenge babyen lager gode lyder, så koser den seg, tror jeg. Kikk bortom den og snakk med den ofte, men la den også ligge og kikke på verden innimellom. Det har både du og den godt av :)

Anonymous poster hash: 50316...93f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...