Gå til innhold

Ha kler du på inni voksiposen? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har ingen venner med baby, og sikkert ingen som vet hva en voksipose er, så jeg spør her :)

Nå er min 10 mnd gamle baby forkjølet for 3. gang i løpet av høsten/vinteren.. Er det normalt? Det kan jo være mange grunner, men altså: 

Mannen har ymtet frempå om jeg kler på babyen nok når vi er ute og triller. Jeg synes jo selv at jeg kler bra på, men man blir jo usikker..

Her har det i det siste vært mellom 3-8 grader ute og litt vind. Babyen sitter i vognen, så på overkroppen har vi ullundertøy, genser, foret jakke, hals, votter og tykk lue. Underkroppen er jo inni vognen og voksiposen, så der har jeg hatt ullstrømpebukse, en vanlig bomullsbukse, ullsokker og gjerne noen sånne myke "sko" med foring.... 

Kler jeg for lite på? Hva kler dere på? 

Anonymous poster hash: e0eb5...086
Skrevet

Nå ligger min baby fremdeles i vognbagen, så det er litt lunere. Men jeg har på mindre enn deg :)

Hun har enten på seg et tynt ullsett, strikket ulljakke, ull lue m hals, votter og ullsokker.

Ellers så har hun på seg ullsettet, lue og en fleecedress.

Og da er hun ordentlig varm oppi der :)

Skrevet

min baby på 3 mnd ligger med body og bukse, deretter en hjemmestrikket ulldress og da er han varm og god  :)

Anonymous poster hash: 6be8d...b32
Skrevet

Jeg har på vanlige bomullsklær underst og ulldress over. Har lammeullspose. Kommer nok til å kle på bedre når det blir mange minus..

Anonymous poster hash: 63561...8a3
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Min på 6 mnd ligger bare i undertøy av ull.

Skrevet

Oi, det var masse klær!

Ullstrømpis og evt. sokker, ulltrøye, tynn, tynn genser og vindtett jakke, eller bare tykkere jakke rett på ulltrøya, lue og votter. 

Det holder i massevis!

Anonymous poster hash: 81bc2...220
Skrevet

Burde vært mer enn nok. Kjenn i nakken hennes. Det har vært stor forskjell på mine...

Skrevet

Bytt ut bomull med ull. Bomull er ikke varmt, og heller ikke temperaturregulerende.

Anonymous poster hash: d03f5...126

Skrevet

Bytt ut bomull med ull. Bomull er ikke varmt, og heller ikke temperaturregulerende.

Anonymous poster hash: d03f5...126

Men har jo ull innerst,ull utenpå ullen også, da?

Virker som de fleste syntes jeg kledde på nok.. 

Anonymous poster hash: e0eb5...086

Skrevet

Hvis det er flere plusssynes jeg det er i overkant mye det du har på.

Når det er sagt, min er bare 3 mnd, men i rundt 5 pluss kler jeg på ullundertøy og ullsokker, lue. Ligger godt og varmt nede i voksiposen. Når det blir minus får hun på ulldress

Anonymous poster hash: 9d135...84c

Skrevet

Hvis hun sitter i vognen har jeg bare på body og bukse, sokker, ulltøfler, varm jakke, hals, lue og votter. Om hun sover har jeg bare på body, bukse/strømpebukse, sokker, ulltøfler, hals, lue og votter. Noe mer enn dette og barna mine har kokt i posen :) Yngste er et år nå, og men jeg brukt samme påkledning siden de var nyfødte :)

Skrevet

14 mnd. Strømpebukse i bunnen, eller bukse uten noe under. Og sokker såklart. Body + en ullgenser. Og en Lue. Har ullpledd inni dunposen, og lua dekker også hals og skuldre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...