Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #1 Skrevet 9. januar 2014 Vi lever hver våre hektiske liv, derfor treffes vi ikke like ofte som før. Var ute med henne forrige helg, og vi begynte å snakke om mørkhudede utlendinger. Hun hadde ganske sterke meninger om hva hun syntes om de alle sammen, og kom med spydigheter og latterlige utsagn. Sa til henne at hun måtte slutte å være så egoistisk og trangsynt, og begynne å være et godt medmenneske heller. Det ble stille etter det. Senere på kvelden da vi begynte å bli godt beruset, sa hun at hun måtte fortelle meg noe. Hun jobber sammen med en mørkhudet mann som ikke er oppvokst i Norge, og som hun har fortalt før at hun ikke er spesielt begeistret for. Grunnen til at hun hatet "alle" mørkhudede utlendinger var fordi han hadde voldtatt henne på en jobbfest. Noen dager senere på jobb hadde han ydmyket henne fremfor flere ansatte og hintet frem til at han hadde jo sett det meste av henne (på en måte slik at alle trodde de hadde ligget sammen frivillig). Hun har slitt etter dette, men har ikke fortalt det til noen andre enn meg. Jeg ble jo helt i fra meg og sa at han ikke kunne slippe unna dette. Tilbydde meg å bli med til politiet og anmelde han, og prøvde å motivere henne til å fortelle foreldrene sine om dette. Hun ville ikke snakke mer om det. Har sendt meldinger med henne i ettertid, men hun svarer kort at hun bare vil glemme det, og late som det aldri har skjedd. Hun har sluttet på jobben, så mannen vil hun ikke se igjen likevel. Hva mener dere jeg skal gjøre? skal jeg bare la det gå? Jeg kan jo ikke gå bak ryggen hennes å fortelle det heller, hun er jo en voksen dame og det er kanskje ikke så lurt å blande seg/rippe opp for mye i slike såre saker. Føler likevel det blir helt feil å overse det. Hva mener dere? noen som har vært i lignende situasjon? Anonymous poster hash: d4b78...f3c
Sokkedyret Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 Hvis hun sier nå at hun ikke vil snakke om det og bare vil glemme det så kan det jo være at hun angrer på å ha fortalt det etter å ha drukket. Kanskje best å bare si til henne at du er der for henne hvis hun vil snakke om det men ellers la henne få være i fred. Men hun må vite at du er der for henne.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #3 Skrevet 9. januar 2014 Det er jo forjævlig at mannen går løs og kan gjøre det igjen, men det er opp til henne hva hun vil gjøre med saken. Kan tenkes at hun føler litt "skyld" fordi det skjedde på fest, og hun er redd for å ikke bli trodd. Jeg mener ikke at hun faktisk har skyld, men vi damer er skrudd litt rart sammen og kan lett tro vi har skyld. Jeg for min del mener at "nei er nei" uansett om man har blir antastet eller om man har feks kysset først. Gi henne litt tid. Kanskje det var vanskelig for henne å fortelle det, og trenger tid til å fordøye? Anonymous poster hash: 38d9e...77f
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #4 Skrevet 9. januar 2014 Hvis hun sier nå at hun ikke vil snakke om det og bare vil glemme det så kan det jo være at hun angrer på å ha fortalt det etter å ha drukket. Kanskje best å bare si til henne at du er der for henne hvis hun vil snakke om det men ellers la henne få være i fred. Men hun må vite at du er der for henne. Signerer denne 👼 Anonymous poster hash: 9a215...e25
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #5 Skrevet 9. januar 2014 Samtidig må hun faktisk få høre at det ikke er greit å latterliggjøre andre med brun hud og å komme med teite generaliserende utsagn overfor innvandrere selvom hun har blitt voldtatt av EN mørkhudet mann. Jeg har blitt voldtatt to ganger, en mørk og en lys, jeg kan ikke snakke nedsettende om alle menn av den grunn. Anonymous poster hash: 46c82...a15
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #6 Skrevet 9. januar 2014 Om det var deg dette gjaldt, hvordan ville du reagert på at noen sa det F.eks til dine foreldre. Mot din vilje... Noen ganger mener jeg at man må "gå bak ryggen"'på offeret for å kunne hjelpe. Ja, hun vil nok HATE deg me den gsng, men etter å ha fått hjelp, noen å snakke med osv vil hun (forhåpentligvis) se at du faktisk hjelp henne. Var hun "sanseløs drita" da hun fortalte det? Eller var hun bare vanlig full? For om hun bare var vanlig full, var hun jo klar over hva hun samog det er tydelig at hun trengte å snakke med noen om det... Noen ganger må man være "drittsekk" for å kunne hjelpe... Anonymous poster hash: 2c867...a79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå