Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #1 Skrevet 9. januar 2014 Mannen min er 30 år, han har en kompisgjeng på 8-10 stk som er single og barnløse. Og bare halvparten av dem har jobb! Skal sies han har et par kompiser som har samboer og barn også men det er sjelden han/vi omgås dem. Da han skal ut å finne på ting med gutta sine, forsvinner han alt fra kl 12-14 på dagen og er borte til langt på natt! Da di sitter og spiller pc og drikker litt. Jeg er lei av dette tullet og mener han kan gå etter barna er i seng i det minste og ikke stadig vek legge alt ansvaret over på meg fordi han skal "ta vare på kompisene". Dette er både i uker og helger, da han jobber offshore og "fri 4 uker". Hans barn går på skole og da han har vert ute på farten er han så trett at det blir jeg som står opp og sender hans barn på skolen, da jeg egentlig ikke trenger stå opp før en time senere. Jeg er gravid og ganske sliten for tiden. Han mener dette er normal oppførsel?? Jeg mener ja kansje det er normalt når man IKKE er familiefar og ikke er singel? Jeg er rimelig trøtt av å ha en forvokst guttunge i huset! Iblant synest jeg også det er deling å ta meg en luftetur, jeg har to venninner der begge har mann, hus, bil og 2 barn hver. Han var ute på fredag og ikke hjemme før kl 04 på natta, da hadde jeg hatt barna alene siden fredag ettermiddag og hentet hans barn i bursdag, stelt og lagt dem (mitt barn er fulltid hos meg). Stod selvsagt opp med dem, tok dem med ut hele lørdagen. Da var han så dårlig at han lå i sengen til søndag og jeg tok barna med ut da også. Idag skulle jeg egentlig en liten tur til hun ene venninnen min, har ikke sett henne på flere uker og hun skal låne noe av meg. Hun har også mann offshore og kan ikke bevege seg så lett da han er ute ( slik som jeg da min mann er ute). Idag kommer mannen min og sier han skal være med et par av disse kompisene, og jeg spør da når han er hjemme igjen for jeg ønsker en tur til min venninne, han sier da at han hadde tenkt å bli sen og ha ¨helaften med gutta¨. Jeg spør da om ikke di kan komme hjem til oss å være da siden da han skulle gå var kl 14 og hadde mange timer før barna skulle legges. Jeg liker være med å avslutte dagen med barna selv og pleier derfor ikke gå utav huset før de er i seng. Er jeg helt på tur som ikke sjønner problemet med hvorfor det ikke går an å sitte hjemme hos oss å spille data iblandt da hans kamerater står fritt til å bevege seg og ikke har noen forpliktelser hjemme.? Da han kommer hjem fra nordsjøen mener han at han har krav på slike dager og kvelder med gutta, for da har han vert isolert offshore i to uker! På en måte kan jeg forstå, samtidig mener jeg at jeg har like mye rett på en kveld fri fra mamma-husmor rollen etter to uker der jeg ikke har kunnet gått en plass etter kl 19. Gud så deiligt det er å se noen andre ansikter og stuer/kjøkken eller bare å gå seg en tur helt alene. Jeg var bare nødt til å få ut frustrajonen min, tusen takk til deg som gidder lese dette. Det ble lenger en hva som var tenkt. Har sikkert glemt hallparten her også siden jeg sitter på mobil og skriver. Hilsen en sliten gravid mamma/bonusmamma. Anonymous poster hash: bd71d...bf8
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 Tenker bare at du har helt rett og at mannen din er en diger unge. Har samme egomann selv som er mest opptatt av sine behov og blåser i mine. Du har min fulle sympati men noen ultimat løsning har jeg ikke...er på leting etter den selv. Anonymous poster hash: e6057...26b
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #3 Skrevet 9. januar 2014 Du bør kansje og sette noen krav, for et sånt forhold må være slitsomt, også er det ganske så frekt at du må ta deg av hans unger, ikke missforstå, du er nok en kjempe bonus mamma som stiller opp, men syns han er i det frekkeste lagret.... Anonymous poster hash: a0b3b...89c
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #4 Skrevet 9. januar 2014 Akk ja, jeg skjønner frustrasjonen din godt. Nå er riktignok ikke mannen min på samme måte, men også han gjør ting som får meg til å rive meg i håret mens jeg spør meg selv om jeg er kone eller mor. Mannfolk! Anonymous poster hash: a30f8...3dc
*Yuna* Skrevet 9. januar 2014 #5 Skrevet 9. januar 2014 Han har da ikke noe mer rett enn deg til å ha fri og sosialt samvær med andre. I et forhold må man gi og ta og det virker som han bare tar!
Superdolly Skrevet 9. januar 2014 #6 Skrevet 9. januar 2014 Det første du må gjøre er å nekte å legge til rette for ham. Du hjelper ham jo til å fortsette, når du tar på deg det ansvaret han driter i. Nekt å stå opp om morgenen med hans barn. Tøm om nødvendig vann i hodet på ham for å få ham opp. Ikke spør om han kan komme hjem tidlig fordi du vil ut. Si: "Jeg skal besøke Xx i kveld jeg, så hvis du drar ut må du faktisk ordne barnepass!" Hvis han kommer med det sprøytet at han har "rett til" å drite i ungene og familien fordi han jobber offshore, smil søtt og si at da har du "rett til" minst like mange fridager som ham. Fordi du får jo ALDRI fri. Du gjør jo alt hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #7 Skrevet 9. januar 2014 Jeg har prøvd forklare og si hva jeg mener, men hva gjør jeg med barna da han bare går? Jeg kan ikke bare la dem sitte igjen alene, jeg blir bokstavligtalt tvunget til å ta dem. For 3 mnd siden prøvde jeg til og med å sette han i min situasjon, der jeg planla alt mulig hver dag hele ukene for at han MÅTTE sitte hjemme. Da var det en forbanna og sur gubbe jeg kom hjem til. Og jeg fikk slengt i fleisen at jeg var ubruklig og ikke tok ansvar? Ergo, han klarte ikke se min situasjon selv om han ble plassert i den. Jeg sliter litt med finne ut hvordan jeg skal sette grense til han ? HI Anonymous poster hash: bd71d...bf8
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #8 Skrevet 9. januar 2014 Drittsekk av en mann!!! Anonymous poster hash: 08ea6...1c6
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #9 Skrevet 9. januar 2014 Jeg har prøvd forklare og si hva jeg mener, men hva gjør jeg med barna da han bare går? Jeg kan ikke bare la dem sitte igjen alene, jeg blir bokstavligtalt tvunget til å ta dem. For 3 mnd siden prøvde jeg til og med å sette han i min situasjon, der jeg planla alt mulig hver dag hele ukene for at han MÅTTE sitte hjemme. Da var det en forbanna og sur gubbe jeg kom hjem til. Og jeg fikk slengt i fleisen at jeg var ubruklig og ikke tok ansvar? Ergo, han klarte ikke se min situasjon selv om han ble plassert i den. Jeg sliter litt med finne ut hvordan jeg skal sette grense til han ? HI Anonymous poster hash: bd71d...bf8 Men han må da skjønne det? Jeg nekter og tror at han ikke forstår det. Og da er han bare egoistisk og nekter å høre på deg, da trenger dere hjelp av en utenforstående. Prøv familievernlontoret først Anonymous poster hash: efa04...850
Superdolly Skrevet 9. januar 2014 #10 Skrevet 9. januar 2014 Familievernkontoret neste. Og hadde jeg vært i din situasjon hadde den mannen der vært singel før sommeren...
Ugl@ ruger... Skrevet 9. januar 2014 #11 Skrevet 9. januar 2014 (endret) Jeg hadde klikka, aldri i verden om jeg hadde godtatt sånt fra mannen! Heldigvis har jeg en voksen mann som helst vil bruke fritiden primært sammen med ungene og meg. Sett ned foten! Du har rett å kreve at han holder seg hjemme så du kommer deg ut, lager han noe styr så kan du be ham om å flytte til disse kompisene hvis de betyr så mye mer for ham enn dere familien. Endret 9. januar 2014 av Ugl@ ruger...
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #12 Skrevet 9. januar 2014 Wtf å dette aksepterer du??? Han må selv ta eget ansvar for sine unger. Bruker deg til hushjelp, barnepass og evig ligg i senga.. nei vettu hva. Hadde jeg ikk fått unge med heller. Hadde dratt.. faans forvokste guttunge!!!! Anonymous poster hash: 3b7a7...36e
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #13 Skrevet 9. januar 2014 Sorry, men din mann er helt ubrukelig. Han utnytter deg, og tar kun hensyn til seg selv. Min mann er 32 år og vi har 3 barn sammen. Men han drar sjelden ut før barna har lagt seg. Han spiller nesten daglig med gutta over nettet, men slår som regel av, sånn at vi får tid til å se en film eller tv-serie sammen før vi legger oss. En familie mann bør prioritere familien sin først og ikke venner. Mannfolka til mine veninner er på samme måte som min mann og sånn det bør være Anonymous poster hash: 84377...391 Anonymous poster hash: 84377...391
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #14 Skrevet 9. januar 2014 Send han hit noen uker, så skal jeg jammen "oppdra" han Neida, men du har nok sydd puter under armene på han. Sett dere ned (få hjelp av fvk) og snakk sammen. Sett klare regler på hvor ofte og ikke minst NÅR dere reiser ut av huset. Og hans barn er faktisk hans ansvar. Lykke til! Anonymous poster hash: 6318c...b72
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #15 Skrevet 9. januar 2014 Familievernkontoret neste. Og hadde jeg vært i din situasjon hadde den mannen der vært singel før sommeren... Veldig enig med Superdolly her! Spør også mannen om hva som skjer når deres felles barn kommer. Mener han at han fremdeles "har rett til" å stikke av fra ansvar og familie? Da vil du sitte med deres nyfødte barn alene når han er off shore... og også når han liksom er "hjemme". Du vil ikke få avlastning. Min tanke er at det trolig er en veldig god grunn for at moren til hans to første barn har valgt å ha ham som en eks....... Anonymous poster hash: aa4c3...a82
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #16 Skrevet 9. januar 2014 jeg er sammen med en gamer som også jobber 12-15 timer dager, når han kommer hjem så er det dusj & pc resten av kvelden. forje uke var han hjemme i 5 timer før han sa noe til meg & da sa han bare "finnes det noe mat?" jeg sa ganske enkelt at jeg hadde spist kl 18 (som var ca 1 time etter han kom hjem). & det er mat i kjøleskapet om du er sulten, jeg skal treffe mamma i sentrum nå så du får passe på hundene, jeg vet ikke helt sikkert når jeg kommer hjem. han har aldri sett så forvirra ut i hele den tiden vi har bodd sammen. var bare bort i 1.5 time & det så ikke ut hjemme når jeg kom inn døra. hundene satt på stuebordet med en brødskive i munnen & det var papir over alt. han hadde lukket seg inne på data rommet uten å sette hundene i bur. jeg lot alt ligge & når han kom å la seg kom han krypende. han hadde faktisk skjønt at jeg var sur & irritert, dagen etter var det strøkent & jeg fikk sove lenge. vi har prata mye om dette & lignende hendelser etter den dagen, vi prøver å bli gravid nå & jeg sa rett ut at om han ikke gidder å gjøre noe annet enn å spille & jobbe så har jeg det bedre alene, både med & uten barn. da fikk han litt sjokk & har skjerpa seg veldig. selv om han fortsatt spiller masse tar han seg tid til å prate litt & gå en tur med hunene ta resten av oppvasken osv før han dykker inn i sin egen verden. prøv å prat med han forklar ordentlig hvordan det føles for deg eventuelt si at det ikke kommer til å fungere for deg om det fortsetter sån som det er nå, om det ikke funker så prat med Familievernkontoret sån som de andre sier. masse lykke til uansett hvordan det går Anonymous poster hash: 24025...04b
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #17 Skrevet 9. januar 2014 Huff sånn skal det ikke være! Anonymous poster hash: 92ccd...647
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #18 Skrevet 9. januar 2014 Mannen min kan være ganske egoistisk, men til og med han er ikke så ille. Skal han på besøk til venner eller lignende, så drar han som regel etter at vi har lagt unger og blir ikke borte halve natta. Kan være treig på å stå opp i helgene, men hender at han står opp først med dem og lar meg ligge så lenge jeg vil. Og han nekter meg aldri å dra ut å finne på noe. Jeg ville absolutt satt ned foten hardt om jeg var i din situasjon, sånn kan du ikke ha det! Drar han virkelig fra ungene om du bare drar en dag når han vil noe? Anonymous poster hash: 476d1...53a
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #19 Skrevet 9. januar 2014 Rettelse: TROR du virkelig at han bare drar? Anonymous poster hash: 476d1...53a
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #20 Skrevet 9. januar 2014 Jeg hadde klikka, aldri i verden om jeg hadde godtatt sånt fra mannen! Heldigvis har jeg en voksen mann som helst vil bruke fritiden primært sammen med ungene og meg. Sett ned foten! Du har rett å kreve at han holder seg hjemme så du kommer deg ut, lager han noe styr så kan du be ham om å flytte til disse kompisene hvis de betyr så mye mer for ham enn dere familien. Fint å kunne juge for nye brukere, Ugla? Noen av oss var her i 2006 og....... Anonymous poster hash: 8b8e3...172
Iiiiik Skrevet 9. januar 2014 #21 Skrevet 9. januar 2014 "Det er i fredstid man ruster opp til krig" var rådet jeg fikk en gang i jobbsammenheng når jeg helst ikke ville ødelegge den knappe gode stemningen med å snakke om potensielt vanskelige situasjoner og å rydde opp i gammelt. Altså - man er nødt til å snakke generelt, legge gode planer og ha noen overordnete strategier. Han har kanskje ikke barna hele tiden de fire ukene han er hjemme. Går det an å tenke at muligheten til kompiskvelder faktisk ikke er der når barna hans er hos dere? Hvis han er borte 14 dager og du tar alt da, hvor mye tenker han det er rimelig at du skal ta når han er hjemme? Hvor mye fri tenker han at du trenger/fortjener? Hvor mye ansvar synes han at du kan pålegge ham for ditt barn? Det slår meg at det nok er en grunn til at han ikke er sammen med moren til barna sine, har du ikke tenkt på det selv? Skjønner at det ikke er så lett når man venter barn sammen, men jeg ville nok prøvd å tenke over hva han tilfører forholdet av positiv art og hva han "koster" emosjonelt og praktisk og deretter tatt stilling til om jeg fortjente bedre eller ikke.
Ugl@ ruger... Skrevet 9. januar 2014 #22 Skrevet 9. januar 2014 Jeg hadde klikka, aldri i verden om jeg hadde godtatt sånt fra mannen! Heldigvis har jeg en voksen mann som helst vil bruke fritiden primært sammen med ungene og meg. Sett ned foten! Du har rett å kreve at han holder seg hjemme så du kommer deg ut, lager han noe styr så kan du be ham om å flytte til disse kompisene hvis de betyr så mye mer for ham enn dere familien. Fint å kunne juge for nye brukere, Ugla? Noen av oss var her i 2006 og.......Anonymous poster hash: 8b8e3...172 Min mann har aldri holdt på sånn, han har jobba ( alt for mye) og aldri hverken festa mye eller brukt mye tid på kompiser. Dessuten har han forandra seg med tida, mer hjemme.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #23 Skrevet 9. januar 2014 Fint å kunne juge for nye brukere, Ugla? Noen av oss var her i 2006 og....... Anonymous poster hash: 8b8e3...172 Min erfaring er at folk på 8 år kan lære mye om livet og forandre seg. Av og til får man erfaringer og lærer av det - og da kan man stå for det. Jeg aner ikke hva du her hinter til, og ikke vil jeg vite det heller. Jeg blir mer bekymret for at du går rundt og husker ting om enkeltbrukere ÅTTE år tilbake i tid.... Det forteller en god del om deg, faktisk - og ikke minst at du prøver å komme med stikk slik du gjør nå, det forteller enda mer. Kanskje lurt å sjekke om du sitter i glasshus før du begynner å kaste stein... Anonymous poster hash: aa4c3...a82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå