Gå til innhold

Hvordan sov din baby 3 mnd?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta mi sovner ikke av seg selv, så her blir det veldig forskjellig mengde søvn fra dag til dag. Er litt redd for at hun sover for lite og at vi bør hjelpe henne til å sove mer, men hvis hun sover for mye blir det vel bare kluss med nattesøvn?

Hvor mye sover/sov din baby på ca 3 måneder?

Anonymous poster hash: f14b8...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, svaret mitt gir ofte hatblikk frå søvnlause mammaer; eldste vart lagt kl 20, låg og pludra til ho sovna ca kl 21 og sov samanhengande til 09. Men på dagen vart det berre små powernaps.

Har ikkje same forhåpning til minste på 7 veker, men ho er heit ok når det gjeld søvn ho også. Ho sov 23-0730 i natt, litt meir enn ho vanligvis gjer (har stort sett 6-7 timar i eitt strekk). Ho har meir samanhengande søvn enn eldste på dagtid.

Endret av ★
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde fått sånne babyer skulle jeg hatt mange! Du er heldig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natta er ca 19-7, avbrutt av marine ca hver 3. time. Ikke dyp søvn hele tida, men ligger å prater i senga innimellom. På dagen er det 2-3 sovinger avhengig av hva vi gjør. Tulsammen sover han kanskje 4 timer. Siste soveøkt bør være til klokka fire. Sover i vogna på dagen eller bilen om vi kjører når hun er trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at de bare er babyer i ett år av livet sitt da :P

Lillebror her sov vel fra 20-07 på den alderen, og 2-4 dupper på 30 min i løpet av dagen. Men han våknet og fikk pupp annenhver time døgnet rundt helt til han var 5 1/2 mnd og vi gikk over til flaske.. Så selv om han syns det var natta lenge så var det tungt fordi han våknet så ofte. Men storebroren sov enda dårligere som liten baby, så jeg var nå ikke så bortskjemt fra før av :fnise:

Endret av Madolyn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 3,5 mnd og sover fra 1900-0700 med mat en gang. Våkner innimellom, men får da smokken. Sover videre etter måltidet 0700 til ca 0830. Og ca 3-4 dupper på mellom 30 minutter-2 timer! Varierer veldig på dagtid :)

Anonymous poster hash: d7292...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til gjengjeld var både graviditet og fødsel heilt forjævlig. Det er definitivt nok med to barn for min del..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette med søvn varierer så veldig. Når knøttet var 3 mnd, så kunne jeg ha svart at hun sover som en drøm. Da sov hun fra 19:30 til 08:30 og fikk mat (i søvne) 3 ganger i løpet av den tiden.

Nå har hun blitt litt over 4 mnd, og har sluttet med dette.....

Hun sovner fint kl 19:30, men vokner etter 1,5 time, og er da lys våken igjen

Da får vi lagt henne ca 22:30, og er vi heldige så sovner hun igjen da. Vi har forsøkt å skyve leggetiden tilbake til 20:30, men det hjelper ikke en dritt :)

Litt tom for gode ideer nå, så vi satser bare på å følge normale rutiner, og håper det går over igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...