Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #1 Skrevet 9. januar 2014 Åh, må bare få ut litt frustrasjon her! Svigers har sagt de skal betale barnevogn til babyen vår. Dette har de sagt hele veien, jeg er i uke 30 nå. Jeg er så og si sengeliggende med alvorlig bekkenløsning og begynnende svangerskapsforgiftning, men kravet meg ut av sengen i helgen for å se på vogner. Vi brukte timesvis på å gå innom det som er av vognbutikker i området, og fikk endel pristilbud. Leveringstid var 6-8 uker på alle vognene. Jeg var helt utslitt etter dette, men det måtte jo til fordi det begynner å haste litt. Vi har denne uken vurdert fram og tilbake, og funnet vognen vi vil gå for. Mannen kontaktet foreldrene og oppga pris, og spurte/sa at de kunne overføre penger til kontoen hans. Det ville de ikke og det var helt uaktuelt (10 000kr). De mente vi skulle kjøpe vognen selv og så fikk de eventuelt betale etterpå når de hadde sett fakturaen for vogna. Vi har IKKE råd til å legge ut selv, for så å (kanskje) få penger senere. Nå måtte de tenke seg om igjen om de skulle betale eller ei, de ville iallefall ikke forhåndsbetale noe. Tiden går fort og vi trenger ei vogn! Nå er jeg der at jeg føler det beste er at jeg finner en billigere brukt vogn på finn.no og da et annet merke/modell/farge (ikke det jeg ville), fordi de skal være så jæ""" vanskelige og for at vår økonomi skal strekke til. Jeg skjønner ikke problemet. De er gamle og svært "gammeldagse" og bor langt unna oss, så vi får ikke sett dem før fødselen heller. Hva tenker dere? Er jeg urimelig og hormonell, eller hva? Er bare skuffet... Anonymous poster hash: 0ffa4...3f0 Anonymous poster hash: 0ffa4...3f0
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 De hadde vel ikke regnet med at dere plukket ut en til 10.000,- da de sa de skulle spandere vogn.. Anonymous poster hash: f468a...d7d
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #3 Skrevet 9. januar 2014 Kjøp vogn selv da vel . Har ikke dere råd selv til ei vogn til 10 000 er det urimelig å kreve så stort beløp av dem også ! Eventuelt spleise på den du ønsker deg Anonymous poster hash: cb074...a47
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #4 Skrevet 9. januar 2014 Jeg skjønner at du er skuffet! En god vogn ala emmaljunga koster jo borte i den prisen. Dere får spørre hvilken prisklasse de hadde tenkt å legge seg i, også kan dere legge i resten selv. Litt dumt at dere har ventet så lenge med å bestemme dere. Men hvis de ikke vil betale finnes det mange flotte vogner som er rimeligere eller man kan kjøpe en brukt på finn. Siden økonomien ikke er på topp så er det ikke dumt å kjøpe brukt. Anonymous poster hash: 0dd64...980
*piami* Skrevet 9. januar 2014 #5 Skrevet 9. januar 2014 Av alle de flotte vognene som fins på markedet så MÅ du ha den til 10 000(!!) kr? Hadde ikke fallt meg inn og sett på slike vogner engang, hvis svigers/foreldre skulle ha betalt. Ærlig talt, JA du er urimelig!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #6 Skrevet 9. januar 2014 Hadde samme greia med mine svigerforeldre. Vi ga rett og slett faen i de å endte opp med å kjøpe den vognen vi ville ha brukt på finn.no Vi hadde ikke råd til ny vogn, men for oss så var dette et supert alternativ og det ga en god følelse å klare seg selv. Bare et tips, det finnes mange fine brukte vogner på finn.no siden det er altfor mange damer der ute med vogndilla så kan du finne mange fine nesten nye vogner til halve prisen av en ny... Lykke til med resten av svangerskapet og fødsel... Anonymous poster hash: 3cc9e...921
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #7 Skrevet 9. januar 2014 De betalte emmaljunga vogn til søsteren til mannen min da de fikk baby... Det er det vi ønsker oss nå. Problemer er ikke pengene, men at de ikke holder det de har lovet! Hvis de har et budsjett måtte de sagt det da vi skulle se på vogner på forhånd) men de lever på 80 tallet og tror det koster 2000-3000 kr enda). De har god råd og formue...så jeg forstår ikke at det skulle si noe... Jeg vil jo helst ikke finne ei "krisevogn" på finn fordi jeg MÅ.. Men har jo akseptert det alternativet nå! Anonymous poster hash: 0ffa4...3f0
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #8 Skrevet 9. januar 2014 Skal man ha barn burde mann jo ha råd til vogn selv, og har du ikke det så burde du da finne andre alternativer, eller høre hva dine svigerforeldre vil kan betale og evt da finne en vogn til den summen. Ikke sikkert de har fulgt med på prisoppgangen på vogner siden de hadde barn selv. Anonymous poster hash: 3cc9e...921
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #9 Skrevet 9. januar 2014 Se om du finner en lik en, bare brukt da? Du skriver de er gamle og veldig gammeldagse, og i "deres tid" var nok ikke vogn så dyrt! Kanskje prisen var et sjokk for dem. Forståelig, jeg synes også ny vogn er svindyrt. Derfor kjøpte vi en brukt en, helt lik, men eldre modell. Betalte 8000 mindre enn det den kostet ny. Anonymous poster hash: d46f1...291
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #10 Skrevet 9. januar 2014 Ofte de som har mest penger som er mest gjerrige som dine svigerforeldre, kanskje derfor de har mye penger også......? Men dårlig gjort at søsteren har fått dyr vogn og dere har blitt lovet å nå ikke får, det ville jeg fortalt de og heller kjøpt vognen selv på avbetaling eller lånte penger inntil videre, selv om ikke det er den beste løsningen kanskje så får du i det minste ny vogn og den du ønsker... Anonymous poster hash: 3cc9e...921
Siamese Hellhound Skrevet 9. januar 2014 #11 Skrevet 9. januar 2014 Jeg tipper de fikk sjokk da de hørte prisen. Spør hvor mye de spyttet i da søsteren fikk vogn (da er det jo bare rimelig at dere får det samme, ikke sant!) og finn en til den prisen, evt legg til det som mangler selv. Lykke til!
Gjest Pusikatt Skrevet 9. januar 2014 #12 Skrevet 9. januar 2014 Øhhh, hæ? Hvem i alle dager ER dere som kjøper barnevogn til 10.000 kroner? skjønner veldig godt at svigerforeldrene steila!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #13 Skrevet 9. januar 2014 Jeg tror ikke godt voksne folk er klar over hvor mye enkelte vogner koster. Mine foreldre fikk helt hakeslepp da jeg fortalte at en ny Emmaljunga koster ca 10000,- (nei, de skulle ikke betale for den). Det må være lov å si at den summen er for mye og at du enten må finne en annen eller betale det resterende selv! Anonymous poster hash: 2182a...6a5
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #14 Skrevet 9. januar 2014 Er ikke uvanlig at en vogn koster 10000. Men vet du hva, HI, jeg ville rett og slett takket nei til å få tilskudd om det skal være på den måten (i pur trass kanskje, men synes ikke man kan si ja og så nei, da får man hellere si at det var dyrere enn antatt og at de derfor ønsker å sponse med like mye som søsteren fikk). Kjøp hellere en brukt vogn på finn om dere ikke har penger til en ny vogn akkurat nå. Hva sier mannen din? Det er jo hans foreldre det er snakk om. Anonymous poster hash: eaf0c...bdd
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #15 Skrevet 9. januar 2014 De er urimelige. Så lenge dere har avklart at det ikke var pga at denne vognene r mye dyrere enn alternativene og det de hadde sett for seg. Jeg ville kjøpt en brukt heller og sluppet å vært avhengig av deres godvilje. Ikke gøy å få hjelp når de som skal hjelpe ikke egentlig vil. Dere som reagerer på prisen- er det lenge siden dere hadde små selv? Jeg kjøpte samme vogn for 3 år siden og da kosta den 2000 mindre faktisk. Det er nok den prisen det ligger på nå for de kjente merkene, selv om emmaljunga er i øvre prissjikte. Anonymous poster hash: 3a317...af0
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #16 Skrevet 9. januar 2014 Jeg ville heller kjøpt på finn. Prøv å legge saken bak deg. Neste gang de eventuelt lover dere noe, så spør om "betingelsene" på forhånd. Noen er glad i å love vekk ting, og tar gjerne æren på forskudd :-( Anonymous poster hash: cb8eb...388
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #17 Skrevet 9. januar 2014 Problemet for svigers er ikke pengene (de har ikke sagt det er for mye penger). Men måten de har gjort det på, sier først ja, men vil ikke betale noe på forskudd og nå er de usikker på hele greia.... Jeg bryr meg ikke stort, jeg kan godt finne en brukt vogn på finn, men synes det er litt knapp tid nå. De kunne sagt det litt før... Da hadde vi hatt bedre tid til å spare litt ekstra, og kanskje også fått noen gode tilbud på ny vogn. Mannens søster fikk barn for ca 20 år siden nå. De insisterer på å få FAKTURA, dvs hvis vi kjøper på finn får vi ingenting av kvittering, og da vil de ikke betale heller. De vil se en skikkelig regning.. Men jeg er bare lei nå, og kjøper brukt vogn selv. Trenger ikke deres penger hvis det er SÅ vanskelig. Mannen er frustrert han også, skjønner ikke hva som går av dem... Takk for gode råd og tilbakemeldinger! Jeg er nok sta og prinsippfast jeg også ;-) Anonymous poster hash: 0ffa4...3f0
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #18 Skrevet 9. januar 2014 De er urimelige. Så lenge dere har avklart at det ikke var pga at denne vognene r mye dyrere enn alternativene og det de hadde sett for seg. Jeg ville kjøpt en brukt heller og sluppet å vært avhengig av deres godvilje. Ikke gøy å få hjelp når de som skal hjelpe ikke egentlig vil. Dere som reagerer på prisen- er det lenge siden dere hadde små selv? Jeg kjøpte samme vogn for 3 år siden og da kosta den 2000 mindre faktisk. Det er nok den prisen det ligger på nå for de kjente merkene, selv om emmaljunga er i øvre prissjikte. Anonymous poster hash: 3a317...af0 Sjekka for moroskyld prisen på mountain buggy som var ca 6000 for sportvogn og i underkant av 2000 for hard bag som man må ha så lenge det er skal brukes til baby. Vet ikke om det inkluderer feks regntrekk, feste til bag osv, men det blir jo 8000. Fortsatt dyrt! Men det finnes helt klart billigere typer, men dette er jo nokså vanlige vogner i dag da, ikke noe ekstraordinært akkurat... Men HI husk på at om du kjøper en vogn rimelig nå så kan du jo kjøpe en ny sportvogn litt senter feks, de er jo ikke like dyre som med bag. Mange misliker også sin vogn etter hvert og ønsker uansett å bytte. Da er det kjipt å ha brukt så mye penger på vogna. Mange synes emmaljungaen er tung og lite praktisk som sportsdel feks. Anonymous poster hash: 3a317...af0
Englenemine Skrevet 9. januar 2014 #19 Skrevet 9. januar 2014 Har dere ikke råd til den summen selv hvordan kan dere pålegge dem den summen da? Det er mange sviger/besteforeldre som melder seg til å kjøpe vogn/ være med å betale men det er ikke alle som tenker i 10 000kr klassen da. Jeg ville aldri engang foreslått en vogn i den prisklassen. Finn en billigere og evt på finn så betaler de sikkert på den på forskudd? Altså i min verden burde man ha råd til en vogn til 10 000kr om man skal ha den....
Englenemine Skrevet 9. januar 2014 #20 Skrevet 9. januar 2014 Leste ikke hele posten før jeg svarte hehe , men hvor mye fikk søstern hans til vogn? Vet dere summen? Om hun fikk barn for ti år siden kosta jo ikke vognen så mye. Og måtte hun vise faktura evt?
Våryr ✿ Skrevet 9. januar 2014 #21 Skrevet 9. januar 2014 Hvis de betalte hele vogna til søsteren hans, syns jeg det er dårlig gjort å ikke gi det samme til dere. Med mindre mannen din har fått noe annet. Kommunikasjon er en fin ting. Litt dumt å ta for gitt at de betaler for den dyreste vogna. Dere kunne jo spurt på forhånd, hvor mye de tenkte å sponse med
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #22 Skrevet 9. januar 2014 Man er vel ikke sengeliggende om man orker å gå rundt i flere timer for å lete etter en vogn? Anonymous poster hash: 48979...8c5
rytme Skrevet 9. januar 2014 #23 Skrevet 9. januar 2014 Åh, må bare få ut litt frustrasjon her! Svigers har sagt de skal betale barnevogn til babyen vår. Dette har de sagt hele veien, jeg er i uke 30 nå. Jeg er så og si sengeliggende med alvorlig bekkenløsning og begynnende svangerskapsforgiftning, men kravet meg ut av sengen i helgen for å se på vogner. Vi brukte timesvis på å gå innom det som er av vognbutikker i området, og fikk endel pristilbud. Leveringstid var 6-8 uker på alle vognene. Jeg var helt utslitt etter dette, men det måtte jo til fordi det begynner å haste litt. Vi har denne uken vurdert fram og tilbake, og funnet vognen vi vil gå for. Mannen kontaktet foreldrene og oppga pris, og spurte/sa at de kunne overføre penger til kontoen hans. Det ville de ikke og det var helt uaktuelt (10 000kr). De mente vi skulle kjøpe vognen selv og så fikk de eventuelt betale etterpå når de hadde sett fakturaen for vogna. Vi har IKKE råd til å legge ut selv, for så å (kanskje) få penger senere. Nå måtte de tenke seg om igjen om de skulle betale eller ei, de ville iallefall ikke forhåndsbetale noe. Tiden går fort og vi trenger ei vogn! Nå er jeg der at jeg føler det beste er at jeg finner en billigere brukt vogn på finn.no og da et annet merke/modell/farge (ikke det jeg ville), fordi de skal være så jæ""" vanskelige og for at vår økonomi skal strekke til. Jeg skjønner ikke problemet. De er gamle og svært "gammeldagse" og bor langt unna oss, så vi får ikke sett dem før fødselen heller. Hva tenker dere? Er jeg urimelig og hormonell, eller hva? Er bare skuffet... Anonymous poster hash: 0ffa4...3f0 Anonymous poster hash: 0ffa4...3f0 De hadde vel garantert ikke forventet at dere skulle velge en så dyr vogn da... Jeg synes det er litt merkelig at dere forventet at de skulle betale så mye, uten å ha hørt med de først.... Hvis noen sier de skal spandere noe, så betyr ikke det at man kan gå å peise på med det dyreste man finner... Det er vanlig folkeskikk.. Hvis du kun vil ha den vognen, så bør dere tilby dere å betale selv utover det som de hadde sett for seg. Dere kunne garantert funnet en helt fin, splitter ny vogn til 4-5000 kr...
Gunhild Malene Skrevet 9. januar 2014 #24 Skrevet 9. januar 2014 Kampanje på barnashus på Brio happy 3999kr
*Yuna* Skrevet 9. januar 2014 #25 Skrevet 9. januar 2014 De burde jo sagt på forhånd hva vogna skulle koste, eventuelt så kunne dere sagt hva slags vogn dere lurte på. Skjønner godt du vil ha en ordentlig vogn, og det koster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå