mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. januar 2014 #1 Skrevet 9. januar 2014 Han tar de greit hjemme,klart han har jo ikke lyst men gjør det. Skolen sier han nekter og da får han ikke tatt d.... Frustrerende.... Noen råd? Ps..ikke aktuelt å bytte til andre medisiner nå,vi er nå helt i startfasen med utprøving av medisin
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 Hvis det er smaken på tabletten han ikke liker, kan du kanskje sende med han noe godt å drikke så han får bort smaken etterpå? Juice, saft, smoothie... Anonymous poster hash: bae5c...7eb
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2014 Tar den med eplejuice her...så vet det går... bare så frustrerende... aner ikke hvor hardt de prøver..
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #4 Skrevet 9. januar 2014 Ikke lett å tvinge medisisn i barn. Kan du prøve en form for belønningssystem? Anonymous poster hash: 409cf...925
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #5 Skrevet 9. januar 2014 Hvorfor nekter han? Er det smaken eller at det er vansklig å svelge kan det hjelpe å sende med noe godt å skylle det ned med. Er det pinlig å ta frem medisiner så andre ser det kan dere kansje ordne det slk at han kan få gjøre det litt mer diskret. Er det virkningen han vil unngå blir det litt værre. Kansje det kunne hjelpe å få venner til å fortelle han hvor godt de liker å være sammen med ham når han har tatt medisinene eller avtale med læreren at det roses mye mer for ting han klarer (konsentrasjon, samarbeid ol) når han har tatt pillene (hvis det kommer i pilleform da) Anonymous poster hash: 0da96...7bf
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #6 Skrevet 9. januar 2014 Til syvende og sist så eg det DITT ansvar i å få i sønnen din medikamentet. Det er klart lærer ikke kommer til å tvinge i ham medisiner. Og det har tydeligvis sønnen din skjønt (og han er nok ikke lett å ha med å gjøre, med tanke på medikamentet) 👼 Anonymous poster hash: 36222...7f3
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #7 Skrevet 9. januar 2014 Det kunne ikke vært mulig å be legen om at han får kapsler isteden? Da sønnen vår skulle prøve ut, så kunne vi velge mellom 3 piller utover dagen, eller 1 kapsel om morgenen. De ville gi samme effekt, men han ville da slippe å styre med piller og klokkeslett på skolen. Alternativt, så ville jeg glatt gått for et belønningsopplegg. F.eks om læreren sender melding om at han tok pilla greit på skolen, så får han en halvtime ekstra spilletid på pc, han tjener seg opp kryss til en Skylandersfigur el. Når pilletakinga går greit og har blitt en vane, så kan slike ting droppes. Anonymous poster hash: 6f8ba...1c3
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #8 Skrevet 9. januar 2014 Jeg vet at det er mitt ansvar:-) Det er derfor jeg spurte om råd... Du som mente gutten min ikke er enkel å ha med å gjøre,hvilke forutsetninger har du til å komme med slike uttalelser? Du må gjerne si hva du vil om meg,men ikke dra min sønn inn i det. Han er 7 år og skjønner ikke hvorfor han må ta piller som smaker vondt,han blir lei seg,ikke vanskelig å ha med å gjøre.. hi
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #9 Skrevet 9. januar 2014 Hvis ikke læreren klarer få gutten til å ta medisinen, er det vel en assistent som er i klassen? Jeg jobbet en stund med en gutt som måtte ta medisin på skolen, og selvfølgelig ville ikke han heller det, men han fikk ikke noe valg om å slippe, men han fikk en tid der vi kunne finne på noe gøy etter han hadde tatt medisinen. Hvis han brukte lang tid på medisinen gikk det ut over tiden til noe gøy. Problemet ble bare at med meg var det aldri noe problem, men hvis det var andre som hadde ansvaret for ham nektet han å ta medisinen. Anonymous poster hash: cb6cf...383
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #10 Skrevet 9. januar 2014 Sånn er det og her...er ikke noe problem med meg:-) Skal snakke med skolen og se om vi kan legge en plan:-) Hi
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #11 Skrevet 9. januar 2014 Hva med å bytte ut med en djevel. Alt du signerer med denne er jo bare oppgulp. Anonymous poster hash: 409cf...925
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #12 Skrevet 9. januar 2014 Engelen tenkte jeg på Anonymous poster hash: 409cf...925
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #13 Skrevet 9. januar 2014 Var den siste til meg? Hi
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #14 Skrevet 9. januar 2014 Var den siste til meg? Hi Nei, tenker på hun som signerer med den engelen hele tiden (Skrevet i dag, 14:27) i alle tråder. Er jo bare oppgulp. Anonymous poster hash: 409cf...925
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #15 Skrevet 9. januar 2014 Aha... da er jeg med:-)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #16 Skrevet 9. januar 2014 Jeg vet at det er mitt ansvar:-) Det er derfor jeg spurte om råd... Du som mente gutten min ikke er enkel å ha med å gjøre,hvilke forutsetninger har du til å komme med slike uttalelser? Du må gjerne si hva du vil om meg,men ikke dra min sønn inn i det. Han er 7 år og skjønner ikke hvorfor han må ta piller som smaker vondt,han blir lei seg,ikke vanskelig å ha med å gjøre.. hi Og han får Ritalin fordi....???! 👼 Anonymous poster hash: 36222...7f3
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #17 Skrevet 9. januar 2014 Jeg trenger takk og lov ikke å forklare meg for noen:-)
Mummumamma Skrevet 9. januar 2014 #18 Skrevet 9. januar 2014 Hahhahahahh, ser nå nicket ditt. Barnet ditt er "ADHD- gutt". Stakkars barn, tenk hvis han ved en tilfeldighet ser dette nicket, må jo tenke at det er det eneste du ser, når du ser ham, denne diagnosen.... Åååååhhh, hvor er barnevernet når én trenger de....!?!! Anonymous poster hash: 36222...7f3 Han ser nok denne tråden i morgen eller noe! Jeg har en gutt på 6 år, og han henger masse inne på Barn i Magen! Ingen av gutta i klassen hans er noe interessert i fotball eller Skylanders eller Lego, de er bare interessert i chatteforum for mammer som har litt lite å gjøre Jammen bar du sa i fra!!! Og hun ser garantert ikke annet enn at han har ADHD. Akkurat som de som er "mammaer til to prinser" allerede har en avtale med Ari om å spleise kidsa med Emma Thalua og Leah Isadora, så de faktisk blir prinser! Really?!?! Tror kanskje ikke barnevernet blir spes bekymret over hva slags nick man har på BIM...!
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #19 Skrevet 9. januar 2014 Folk for skrive hva de vil... men guuud bedre jeg er blitt voksen og trygg i mammarollen.. her inne er det skumle tilstander:-) hi
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #20 Skrevet 9. januar 2014 Folk for skrive hva de vil... men guuud bedre jeg er blitt voksen og trygg i mammarollen.. her inne er det skumle tilstander:-) hi Og gutten din er heldig som har en sånn god mamma som deg, tenker jeg <3 Enkelte er bare bitre, tvers gjennom. Jeg har egentlig ikke noen råd og komme med, ville bare si at du virker som en trygg og god mamma Lykke til med gutten din, håper dere finner en løsning som er god for alle Anonymous poster hash: e96bd...e05
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #21 Skrevet 9. januar 2014 Tuuuusen takk:-) det var veldig hyggelig sagt av deg:-) Vi finner nok ut av det til slutt:-) hi
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #22 Skrevet 9. januar 2014 I dag kom det hjem en sliiiiten gutt,men medisin var tatt,etter mye om og men...så en times kamp å få inn han den hjemme med hyl og skrik.... Nå koser han seg med skylanders og var enig i at det var likegreit å ta den:-) Tøfft mens det står på......men han er verdt det...alt som hjelper ....
AvMåneskinnGrorDetNADA Skrevet 9. januar 2014 #23 Skrevet 9. januar 2014 Til syvende og sist så eg det DITT ansvar i å få i sønnen din medikamentet. Det er klart lærer ikke kommer til å tvinge i ham medisiner. Og det har tydeligvis sønnen din skjønt (og han er nok ikke lett å ha med å gjøre, med tanke på medikamentet) Anonymous poster hash: 36222...7f3 Tydelig at du ikke vet hva du babler om!!
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #24 Skrevet 9. januar 2014 Husk at folk på nettet kan si så mangt på nett som de ikke har greie på:-)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #25 Skrevet 9. januar 2014 Knus tabletten (finnes slike tablettknusere på apoteket), bland den ut med litt yoghurt. Det har fungert på en annen jeg vet om som ikke ville ta medisinen sin. Anonymous poster hash: d55d1...8e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå