Gå til innhold

Hva mener du bør meldes til barnevernet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen type trusler mot barna!

Eksen til søsteren min truet barnet med å holde hun under iskald dusj når de kom hjem :S

Han har veldig temperamang så tviler ikke ett sekund på at han hadde gjort det :(

Tenk så redd barnet må være når han kommer med sånne trusler!

Anonymous poster hash: b646b...4fb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har også et vennepar som hadde barnevakt første gang da babyen var ca 2 uker gammel. Og de har generelt hatt veldig mye barnevakt, gjerne 2 helger i mnd det første året.

Barnet var i veldig gode hender hos barnevakten, et nært familiemedlem.

Men jeg synes faktisk det var bekymringsverdig.

Barnet er 4 år nå, og vi har ikke så mye kontakt med de, så jeg vet ikke lenger.

Anonymous poster hash: 58001...999

Seriøst? Du mener at det kan være en barnevernsak at foreldre har mye barnevakt? Herregud.

Anonymous poster hash: d2008...7a9

Skrevet

Hun som bruker barnets ADHD diagnose som nick her inne

Anonymous poster hash: af8ef...83f

Du er virkelig helt dust (som ungene mine pleier å si).

Skrevet

Hun mener nok at barn som kommer med så mye karies at de må legges i narkose for å fjerne det/tette hull/trekke tenner er utsatt for omsorgssvikt/ kan være utsatt for. Og det er da en mistanke som blir meldt til bvtj.

quote name="Jallow B" post="146011524" timestamp="1389273631"]

Vi har begynt å melde alle ( som uten spes sykdommer/medisiner) får tannbehandling i narkose pga karies. Det mener jeg er helt riktig.

Anonymous poster hash: 76fe2...407

Den skjønte jeg ikke helt..?

At vi melder alle barn som får tannbehandling i narkose til bv? Vi har tannlege på sykehuset. Det er jo grov omsorgssvikt. Det finnes noen å få sykdommer/medisiner som kan gi skade på tenner. De melder vi ikke som omsorgssvikt.

Anonymous poster hash: 76fe2...407

Jeg har en bror som var så livende redd at de måtte legge ham i narkose, derfor jeg reagerte på den..er det karies som er så ille at det ikke kan ordnes ellers, eller det at barnet må i narkose? Skjønner enda ikke, jeg.

#13:

Dette med f.eks leggetid er også veldig subjektivt..noen trenger mindre søvn enn andre, noen må ikke opp like tidlig som andre osv. Da vår var under året, og ikke hadde bhg, lot vi henne styre rytmen selv. Hun sovnet ofte i 23-tiden, og våknet rundt 08-09. Mange reagerte på dette, men hvorfor skulle vi forsøke å tvinge barnet i seng klokka sju, kun fordi "det er normen i Norge"...?

Skrevet

Ja eller som min 5 åring sier....det er urettferdig å si det!!!!

Skrevet (endret)

Jeg er en av de som mener heller en gang for mye. Har aldri vært i en situasjon hvor jeg føler at jeg burde melde. Er man i tvil, så meld. Barnevernet er avhengig av at noen melder for å kunne hjelpe familien og barnet til en best mulig løsning.

Man bør melde så lenge man har en reel bekymring om at et barns behov ikke blir ivaretatt. Misunnelse, hevn eller rykter på bygda bør ikke være grunnlag for å melde.Anonymous poster hash: c7cca...b23

Problemet er vel at slike tilfeller som HI ramser opp, medfører at barnevernet bruker ressurser på mange bagateller (ikke sjekket bilbelte og barn som er vanskelig å legge, osv?) og ikke får brukt sine ressurser der det faktisk trengs. Ved mistanke om alvorligere tilfeller, meld, meld..! Der det er snakk om tilfeller som bare avviker fra din personlige "standard", burde man helt klart la det være.

Å hjælp for ei liste HI..

Hvis noen ikke sikrer barna i bil, så ta det med politiet eller bilsakkyndige, ikke bv. Og det med dårlige leggerutiner provoserte meg skikkelig.... Skal vi som ikke legger/får til å legge barna i den hellige norske leggetida kl 1900 meldes til barnevernet?? Er du fullstendig sprø eller? Får melde alle oss B mennesker da vettu...

Jeg har et forslag; alle med iq som åpenbart er under gjennomsnittet og / eller mangler evne til å bruke vanlig sunn fornuft leverer vi bekymringsmelding på.

La oss slenge med alle som er for opphengt i regler og rutiner også. Kan umulig være bra for barna å vokse opp hos slike foreldre.

Endret av Hjertefru
Skrevet

Virker nesten som det skal gå sport i å melde.....

Skrevet

Med tanke på hvor mange som har skrevet her inne og fortalt om melding på feil grunnlag og løgner er det klart det meldes over en lav sko. Og det er virkelig råttent at normale oppegående foreldre skal gå på tå hev og bli gransket med sak gående som en trussel når det er så mange som burde blitt meldt og ikke blir det elller de som blir meldt men slipper unna. Det Norske systemet er litt rart noeb ganger , en far som fysisk mishandler mor skal barna likevel bli sendt til på samvær på normal måte ?

Anonymous poster hash: 1204d...b6f

Skrevet

Men dere ser jo svara ... Folk vil jo melde for veldig lite.... Er jo totalt latterlig. Janteloven Norge i et nøtteskal. Gjør som meg for jeg lever på den rette måten, eller jeg melder deg....

Skrevet

Ja men det som er viktig å tenke på,blir du meldt og har ditt på det tørre,skjer det ikke mer med saken:-)

Skrevet

omsorgssvikt, vold, overgrep, foreldre som ruser seg med barn k nærhete ( tenker da på alkoholikere å narkomane), generelt barn som ikke har det bra i hjemmet å som ikke har en trygg å stabil oppvekst.

Anonymous poster hash: f9011...859

Skrevet

Jeg er en av de som mener heller en gang for mye. Har aldri vært i en situasjon hvor jeg føler at jeg burde melde. Er man i tvil, så meld. Barnevernet er avhengig av at noen melder for å kunne hjelpe familien og barnet til en best mulig løsning.

Man bør melde så lenge man har en reel bekymring om at et barns behov ikke blir ivaretatt. Misunnelse, hevn eller rykter på bygda bør ikke være grunnlag for å melde.

Anonymous poster hash: c7cca...b23

Problemet er vel at slike tilfeller som HI ramser opp, medfører at barnevernet bruker ressurser på mange bagateller (ikke sjekket bilbelte og barn som er vanskelig å legge, osv?) og ikke får brukt sine ressurser der det faktisk trengs. Ved mistanke om alvorligere tilfeller, meld, meld..! Der det er snakk om tilfeller som bare avviker fra din personlige "standard", burde man helt klart la det være.

Spot on! Dette er poenget!

Vi er helt enige, selv om du tydeligvis har misforstått hovedinnlegget (-ref ditt forrige innlegg) :-)

Jeg ønsker en debatt om hva folk mener bør meldes til barnevernet, listen jeg slengte ut er IKKE basert på mine egne meninger, men eksempler hentet fra flere barnevernsinnlegg her inne (-og andre forum).

At du mener jeg mangler innsikt pga et innlegg her inne (-som forøvrig ble laget på få minutt), vel, deg om det. Jeg bruker ikke så mye tid her inne at jeg har tid til å skrive avhandlinger. (De lengste innleggene blir sjelden lest og sjeldnere besvart.) :-)

Ang tenner og karies. Melder tannleger hvis barn har mange hull? Er dette vanlig praksis?

Anonymous poster hash: 21949...eac

Skrevet

Med tanke på hvor mange som har skrevet her inne og fortalt om melding på feil grunnlag og løgner er det klart det meldes over en lav sko.

Jeg tror ikke du skal gå ut fra at det som skrives her inne nødvendigvis stemmer med virkeligheten eller på noen måte er representativt.

Jeg har jobbet flere år med mottak og vurdering av bekymringsmeldinger i barneverntjenesten, og opplever virkelig ikke at det er utbredt med "tøysemeldinger" fra privatpersoner.

Anonymous poster hash: 74082...30e

Skrevet

Man bør melde så lenge man har en reel bekymring om at et barns behov ikke blir ivaretatt. Misunnelse, hevn eller rykter på bygda bør ikke være grunnlag for å melde.

Jeg skrev bare min mening, hvordan jeg "praktiserer". At noen melder for noe som avviker fra deres standard er ikke det jeg legger i reell bekymring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...