Gå til innhold

Flere med små barn og veldig lange dager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor litt utpå landet, så fra vi går ut døra til barnet er levert i barnehage og jeg sitter på jobb, tar det nesten to timer!! Samme når vi skal hjem. Vi reiser hjemmefra 06.30 og er ikke hjemme igjen før i 17/18 tiden. Altså, det er ikke så mange timer vi får sammen hver dag. Har så dårlig samvittighet ovenfor lillegutt. Det er ikke sånn hver dag, noen dager kan jeg gå tidlig, og han får bare 4 timer i barnehagen, men ellers er det mellom 6 og 8 timer. 

Hva gjør dere om morgenen? Prioriterer dere å sove, og ta frokosten på farten, eller stå opp grytidlig og spise frokost sammen? Åssen løser dere det med middag på ettermiddagen og andre aktiviteter sammen? 

Vi har akkurat startet hverdagen ordentlig, da jeg har vært hjemme til nå, så jeg har ikke helt funnet et fint hverdagsopplegg enda.. 

:)

Anonymous poster hash: c5120...fb6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt jeg :) 

Anonymous poster hash: c5120...fb6
Skrevet

kan han ikke spise frokost i barnehagen da,sånn at han kan sove litt lengre før dere må dra?

Anonymous poster hash: 0fd3e...ef1
Skrevet

Vår viktigste grep for å kunne samles minst en gang om dagen er sen middag.. Vi spiser middag ved 18-tiden! Da har alle rukket å komme hjem fra jobb/barnehage. I tillegg betyr det at vi ikke trenger å stresse med å lage middag med en gang vi kommer inn døra! Barna får en banan, en skive eller ett eller annet hvis de er sultne!

Anonymous poster hash: aff30...d5a

Skrevet

Det hørtes utrolig slitsomt ut.

Hvor mange dager i uka gjør du dette?

Og hvor gammel er han?

Jeg har både barnehagebarn og skolebarn, og når de kommer i 'aktivitetsalderen' er det umulig å jobbe så lange dager, for de fleste aktivitetene begynner rundt fem. Da må vi ofte ta igjen litt jobb på kveldstid. Ikke alle jobber det er en mulighet da..

Anonymous poster hash: cf046...080

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...