Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #1 Skrevet 9. januar 2014 Jeg skal skrive fordypningsoppgave/særemne, men pga sykt barn fikk jeg ikke vært i timen hvor de gikk igjennom dette. Jeg skal skrive om graviditet, fødsel og morsrollen idag kontra for 50 år siden. Hvor begynner jeg? Hvordan skal oppgaven settes opp, leveres osv. Jeg har bare ett tema, men det stopper liksom der. Noen som kan hjelpe? Anonymous poster hash: 9b98d...612
Gjest 5 andre Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 (endret) Hvorfor spør du ikke læreren din? Finnes mange forslag til oppsett, men det er best å være sikker på hva din lærer ønsker. Hva er faget og kravet til pensumlitteratur? Ofte vil man få utlevert (eller lagt på nettet) et oppsett hvor det presiseres hva og hvor mye de vil at du totalt skal skrive og ca. hvor mange sider som skal være i hver del. Du må ha forside, innholdsfortegnelse, innledning (presentasjon av emnet, og hva du ønsker med dette særemnet), problemstilling (Spissformulering, forskjellen på de to epokene generelt blir for omfattende), hoveddel der du tar for deg 50-tallet og nåtiden, drøftingsdel (sammenligning av epokene og svar på problemstillingen), konklusjon (oppsummering), litteraturliste. Husk at du må dokumentere utsagnene. Du kan ikke si at det var sånn og sånn på 50-tallet, uten å vise til litteratur. Pass på at du ikke klipper og limer fra nettet. Det er plagiering og kan gi stryk. Bruk din uttrykksmåte, ditt ordforråd og dine meninger (drøftingen). Endret 9. januar 2014 av 5 andre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå