Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren har veldig forskjellig smak når det gjelder navn. Her om dagen ble vi faktisk litt enig om at Milian er fint. Sønnen vår på 9 likte det og et par av mine venninner SA hvertfall at det var fint. Men vordende besteforeldre, min svigerinne og min manns sjef reagerte meget negativt. Så nå er vi veldig i tvil og har begynt på ny navnejakt. Men vi liker SÅ forskjellige navn. Jeg begynner å bli litt fortvilet. Noen som har gode forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Milian er kjempefint!!! :-) vanskelig og komme med forslag når man ikke helt vet hva dere liker.. Men kan jo liste opp noen guttenavn jeg liker.. Kaaanskje dere og liker noen :-)

Elias

Milian

Emilian

William

Noah

Leo

Sander

Max

Nicolai

Kian

Skrevet

Jeg oppfatter Milian som veldig pusete og feminint.

Erlend

Sverre

Magnus

Tage

Iver

Jens

Tord

Håkon

Håvard

Erik

Stein

Peder

Eivind

er noen forslag.

Skrevet

Synes Milian er koselig jeg :)

Det er kjipt å ha veldig ulik navnesmak. Det er et problem her i huset også. Vi har vært gjennom MANGE guttenavn, og har etter lang tid funnet ET navn vi begge liker. Så blir det gutt, må han bare passe til navnet :D

Hvilke navn liker du, og hvilke liker mannen din da?

Andre forslag i samme gate som Milian -

Emilian
Emrik

Noah

Silas

Jakob

Ulrik

Adrian

Lukas

Theo

Tobias

Skrevet

Synes det er kjempe pent :) og så lenge dere foreldre og storebror liker navnet,hadde jeg ikke brydd meg om dem :). Ellers synes jeg Matheo og Caspian er litt i samme gate :) og de også er fine

Skrevet

Vil gjerne ha et navn som ikke er på navnetoppen. Liker flere av navnene dere nevner. Bare et par av Vipsenmammas navn som kunne vært aktuelt, de fleste der er vel navn jeg ikke ville gått for. Samboeren liker en del norrøne navn og kanskje litt mer norske enn jeg går for. Han har foreslått blant annet Heike, Severin, Brage, Trym og Sakarias. Mine forslag er Niklas, Noel, Eliah, men synes generelt guttenavn er vanskelig. Silas er også et navn vi begge liker litt, men assosieres litt med en ond mann i Da Vinci-koden. Skal ikke være lett! ;-)

Skrevet

Det skal ganske mye til å finne et navn som absoludt alle liker eller syns er fint da. Jeg syns Milian er fint og hvis dere er enig om det, så gå for det.

Det er dere som bestemmer. Kan ikke alltid bry seg med hva alle andre syns. De venner seg nok til navnet de og, bare de får "smakt" på det og blitt vant med det.

Trodde navnet sku bestemmes av foreldre jeg, ikke sjefer, venninner og andre fjerne bekjente.... Hva er vitsen med det?

Mitt råd er: Gå for Milian når det er et dere begge liker.

Skrevet

Enig med deg fiskeboller, lurer litt på å bare ta navnet likevel. Men de var så veldig negative.... Men de blir vel vant til det ;-)

Skrevet

Et tips er å ikke si navnet før barnet er født. I allefall ikke til andre enn et par nære.. Man blir så usikker av andres meninger! Og de venner seg til navnet når det er i bruk ;)

Skrevet

Synes vanligvis du skal høyre på deg sjølv, men i dette tilfelle er eg enig med alle som er negativ! Milian er ikkje pent og veldig harry! Synes mannen din hadde nokre flotte forslag!

Skrevet

Problemet med mannen sine forslag er at jeg ikke syns de er fine.

Skrevet

Slekt og venner har vært negative til våre valg av navn opptil flere ganger! Det har vi ikke tatt hensyn til. Mor og far velger navn til sine barn, sånn er det, er mitt ståsted. Og alle er jo enige om at navnene er fine nå, for nå ER jo navnet en de har kjær. ☺️ Go for it!

Skrevet

Då håper eg du og han finn eit de liker utenom Milian. Foreslår Elliot ( bedre enn Elijah)

Skrevet

Stol på dere selv - besteforeldrene osv hadde sin sjanse til å velge navn da de fikk sine egne barn. Det er veldig mange av de navnene vi fikk den gangen som omtrent ikke er i bruk i dag. Navnesmaken skifter med tiden og det må den få lov til. At ingen barn het Milian på 60-70-80-tallet betyr ikke at en gutt som får navnet i dag blir mobbet på skolen for det. I dag er det ikke noe oppsiktsvekkende ved det.

Mine foreldrer likte ikke Storesøster sitt navn noe særlig, og mine svigerforeldrer likte ikke Lillebror sitt navn - men de elsker jo allesammen ungene for det og i dag kan de jo ikke hete annet. ;)

Om dere stadig leter etter et alternativ er her et par forslag fra meg:

Leonel

Sirius

Konstantin

Bertram

Bernhard

Adam

Aron

Emanuel

Otto

Lavrans

Ask

Odin

Petrus

Skrevet

Liker dere navnet så skal dere velge det synes jeg! Alle vil venne seg til det etterhvert.

Sønnen vår heter Neo Sebastian og vi fikk mange negative tilbakemeldinger på Neo før han ble født, blant annet fra svigermor. Han fikk likevel navnet rett etter fødselen, og nå er det helt naturlig at han er Neo Sebastian. :) Dere bestemmer tenker jeg!

Skrevet

Jeg liker heller ikke Milian, men hvis det er det navnet dere er enige om så spiller det ingen trille hva andre måtte si!

Skrevet

Ikke bry dere om hva andre mener.

Vi har fått pepper for navnene til alle tre ungene her. Nå sist yngstemann, som heter Lavrans, det synes besteforeldrene var vanskelig å svelge. Det rare er at navnene til yngste og eldste er det besteforeldregenerasjonen som har reagert, mens mellomste var det folk på min alder som reagerte mest på, mens den eldre garde var mer fornøyde med det navnet. Det er vi som velger navnet og det viktigste er at vi liker det.

Liker dere Milian, så gå for det!

Skrevet

Håkon

Anonymous poster hash: 7df93...e1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...