Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #51 Skrevet 9. januar 2014 Ja. Jeg tilhørte en av risikogruppene, og i tillegg var jeg gravid. Fikk uansett svineinfluensa og lå noen netter på isolat. Legene mente jeg ville blitt sykere dersom jeg ikke hadde vaksinert meg. Barnet er så å si aldri sykt (en forkjølelse og en øyenkatarr i året). Anonymous poster hash: 0e42d...8bf
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #52 Skrevet 9. januar 2014 Nå var det veldig få som fikk bivirkninger, men det som er rart er at fortsatt er det ingen som med sikkerhet vet hvorfor noen få fikk narkolepsi. Og narkolepsi som bivirkning er så sjeldent at det er umulig å oppdage før vaksinen ble brukt i stor skala. Hvis dette hadde vært en hvilken som helst anna vaksine som ikke ble overvåket på den måten som denne gjorde ville det antakeligvis aldri blitt oppdaget. Hva vet vi hva som hadde komt frem om vi tok hvilken som helst vaksine og gav den på samme tidspunkt til halve befolkningen. Jeg er ikke sikker på jeg vil vite resultatene. Anonymous poster hash: 433fb...9f9 jeg kjenner 3 stk som fikk narkolepsi etter vaksinen. Alderen 10-50 år. Om det er pga vaksinen kan vel ingen si med sikkerhet. Anonymous poster hash: 05b55...442
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #53 Skrevet 9. januar 2014 Jeg tok den fordi jeg skulle igang med ivf like etter. Valget var enkelt når jeg kunne ta risikoen alene for å beskytte et eventuelt barn. Anonymous poster hash: 03c21...470
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #54 Skrevet 9. januar 2014 Nå var det veldig få som fikk bivirkninger, men det som er rart er at fortsatt er det ingen som med sikkerhet vet hvorfor noen få fikk narkolepsi. Og narkolepsi som bivirkning er så sjeldent at det er umulig å oppdage før vaksinen ble brukt i stor skala. Hvis dette hadde vært en hvilken som helst anna vaksine som ikke ble overvåket på den måten som denne gjorde ville det antakeligvis aldri blitt oppdaget. Hva vet vi hva som hadde komt frem om vi tok hvilken som helst vaksine og gav den på samme tidspunkt til halve befolkningen. Jeg er ikke sikker på jeg vil vite resultatene. Anonymous poster hash: 433fb...9f9 jeg kjenner 3 stk som fikk narkolepsi etter vaksinen. Alderen 10-50 år. Om det er pga vaksinen kan vel ingen si med sikkerhet.Anonymous poster hash: 05b55...442 Jeg fikk me etter svineinfulensaen, så ikke godt å vite hva som er værst. Anonymous poster hash: ebf08...5b4
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #55 Skrevet 9. januar 2014 Nå var det veldig få som fikk bivirkninger, men det som er rart er at fortsatt er det ingen som med sikkerhet vet hvorfor noen få fikk narkolepsi. Og narkolepsi som bivirkning er så sjeldent at det er umulig å oppdage før vaksinen ble brukt i stor skala. Hvis dette hadde vært en hvilken som helst anna vaksine som ikke ble overvåket på den måten som denne gjorde ville det antakeligvis aldri blitt oppdaget. Hva vet vi hva som hadde komt frem om vi tok hvilken som helst vaksine og gav den på samme tidspunkt til halve befolkningen. Jeg er ikke sikker på jeg vil vite resultatene. Anonymous poster hash: 433fb...9f9 jeg kjenner 3 stk som fikk narkolepsi etter vaksinen. Alderen 10-50 år. Om det er pga vaksinen kan vel ingen si med sikkerhet.Anonymous poster hash: 05b55...442 Jeg fikk me etter svineinfulensaen, så ikke godt å vite hva som er værst. Anonymous poster hash: ebf08...5b4 uff, så leit Anonymous poster hash: 05b55...442
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #57 Skrevet 9. januar 2014 Nei. Ingen her tok den. Angrer IKKE Samme her. Glad jeg sto på mitt til tross for massesuggesjon på alle kanter rundt oss. Anonymous poster hash: 9e321...5c5
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #58 Skrevet 9. januar 2014 Nei, var gravid, men rakk det ikke før jeg fikk svineinfulensa... Nå har jeg me pga det Anonymous poster hash: ebf08...5b4 Har aldri hørt om ME som en bivirkning av å ha fått (svine)influensa. Er sammenhengen dokumentert- altså kronisk muskel- og tretthetssykdom pga influensa? Anonymous poster hash: 7f670...c60
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #59 Skrevet 9. januar 2014 Nei, synes det bare er tull og tøys for friske mennesker. Er da ikke så syk at jeg ikke klarer en influensa. Tror kroppen blir sterkere av å være litt syk innimellom også. Anonymous poster hash: 84ee6...0dd Ja da burde du sett de friske unge som døde på norske sykehus Anonymous poster hash: cba42...cd9
lioness* Skrevet 9. januar 2014 #61 Skrevet 9. januar 2014 Jeg tok vaksinen, angrer ikke på det. Risikoen for alvorlige komplikasjoner for meg selv og min ufødte gutt ved en evt. svineinfluensainfeksjon var STØRRE og MER ALVORLIGE enn risikoen ved å ta vaksinen. Enkelt valg for meg.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #62 Skrevet 9. januar 2014 Nei. Fordi vaksinen var på forsøksstadiet. Og ingen i min familie er forsøksdyr. Etter vi så alle som ble skadet, er vi veldig glad for valget. Fikk også påvist sv.influensa, så nå er vi imune Anonymous poster hash: d191b...37a
soleia Skrevet 9. januar 2014 #63 Skrevet 9. januar 2014 Ja. Hadde liten baby som eg ikkje ville vaksinere, og planar om å bli gravid ganske snart, så valde å ta vaksina for å sleppe å få dilemmaet ved ein evt ny graviditet. Og for å spare babyen me hadde i hus for smitte. Så far og eg tok vaksina, og let heldigvis ikkje småen få.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #64 Skrevet 9. januar 2014 Nå må dere slappe av ! Influensa er ikke en farlig sykdom ! Ja, folk dør . Men de hadde dødd om det var feks lungebetennelse også . Kroppen er svekket . Hadde svineinfluensa i fjor, var gravid . Mann og to barn også syke . Bror og mor med astma. Ingen av oss fikk komplikasjoner eller men , selv ikke oss 3 i risikogrupper . Anonymous poster hash: c5bdf...589 Jeg vet om en gravid døde pga svineinfluensaen. Kjenner også et barn med astma som ble grisedårlig og så vidt overlevde. Sjeldent, men dramatisk og med store konsekvenser. At din familie ikke fikk problemer er et dårlig grunnlag for andre å basere valg på angående vaksinasjon. Det er vel ca 1400 som dør årlig av influens, et betydelig antall og mange er innen risikogruppene definert av folkehelseinstituttet. I følge din logikk og argumentasjon kan man argumentere angående bilbelte bruk slik som dette: Min far brukte aldri bilsete/bilbelte som liten, han lever i beste velgående i dag. Ergo man trenger ikke bruke bilbelte/bilsete for det er ikke farlig å ikke bruke det.... Fornuftig? Neppe. Gal slutning? Absolutt. Anonymous poster hash: 6d3a1...89f Hva med alle barna som ble skadet av vaksinen? Det var over 50 barn vg skrev om. Barn som ikke orket å være barn lengre, hadde ingen glede. Ville slippe sine egne bursdagsselskap fordi de var slitne og nesten apatiske. Ungdommer som lå i mørke rom nesten hele dagen, fordi det ble ødelagt av å gjøre stort annet. Slik er de enda. De er skadet av vaksinen for livet. Det er også forsknigstall på at antall aborter gikk drastisk opp etter massevaksinering i europa. Anonymous poster hash: d191b...37a
Brillefint - Jadda! Skrevet 9. januar 2014 #65 Skrevet 9. januar 2014 Ja, jeg tok den. Jeg var ansatt i nytt arbeidsforhold i skolen, og var pålagt å være borte fra jobb x antall dager hvis jeg ble syk. Hadde tenkt å ikke ta den, men hadde ikke råd til å miste lønn i x antall dager, så jeg tok den i tilfelle.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 9. januar 2014 #66 Skrevet 9. januar 2014 Ja, det gjorde vi. Hele familien etter en nøye vurdering for og i mot. Vi hadde gjort det samme i dag om vi måtte ta valget om igjen. Veldig trist med de som fikk alvorlige bivirkninger, men de aller fleste fikk ingen alvorlige bivirkninger av vaksinen og hvem vet hva som kunne skjedd om sykdommen hadde fått utvilkle seg fritt. Bare på den korte tiden influensaen fikk herjer fritt her i landet, døde 32 personer, kun en av dem var over 70 år, seks var under 29. Tallene kan være høyere. Kanskje ville det blitt med det, kanskje ville mange flere ha dødd. Det vet vi ikke. Jeg mener fremdeles at det var riktig å vaksinere.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #67 Skrevet 9. januar 2014 Ja. Hadde sedbarn. Anonymous poster hash: 9616e...885
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #68 Skrevet 9. januar 2014 Nei, var gravid, men rakk det ikke før jeg fikk svineinfulensa... Nå har jeg me pga det Anonymous poster hash: ebf08...5b4 Har aldri hørt om ME som en bivirkning av å ha fått (svine)influensa. Er sammenhengen dokumentert- altså kronisk muskel- og tretthetssykdom pga influensa? Anonymous poster hash: 7f670...c60 Det var ikke meg du spurte, men jeg svarer likevel. Virusinfeksjon kan være en av årsakene til en ME hvis man er disponert. Jeg fikk ME etter kyssesyken, samme sak. Er du interessert så kan du google så finner du en del dokumentasjon på det. Virusinfeksjoner er en kjent mulig årsak til ME. Anonymous poster hash: 603d4...c33
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #69 Skrevet 9. januar 2014 Jeg tok ikke svineinfluensavaksinen i 2009. Før massevaksineringen satte i gang i Norge var det allerede kommet mange rapporter som tydet på at den ikke var så alvorlig som de først fryktet. Denne informasjonen kom lite frem i media. Jeg jobber som terapeut og hadde flere pasienter som fikk svineinfluensaen før vaksineringen var kommet i gang. Jeg fikk også influensaen, det var for meg den letteste jeg noen gang har hatt, høy feber en dag, deretter helt fin form igjen. Det som er så vanskelig er at man på forhånd ikke kan vite hvem som blir alvorlig syk - enten det er influensaen i seg selv, eller om det er av vaksinen. Anonymous poster hash: 603d4...c33
Superdolly Skrevet 9. januar 2014 #70 Skrevet 9. januar 2014 Ja, jeg tok den. Fikk tilbudet via jobben og har ikke hatt noen bivirkninger.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #71 Skrevet 9. januar 2014 Nei, hvorfor skulle jeg ta den...? Lite uttestet vaksine, og jeg tar aldri influensavaksine ellers. Hadde svineinfluensa midt i epidemien der, men var ikke spesielt syk. Mange jeg kjenner som tok vaksinen var dårligere av den enn det jeg var av sykdommen... Anonymous poster hash: c2289...cac
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #72 Skrevet 9. januar 2014 Glemte å si at de som tok den som gravide... hvorfor gamble slik med ett ufødt barn? Man tar virkelig ikke vaksine når man er gravid. Anonymous poster hash: c2289...cac
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #73 Skrevet 9. januar 2014 Ja, jeg tok den. Fikk den på jobben, og alle der tok den. Jobbet på en avdeling på et sykehus der pasientene har veldig dårlig immunforsvar, så tok den mest pga det. Anonymous poster hash: 665ed...16d
wilmus Skrevet 9. januar 2014 #74 Skrevet 9. januar 2014 Sånne influensaer kommer med nytt navn og blir hypet opp rett som det er, og vaksiner er det mye penger i… Jeg stoler rett og slett for lite på verden i dag, både når det gjelder vaksiner og mange andre ting. Det er så mye lureri! Så nei, jet tok den ikke. Influensa fikk jeg, ikke noe værre enn vanlig etter hva jeg kan huske.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #75 Skrevet 9. januar 2014 Nei, synes det bare er tull og tøys for friske mennesker. Er da ikke så syk at jeg ikke klarer en influensa. Tror kroppen blir sterkere av å være litt syk innimellom også. Anonymous poster hash: 84ee6...0dd Nå var det vel nettopp unge, friske mennesker som ble noen av de sykeste. Anonymous poster hash: 6e954...0a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå