Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #1 Skrevet 9. januar 2014 Det er oppdaget forstørret nyrebekken på sønnen min, 4 år. Han har ved føere anledninger fått smerteanfall der han gråter av smerte, blor grønn i amsiktet, våt av svette og veldig trøtt når anfallet gir seg. Han har vært til utredning på barneavdeling - renografi og ultralyd av urinveier. Han har for trang åpning til urinlederen i høyre nyre. De sier han skal gå tre mnd nå før ny ultralyd før de bestemmer hva som skal gjøre. De sa ohgså at jeg trengte ikke ta kontakt ved føere tilfeller av disse anfallene fordi det var dette som.var problemet. Men det er jo helt forgerdelig! Nå ringte bhg fordi han har hatt ett der. Noen som har vært borti lignenede? Hva ble gjort i deres tilfelle isåfall? Får helt vondt i hjertet :/ Anonymous poster hash: ee4a6...02e
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 Skulle selvfølgelig stå smerteAnfall i overskriften. Gidder ikke rette alle geil i HI. Dere skjønner hva jeg mener.. Anonymous poster hash: ee4a6...02e
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #3 Skrevet 9. januar 2014 Ingen? Anonymous poster hash: ee4a6...02e
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #4 Skrevet 9. januar 2014 Jeg vet ikke med barn, men jeg har selv smerteanfall som komme pluttselig. Da gjelder det å ha noe smertestillende som virker fort. For min del ble det voltaren stikkpille. Har ikke legen gitt dere noe han kan få? Anonymous poster hash: ac01a...17f
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #5 Skrevet 9. januar 2014 Jeg vet ikke med barn, men jeg har selv smerteanfall som komme pluttselig. Da gjelder det å ha noe smertestillende som virker fort. For min del ble det voltaren stikkpille. Har ikke legen gitt dere noe han kan få? Anonymous poster hash: ac01a...17f Nei. Har du forstørret nyrebekken? Anonymous poster hash: ee4a6...02e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #6 Skrevet 10. januar 2014 Ingen som vet noe om dette? :/ Anonymous poster hash: ee4a6...02e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #7 Skrevet 10. januar 2014 Jeg fikk det i forbindelse med svangerskap. Jeg ville ha kontaktet fastlegen og bedt om smertestillende slik at dere har liggende. Det er fryktelig smertefullt så stakkars liten Noen ganger er det snakk om kateter inn via ryggen i en periode for å avlaste nyren mtp urinen ikke passerer og renner tilbake opp i nyren. Prat med lege igjen, forstår godt at dette er vondt både for deg og gutten. Klem Anonymous poster hash: 2c97f...b7e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #8 Skrevet 10. januar 2014 Her ble mini operert for forstørra nyrebekken da han var 5 mnd. Merket aldri at han hadde smerte pga det. Mener legene smertene kommer av det? Det du bør være veldig obs på er uvi. Veldig lett å få det når urinen blir stående i nyrebekkenet. Her fikk mini antibiotika forebyggende helt fra fødsel og til 6 mnd etter operasjonen. Vi hører til St Olav. Anonymous poster hash: e941c...c2a
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #9 Skrevet 10. januar 2014 Kan det være nyrebekkenbetennelse, det gir vel smerter. Anni 17.43 Anonymous poster hash: e941c...c2a
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #10 Skrevet 10. januar 2014 Jeg fikk det i forbindelse med svangerskap. Jeg ville ha kontaktet fastlegen og bedt om smertestillende slik at dere har liggende. Det er fryktelig smertefullt så stakkars liten Noen ganger er det snakk om kateter inn via ryggen i en periode for å avlaste nyren mtp urinen ikke passerer og renner tilbake opp i nyren. Prat med lege igjen, forstår godt at dette er vondt både for deg og gutten. Klem Anonymous poster hash: 2c97f...b7e Var det vondt hele tiden eller kunne det være bra en stumd før plutselig å bli kjempevondt eller hvordan utartet det seg? Anonymous poster hash: ee4a6...02e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #11 Skrevet 10. januar 2014 Jeg fikk det i forbindelse med svangerskap. Jeg ville ha kontaktet fastlegen og bedt om smertestillende slik at dere har liggende. Det er fryktelig smertefullt så stakkars liten Noen ganger er det snakk om kateter inn via ryggen i en periode for å avlaste nyren mtp urinen ikke passerer og renner tilbake opp i nyren. Prat med lege igjen, forstår godt at dette er vondt både for deg og gutten. Klem Anonymous poster hash: 2c97f...b7e Var det vondt hele tiden eller kunne det være bra en stumd før plutselig å bli kjempevondt eller hvordan utartet det seg? Hos meg kom det helt plutselig. Jeg hadde da kraftige smerter som varte lenge for så å bli borte igjen. Smerteanfallene kunne komme hyppig og så bli borte over lenger tid før de kom igjen. Søk gjerne opp hydronefrose som er navnet på det, kan hende du finner litt info der og som sagt ta kontakt med lege igjen. Synes det er ille at de sa til deg at dere ikke trengte å komme inn igjen neste gang da noen faktisk må innlegges for smertebehandling under kraftige anfall. Anonymous poster hash: 2c97f...b7e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #12 Skrevet 10. januar 2014 Wopsie.. Vet ikke hva som skjedde over her.. Første gang jeg svarer sånn og er på tlf så den gikk ikke helt gitt Anonymous poster hash: 2c97f...b7e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #13 Skrevet 10. januar 2014 Takk for svar Anonymous poster hash: ee4a6...02e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå