Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #1 Skrevet 9. januar 2014 Jeg har tenkt mye på den tråden som var her om dagen som handlet om måltider, frokost og hvordan man spiser dem. Jeg reagerte veldig på hvor mange det er som ikke prioriterer å spise rolig ved bordet sammen med barna. Det har alltid vært viktig for meg/oss å gjøre, også for min egen del. Jeg liker å ha en rolig halvtime ved bordet før dagen braker løs. Jeg liker at vi er samlet og snakker om hva dagen skal inneholde. Jeg liker kaffe i ro og mak om morgenen. Og ja, jeg er oppe tidlig, vi er alle til bords kl 6.30 og sitter til nærmere 7. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10142283 Anonymous poster hash: 53cfc...534
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 Vi spiser også frokost sammen. Jeg kan forstå at ikke alle får det til hvis noen begynner veldig tidlig på jobb,. Her trenger ingen gå hjemmefra før 08.00 (Jeg må jobbe ca 10 minutter presis 07.30, men det gjør jeg hjemmefra). Da er det enkelt å få tid til frokost. Det er en fin start på dagen, spessielt siden både mann og barn er litt smågrettne før de har spist. Det ville vært ille å skilles om morgenen uten å ha sett at alle ble sitt vanlige blide og fornøyde jeg før man dro. Anonymous poster hash: 23926...19f
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #3 Skrevet 9. januar 2014 Her forlater også alle sammen huset klokken åtte, og da har vi god tid til frokost. Alle står opp halv syv og alle spiser frokost sammen i syv-tiden, da har vi god tid til det siste stellet, pakke de siste gymbaggene osv etter maten. Men før mannen byttet jobb for 3-4 år siden måtte han reise hjemmefra 6.30, så da dro han når vi andre sto opp. Vi andre spiste sammen da, men han manglet rundt bordet. Jeg setter også veldig pris på denne rolige stunden, vi snakker gjerne om hva som skal skje på ettermiddagen osv, planlegger sammen når vi må spise middag for at alle skal rekke sine aktiviteter og planer osv. Har fire barn mellom 5 og 12 år. Anonymous poster hash: c8784...952
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #4 Skrevet 9. januar 2014 Jeg og barnet spiser frokost sammen i sofaen foran tegnefilm, mannen drar på jobb kl 06. Middag spiser vi alle sammen hver dag Anonymous poster hash: 3a467...269
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå