Gå til innhold

Beinhinnebetennelse, hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt begynnende beinhinnebetennelse, og blitt kvitt det igjen?

Hadde en altfor tung bakkeintervalløkt på tredemølla mi i jula, og den tok knekken på leggene mine :( Angrer på at jeg absolutt måtte presse meg selv… Tok fri til jeg ikke kjente det mer, men kom tilbake da jeg begynte å løpe igjen.

Vet jeg må forbedre løpesteget mitt, da jeg lander veldig på tå.

Huff, bare håper ikke alt er ødelagt nå. MÅ løpe!!!

Anonymous poster hash: b6aea...0c1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær nå ekstremt forsiktig så du ikke får kronisk beinhinnebetennelse. Ta deg en tur til en fysioterapeut som også driver med akupunktur. Og svømmer en periode istedet for å løpe.

Skrevet

Hos meg ble det kronisk, slet med det i mange mange år. Ble smertefri ved hvile, men rask gange opp en bakke var nok til at smerten var tilbake..

Etter en flytting med mye bæring opp trapper ble det helt ekstremt. Var så smertefullt at jeg ikke klarte stå på bena nesten, bestilte da time hos en privatpraktiserende idrettslege og han fikk helt hakeslipp, han kunne ikke skjønne hvordan jeg hadde klart å drive meg selv så langt, var helt hoven foran på leggene og jeg kunne klemme inn dype groper med fingrene og det knaste så rart inni der.

Fikk 14 dagers sykemeldning og beskjed om å ta det heeeeeelt med ro, skulle sitte med bena høyt i to uker, bare gå når jeg måtte på do. Han forlangte fullstendig hvile også fikk jeg tabletter som skulle ta betennelsen.

Det tok faktisk veldig lang tid før jeg kunne løpe, ta en step-time e.l. igjen, betennelsen kom tilbake igjen og igjen i mange år. Måtte ta hensyn til det og kutte ut all sånn trening en periode hver gang det ble vondt igjen.

Anbefaler deg å kontakte en lege som har peiling på idrettsskader, da vil du få hjelp til hvordan du sakte men sikkert kan trene deg opp igjen. Men du må være forberedt på at det tar tid altså..

Anonymous poster hash: ed2e4...7b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...