Gå til innhold

5:2 diett når man ammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man det..??

Anonymous poster hash: 1c6e0...41a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal ikke slanke deg når du ammer pga giftstoffer fra mor som kommer i melken barnet får!

Anonymous poster hash: 47e9d...ea5

Skrevet

Er jo bare to ganger i uka..?

Skrevet

bør ikke slanke deg når du ammer også fordi du står i fare for å miste melken....

Anonymous poster hash: 92843...764
Skrevet

Spør Lars K Eriksen :)

Anonymous poster hash: 8cab4...efb
Skrevet

å slanke seg to ganger i uka er fortsatt å slanke seg.du vil fortsatt gå ned i vekt,giftstoffer kommer til å bli satt fri og babyen din får det i maten sin.

Hvem er viktigst,dine kiloer eller babyen din sin helse?

Anonymous poster hash: a9b39...018
Skrevet

Men i all verden, hvor står det at man ikke kan slanke seg når man ammer?? Man kan trygt gå ned 0,5 kg i uka uten at kroppen kvitter seg med giftstoffer.

Når det er sagt, vet jeg ikke om jeg ville brukt 5:2 dietten, da det er mange som går ned fort på denne. Og av ren personlig erfaring hadde jeg ikke fikset de to fastedagene da jeg fullammet, jeg var kjempesulten! :)

Skrevet

Ville heller sett på kostholdet generelt og spist nok og sunt. Da går du mer naturlig ned uten slanking, noe som vil være bra for barnet. Sunn mat er også et pluss for dere begge. Masse frukt og grønt. Avocado og fisk :-)

Skrevet

Babyen er så klart viktigst! Men hvor mange kalorier trenger man daglig når man fullammer, og hvor mange kalorier mister man per måltid? Står jo ikke noe om d noe sted! Hi

Skrevet

Men i all verden, hvor står det at man ikke kan slanke seg når man ammer?? Man kan trygt gå ned 0,5 kg i uka uten at kroppen kvitter seg med giftstoffer.

Når det er sagt, vet jeg ikke om jeg ville brukt 5:2 dietten, da det er mange som går ned fort på denne. Og av ren personlig erfaring hadde jeg ikke fikset de to fastedagene da jeg fullammet, jeg var kjempesulten! :)

de aller fleste anbefaler IKKE slanking mens man ammer. vektklubb feks, skal man ikke være med i mens man ammer. men man kan jo være bevisst på hva man putter i seg da, og ikke stuffe trynet med sjokkis

Anonymous poster hash: 92843...764

Skrevet

Nei! Spis godt med mat! Avhengig av hvor tung du er og hvor aktiv du er skal du legge til 300 - 750 kcal ekstra pr dag. Det finnes mange kalorikalkulatorer på nett hvor du kan regne på hvor mye du trenger "til vanlig", så legger du til ca 300 om du er veldig stillesittende, 500 om du gjør mye husarbeid og triller et par turer om dagen og 750 om du trener i tillegg til å være generelt aktiv. Jeg trillet en lengre tur hver dag, ammet mye, trente et par ganger i uka og gjorde litt husarbeid. Hadde mye ekstra vekt (20 kg etter fødsel). Jeg tenkte at jeg ville gå ned ca 0,5 kg pr uke, da fikk jeg anbefalt et kaloriinntak på 1500 hver dag. Så la jeg på 750 kcal pr dag for amming og spiste ei ekstra skive med masse makrell etter trening. Og da gikk jeg sakte men sikkert ned, pluss at melka ikke manglet noe.

Noen måneder etterpå var alt bort, og så mistet jeg ytterligere ti kilo. Ved å ikke sulte meg, men heller å være aktiv.

Spis grovt brød med makrell eller leverpostei, ost og paprika, skinke og avocado. Tenk at du skal ha mest grønnsaker, noe stivelse (litt potet eller grov pasta/byggryn) og minst kjøtt til middag. Havregrøt er godt til frokost eller kvelds. Bær er supert over grøten, sukre med ei ts om du må. Kos deg! Lag en smoothie med yogurt i eller ta en liten bit sjokolade til kaffen. Det hjalp meg veldig å tenke at babyen fikk alt jeg puttet i meg. Da fristet det ikke så mye med smågodt hele tiden. Men ikke glem å kos deg i helga da, det er ikke sunt å skambelegge snop heller.

Spis når du er sulten, beveg deg, velg mat du vet er bra for deg.

Masse lykke til!

:)

Anonymous poster hash: 66d3e...91b

Skrevet

Det er jo bare å prøve seg frem og se hvordan kroppen/melkemengden reagerer det :) Klart du KAN, og ingen kan forutsi hvordan akkurat du kommer til å reagere på det før du har prøvd.

Skrevet

Nei! Hvor enn jeg har lest om denne dietten så egner den seg ikke for gravide. Så Nrk.no hadde lagt det ut på nettsidene sine i går også.

Skrevet

Du kan ta kontakt med Grethe Roede-kurs, der vil du få veiledning til hvordan du kan gå ned i vekt mens du ammer. Det blir regnet ut hvor mange kalorier du bør innta per dag i forhold til aktivitet osv. Selv fikk jeg beskjed om å spise 1800 kalorier per dag, og da gikk jeg ned ca 0,5 kg i uken. Meeeeen, jeg klarte ikke holde meg til det, for jeg har et helt enormt søtsug når jeg ammer.

Men du bør ikke gå raskt ned i vekt, maks 1 kg i uken, og sulting i 2 dager er ikke måten å gjøre det på.

Skrevet

Jeg gikk ned masse etter 2.svangerskap. Trente 5 dager i uka og fulgte skreddersydd kostholdsplan. Gikk ned 35 kg på 7-8 mnd. Lå på 1500 kcl dagen ca, men vi regnet ut presist hva jeg forbrente og hva jeg da måtte ligge på for å gå ned uten å frigi giftstoffer. Måtte også passe på å ikke ha så høy melkesyre etter trening, da fikk baby vondt i magen av puppen..

Anonymous poster hash: 8cb29...9ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...