seigdamererbest Skrevet 9. januar 2014 #1 Skrevet 9. januar 2014 -spysyken. To dager i barnehagen etter ferie og på 'an igjen. Snart 3 åringen bleknet ved kveldsmaten og en time senere startet helvete. Holdt på til klokken 04. På et tidspunkt holdt jeg ungen fast med en hånd så hun ikke skulle ramle ned i do og balanserte bötten foran henne med andre hånden. -autisme. Sånn generelt alt med autisme, men i dag spesielt det at eldstemann reagerer på nytt personal i barnehagen ved å vere våken på natten. I natt våknet hun 04.40. -törketrommel. Eller mangel på törketrommel når vaskerommet er fullt av skitne håndkler og sengetöy etter nattens spying. Hilsen en trött og sur meg. Men håper dere andre får en fin dag da!
Ziva Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 Masse symp og trøsteklemmer. Tukt gubben ut for å kjøpe tørketrommel. For ungen med ris og blåbærsaft. Og vær den beste mammaen som du alltid er for eldstemann. Og prøv å snik til deg en time eller to med litt søvn. Klem
sug lut Skrevet 9. januar 2014 #3 Skrevet 9. januar 2014 Å, sekker og kasser med medfølelse! (jeg dropper bøtter og spann siden assossiasjonene antakelig er mindre gode...) Husk at det er mye terapi i god bannskap.
☆☆☆ Skrevet 9. januar 2014 #4 Skrevet 9. januar 2014 Oppkast er virkelig grunn til å hate. Av alt det ekle eg kan kome bort i på jobb er oppkast det eg taklar dårlegast Må innrømme at eg har et hemmelig håp om at jentene aldri skal få omgangssjuke (har vore heldig i to år snart). Håpar det verste er over.
seigdamererbest Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #5 Skrevet 9. januar 2014 Det verste er nok over. Hun har nett spist to Ritzkjeks og nå begynner öyelokkene å bli litt tunge ;-) Dere kan krysse fingene for at ikke eldstemann får det. Hun har vi ennå ikke klart å lere å gi tegn når hun skal spy slik at vi kan sette noe foran henne. Der hun er er der hun spyr....gröss!!!!
bIomstre Skrevet 9. januar 2014 #6 Skrevet 9. januar 2014 Det verste er nok over. Hun har nett spist to Ritzkjeks og nå begynner öyelokkene å bli litt tunge ;-) Dere kan krysse fingene for at ikke eldstemann får det. Hun har vi ennå ikke klart å lere å gi tegn når hun skal spy slik at vi kan sette noe foran henne. Der hun er er der hun spyr....gröss!!!! ...og gru! Sånn var eldste her også. "Rekorden" er spying oppå kleskapet! (jada, det er mulig, når man har hems). Kryss, kryss!
Iiiiik Skrevet 9. januar 2014 #7 Skrevet 9. januar 2014 Æsj, omgangssyke er virkelig ekkelt. Håper ikke alle andre blir smittet. Jeg stod i går opp til at katten hadde spydd i gangen, det var ganske ekkelt det også...
amandine Skrevet 9. januar 2014 #8 Skrevet 9. januar 2014 Omgangssyke er skrekken! Sympati i massevis herfra. Håper du har skapet fullt av kladder og engangshansker. Jeg har egen nødbøtte stående klar med alt som trengs, poser, kladde, hansker, tørkerull... Det slår ikke feil at omgangssyke begynner om natten, og da er det godt å slippe å løpe rundt og finne ting..
seigdamererbest Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #9 Skrevet 9. januar 2014 Omgangssyke er skrekken! Sympati i massevis herfra. Håper du har skapet fullt av kladder og engangshansker. Jeg har egen nødbøtte stående klar med alt som trengs, poser, kladde, hansker, tørkerull... Det slår ikke feil at omgangssyke begynner om natten, og da er det godt å slippe å løpe rundt og finne ting.. Dette må jo vere dagens beste tips!!!! At ikke jeg har tenkt på det... "Hent nödbötten, kjäre!"
amandine Skrevet 9. januar 2014 #10 Skrevet 9. januar 2014 Omgangssyke er skrekken! Sympati i massevis herfra. Håper du har skapet fullt av kladder og engangshansker. Jeg har egen nødbøtte stående klar med alt som trengs, poser, kladde, hansker, tørkerull... Det slår ikke feil at omgangssyke begynner om natten, og da er det godt å slippe å løpe rundt og finne ting.. Dette må jo vere dagens beste tips!!!! At ikke jeg har tenkt på det... "Hent nödbötten, kjäre!" Kryss i taket bank i bordet salt over skulderen etc, bøtten har stått urørt i over to år nå, og det håper jeg den fortsatt skal gjøre. Men den tar ikke mye plass der den står og skal nok få fortsette å bo på vaskerommet klar til innsats. Vi hadde en forferdelig langdryg runde her for et par år siden, jeg trodde aldri det skulle ta slutt...
Himmel og hav Skrevet 9. januar 2014 #11 Skrevet 9. januar 2014 Uff og fysj og stakkars både syke og trøtte!
ms.Pond Skrevet 9. januar 2014 #13 Skrevet 9. januar 2014 Huff og huff, masse sympati sendes! Håper resten av familien holder seg friske. Det er forferdelig når det står på, men som regel er det fort og gæli, og går over raskt. Håper du får deg en liten blund når jenta sovner. VI har vært heldige og unngått fandenskapen så langt i vinter, men jeg er spent på resten av årstiden ettersom det er stort sett kun innelek i bhg pga blankisen som dekker hele uteområdet. Forer opp på probiotika og vitaminer, og så langt ser det ut til å ha funket. Amandine, jeg adopterer nødbøttetipset ditt! Oioi, jeg skal lage i stand en i dag, det var bare genialt Så gjelder det at ikke gubben plutselig finner ut at han trenger ditt og datt til noe han pusler med, og vips så er den tom til det virkelig gjelder (det har en tendens til å skje)
LilleBjella Skrevet 9. januar 2014 #14 Skrevet 9. januar 2014 Min eldstemann spydde fra toppen av den åpne trappa i juleferien. I trappa på julegaver, som ikke hadde kommet lengre, og i gangen stod vogna til minstemann. Spy i taket til og med. Vi fikk i hvert fall vasket gangen grundig. God bedring!
Gjest Fru Banderas Skrevet 9. januar 2014 #15 Skrevet 9. januar 2014 Hva er disse kladdene det snakkes om?
sug lut Skrevet 9. januar 2014 #16 Skrevet 9. januar 2014 Hva er disse kladdene det snakkes om? engangs plastbelagte flak som brukes under laken bl a på sykehjem.
☆☆☆ Skrevet 9. januar 2014 #18 Skrevet 9. januar 2014 Hva er disse kladdene det snakkes om? engangs plastbelagte flak som brukes under laken bl a på sykehjem.Hadde det vore så vel, dei ligg oppå lakenet! Hadde dei på barsel, fekk utslett på ryggen som varte i to veker etter heimkomst
sug lut Skrevet 9. januar 2014 #19 Skrevet 9. januar 2014 Hva er disse kladdene det snakkes om?engangs plastbelagte flak som brukes under laken bl a på sykehjem.Hadde det vore så vel, dei ligg oppå lakenet! Hadde dei på barsel, fekk utslett på ryggen som varte i to veker etter heimkomst Haha stemmer, skylder på at det i år er 26 år siden jeg jobbet på sykehjem
☆☆☆ Skrevet 9. januar 2014 #20 Skrevet 9. januar 2014 Hva er disse kladdene det snakkes om?engangs plastbelagte flak som brukes under laken bl a på sykehjem.Hadde det vore så vel, dei ligg oppå lakenet! Hadde dei på barsel, fekk utslett på ryggen som varte i to veker etter heimkomst Haha stemmer, skylder på at det i år er 26 år siden jeg jobbet på sykehjem I år er det 26 år sida eg lærte å knyte skolissene mine
sug lut Skrevet 9. januar 2014 #21 Skrevet 9. januar 2014 Hva er disse kladdene det snakkes om?engangs plastbelagte flak som brukes under laken bl a på sykehjem.Hadde det vore så vel, dei ligg oppå lakenet! Hadde dei på barsel, fekk utslett på ryggen som varte i to veker etter heimkomst Haha stemmer, skylder på at det i år er 26 år siden jeg jobbet på sykehjem I år er det 26 år sida eg lærte å knyte skolissene mine Mens jeg akkurat hadde bodd et år utenlands for første gang i studietida og var raka fant da jeg kom hjem til sommeren...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå