Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #1 Skrevet 9. januar 2014 Han kritiserer meg i hverdagen, og henger seg borti lommeboken min. Dette har han også gjort når jeg gikk på skole.. Jeg har fått et barn og er nå i permisjon, noe som kostet meg jobben(får foreldrepenger). Enda han vet at jeg har fått et barn som også vil gi meg utfordringer på søkerfronten, så viser han null empati. Samboeren min har en jobb som gjør det vanskelig for meg å være mye ute i jobb, da han har to jobber med vakttelefoner innimellom. Vi bygger oss hus nå, og jeg hjelper en del til med det praktiske:) Og jeg legger stolt ut bildene på FB. Men hva gjør svigerfar? Jo, han forsøker å stille kritiske spørsmål under bildene slik at andre kan se det! Og når vi er på besøk hos han, så driver fyren å henge seg borti at jeg var pålogget Facebook på den og den tiden av døgnet..osv Jeg er fullstendig klar over at han ikke liker meg, men det rare er at han er så besatt av min FB profil. Han henger der hver sabla dag og kommenterer bilder:P Jeg ønsker på ingen måte å bite meg ut med noen av min samboers familie, men noen tiltak må jeg tillate meg å gjøre. Svigerfar er generelt snill og storsinnede av og til, og jeg er glad for at barnet vårt har en bestefar som er glad i henne. Men jeg finner meg snart ikke i denne nedsettingen av meg. Det virker som at svigerfar synes at jeg ikke er god nok for hans sønn. Men jeg har jo jobbet som bare juling både før og etter at jeg ble gravid. Sykemeldte meg aldri, og er stolt av det:) Når jeg var 8 mnd på vei så presterte jeg også å ta sertifikatet, etter mye hard trening! Og dette gjorde svigerfar helt stum;) For datteren hans måtte ha hele 3 oppkjøringer for å greie å ta lappen.. Jeg kan kanskje virke litt selvgod ut nå, og det beklager jeg. Men jeg har fått beskjed av min familie om å gå med hevet hode, og at jeg må være stolt over prestasjonene mine. Så lenge det går oppover med meg:) Og de har jo rett. Jeg er ikke rik, men jeg er flink til å holde meg aktiv i jobb og privat. Men tilbake til denne FB snokingen til svigerfar.. Jeg synes det er ekkelt, da jeg føler han gjør det i et desperat forsøk på å finne noe han kan rakke ned på. Så nå vurderer jeg sterkt om jeg skal gi han redusert tilgang til tidslinjen min. Så får han ikke med seg stort av livet mitt^^ Eller hva mener dere? Anonymous poster hash: 1891b...02a
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 Her tror jeg dessverre du må være litt rausere. Ingenting av det du skriver speiler at han er psykopat for meg. Det er jo ikke sånn at alle er like... Mulig du ikke får det frem godt nok da. Anonymous poster hash: 36fc8...300
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #3 Skrevet 9. januar 2014 Skjønner godt hva du mener. Opplevde mye av det samme ang Facebook fra begge mine svigerforeldre. Det var pinlig,og andre lurte på hva som foregikk og hva slags folk dette var.Mannen min snakket med de,men til ingen nytte. De måtte da få skrive og komme tere som de ville! Jeg reduserte tilgangen, og gjett hva.? Nå har vi null kontakt med de pga av at jeg gjorde det. Vi har fått et nytt liv, var jo også mye mer ift de, men Facebook var liksom dråpen.Reduser tilgangen hans og la det stå til. Anonymous poster hash: a76c5...82e
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #4 Skrevet 9. januar 2014 Ikke la han ha mye tilgang til din fb-profil Anonymous poster hash: 2b20d...1d9
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #5 Skrevet 9. januar 2014 Han høres ikke ut som en psykopat i det hele tatt. Du derimot, virker som en ganske irriterende person. Kanskje det heller er du som burde slappe av litt og ikke henge deg så mye opp i ham! Anonymous poster hash: 79031...134
Natti11 Skrevet 9. januar 2014 #6 Skrevet 9. januar 2014 Jeg synes voksene mennesker bør holde seg for god til å kommentere og holde på slik på Facebook. Har de noe å si kan de vel si det rett til deg eller sende en privat melding om de absolutt må få noe ut. Uansett så er det han som blir sett teit på når han holder på sånn . Men om det irriterer deg synes jeg du skal redusere innsynet hans. Kanskje han våkner litt opp.
PintSizedDictator Skrevet 9. januar 2014 #7 Skrevet 9. januar 2014 Kanskje tilegne deg litt kunnskap om hva det vil si å være psykopat, før du ukritisk deler ut diagnoser. Svigerfar høres ut som en intens men langt i fra syk mann. Jeg forstår at det er ekkelt at han stalker facebooken din og er ufin. Det eneste du kan gjøre er å si i fra hva du mener om oppførselen og så stenge ham ute fra tidslinjen din.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #8 Skrevet 9. januar 2014 Han høres ikke ut som en psykopat i det hele tatt. Du derimot, virker som en ganske irriterende person. Kanskje det heller er du som burde slappe av litt og ikke henge deg så mye opp i ham! Anonymous poster hash: 79031...134 Signerer denne ja! 👼 Anonymous poster hash: 1db45...cab
Havhesten Skrevet 9. januar 2014 #9 Skrevet 9. januar 2014 Jeg synes du får mye pepper. Detter er plagsomt for deg, dermed er det et problem for deg som må løses. Psykopati ville jeg holdt utenfor dette. Jeg ville satt strengere grenser. Hvis han kommenterer økonomi eller personlige ting som når jeg er på FB, ville jeg rolig og tydelig sagt at dette har han faktisk ingenting med, og at du ikke har lyst til å diskutere det eller at han trenger å kommentere det. Hvis mine svigerforeldre begynner å legge seg opp i min økonomi, ser jeg rødt. Det er en privatsak! Begrens tilgangen på FB, og hvis han sprø, si rolig at du opplevde at han kritiserte deg offentlig, noe du ikke er så glad for. Stå ved dine valg. Ikke gå inn i diskusjoner om private ting. Trekke deg heller litt bort. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #10 Skrevet 9. januar 2014 Enig i at han ut i fra dette ikke høres ut som en psykopat.. Jeg har en svigerfar, som vi mistenker er psykopat. Og oppførselen hans er så ødeleggende for oss at vi knapt har kontakt med han. Vil anbefale deg å la mannen din til å snakke med din svigerfar. Skjønner at du syns oppførselen hans er irriterende. Evt som de andre sier: kutte ned tilgangen hans på Facebooken din. Anonymous poster hash: f4988...8cd
juniprins2014 Skrevet 9. januar 2014 #11 Skrevet 9. januar 2014 legg han som begrenset i vennelista.. du går på profilen hans, så ser du den knappen der d står at dere er venner.. legg han i ei liste... under begrenset.. da kan han kun se offentlige innlegg
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #12 Skrevet 9. januar 2014 Du kan jo deaktivere profilen for en stund, og når du da er på igjen limitere tilgangen til hele svigerfamilien. Så om de spør så vet du ikke hvorfor det ble sånn. Da kan heller ingen i den familien si at jo men jeg får sett det og det. Anonymous poster hash: 154ba...e48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå