Gå til innhold

Erfaringer med å bytte barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurder veldig sterkt å bytte barnehage. Ikke noe tullegrunner til at jeg ønsker å bytte, men skal ikke komme inn på årsakene.

Hvordan er det å bytte barnehage? Har barnet taklet det greit? Noen ekstra utfordringer? Noen som har angret seg eller at ting har blitt verre for barnet?

Er så i bedaring her. Det er ille nå, men kan det bli verre av å bytte?

Har hørt mye godt om barnehagen jeg har sendt forespørsel til så akkurat det er jeg ikke bekymret over. Men kanskje det er andre utfordringer med å bytte barnehage jeg ikke har tenkt over.

Hva er din erfaring?

Anonymous poster hash: 540ce...45b
Skrevet

Vi flyttet til et annet land og gutten på 3,5 gikk fra bhg til skole, i et annet språk. Jeg skal ikke si at det var lett, men det gikk seg til. Som foreldre var det viktig å ta han på alvor og signalisere at det var normalt å savne sitt gamle miljø og vennene i Norge, samtidig som vi prøvde å synnligjøre det positive med den nye situasjonen. Og vi jobber også med å bevare nettverket i Norge og vise han at det går fint å være venn med folk man ikke ser hver dag.

Selv om du ikke flytter til utlandet, er det mulig at barnet ditt reagerer ikke helt ulikt vårt på å miste den trygge hverdagen sin. Ikke dramatiser situasjonen, det er normalt å være utrygg og føle sav, men det er også normalt å måtte starte på nytt i livet. Dus kal være trygg på beslutningen din og støtte barnet ditt i overgangsfasen. Det er en del av å vokse opp å lære å takle endringer i livet og usikkerheten som kommer når det skjer.

Anonymous poster hash: bd77b...38d

Skrevet

Begge våre barn har byttet bhg. Lillebror faktisk 2 ganger. Heldigvis var han så liten at han ikke husker den første og bare såvidt den andre.

Det gikk helt fint. Ingen problem. Men barn er forskjellige. Vi hadde ny innkjøring, så det gikk rolig for seg. Ingen negative opplevelser her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...