Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #1 Skrevet 8. januar 2014 Vi har hatt en liten diskusjon i venninnegjengen rundt dette tema, alle har forskjellige meninger om dette.. Hva tror dere?? Har noen erfaringer?? Har jo sett på fotballfrue at hun fikk ekstremt liten mage og hun trener mye, men man kan vel ikke sammenlikne henne med en normal person som spiser normalt og ikke som en mus.. Dette er ikke kritikk mot fotballfrue, nevnte henne kun som et eksempel. Anonymous poster hash: 4268d...641
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #2 Skrevet 8. januar 2014 Om man er godt trent i utgangspunktet (spesielt da magemuskler) og fortsetter treningen under svangerskapet så vil nok musklene gjøre slik at magen blir mer kompakt og at den kanskje ikke blir enorm. Men hver og en er forskjellige, så om vi to hadde fulgt samme trening fra si et år før graviditet til fullendt svangerskap, så kan det hende at den ene får større mage enn den andre. Kroppen responderer forskjellig på hormoner. Anonymous poster hash: 704db...7ac
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #3 Skrevet 9. januar 2014 Ja det tror jeg.. Jeg spiste likt i begge svangerskap, men trente ikke noe i første, men i andre svangerskap trente jeg a 3 ganger i uken. Magen i andre svangerskap var myyyye mindre, og jeg gikk opp kun 9 kg i motsettning til 20 i første. Anonymous poster hash: 4268d...641
magica fra tryll Skrevet 9. januar 2014 #4 Skrevet 9. januar 2014 Nei, det tror jeg ikke.. Jeg har vært gravid og trent masse og vært gravid uten å trene. Magen har vært like stor. Jeg er liten og smal og får store barn,-og stor mage. Har da lagt på meg like mye i alle 5 svanherskapene. Selvfølgelig blir magen større hvis du legger på deg en hel masse, men det er jo ikke gravidemage men flesk;)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #5 Skrevet 9. januar 2014 Det har vel mer med vektoppgang å gjøre? Magemusklene vil skille seg uansett. Om du går opp 10 eller 25 kg gjør en forskjell på magen, akkurat som å gå opp 15 kg i virkeligheten gjør en forskjell. Og fotballfrue er vel ikke akkurat målet? Magebildene er redigert så det griner etter, og å slanke seg under graviditet er veldig egoistisk (mot barnet i magen). Det er akkurat det som er galt med å tro at det som fremstilles på bloggen hennes er fakta og normalt - det er ikke det! Dessuten veide babyen til FF bare rundt 2,5 kg, og det er vel ærlig talt ikke det man bør strebe etter? Det kan tyde på at hun ikke har spist nok underveis tenker jeg hvis det da ikke var slik at ungen kom for tidlig. Sier ikke at man ikke skal trene eller at man ikke skal tenke over hva man spiser når man er gravid, men barnet bør altså gå foran ens forfengelige tanker. Anonymous poster hash: a7c29...888
smet Skrevet 9. januar 2014 #6 Skrevet 9. januar 2014 Har vel mykje med korleis barnet ligge i magen. Eg har hatt stor rund gravidmage i begge svangerskapa. Første trente eg ein del, nå har eg omtrent ikkje trent..har iallefall ikkje med vektoppgang for min del som gjere magen stor. Første gikke eg opp 8 kg, og andre er eg på 6 kg i veke 38..
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #7 Skrevet 9. januar 2014 Jeg tror det har mye med hvor godt trent man er før graviditeten. Har man godt trente magemuskler så vil jo ikke magen poppe frem så tidlig, som hos de som så og si aldri har trent noe. Jeg har trent i alle år, og er nå 6mnd gravid. Er enda ikke noen som har sett at jeg er gravid, før jeg forteller det til de. Har gått opp i vekt, og alt er ellers som det skal være ifølge min svangerskapslege. Fikk sist høre på kontroll at jeg absolutt har lagt alt til rette for at babyen skal ha den beste starten som mulig med tanke på mitt kosthold og treningsprogram. Anonymous poster hash: a7d02...8c3
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #8 Skrevet 9. januar 2014 søstra mi er rett og slett gjennomtrena,og da hun ble gravid som 36 åring,så fikk hun ikke så veldig stor mage.er ikke det logisk om man har veldig stramme magemuskler? Anonymous poster hash: ad894...4fa
camillla Skrevet 9. januar 2014 #9 Skrevet 9. januar 2014 Var ikke trent før jeg ble gravid. Helt naturlig slank. Gikk opp 8kg i svangerskapet og hadde nesten ikke mage.. Trengte ikke kjøpe gravideklær og fikk igjen alle jakkene mine uten problem. Babyen lå nok mer inn mot ryggen? For han var 52cm og 3,5kg.. Alle trodde jeg skulle få et lite knøtt siden magen var så liten. Mulig trening også virker, det vet ikke jeg. Men drt har nok noe å si hvordan barnet ligger inni der og :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå