Gjest Fru Banderas Skrevet 8. januar 2014 #1 Skrevet 8. januar 2014 Nå er jo ALT linket sammen jo, for helvete! Hvis jeg mot formodning sjekker hoteller i Istanbul en dag så vet ALLE sider jeg er inne på i ettertid at jeg har vurdert å reise til Istanbul. Det reklameres nå for Istanbul på samtlige mailer og ymse fora. Hoteller og flybilletter og Gud veit hva de ikke kan tilby meg. Og skulle jeg, Jesu forby, ta to korte kurs i common Portuguese på Youtube er jeg stemplet fra nå til påske. Jeg kan jo hvertfall bare drite i å bruke min data fremover når en viss en er innom. Kan ikke f.eks. si: "La oss lese avisen sammen på min data", eller "Vent! Jeg skal sjekke om det er slik du sier *finner frem data*" fordi det reklameres for portugisiske fristelser i språk- og reiseform på ALLE nettsider for heiteste helsike. Learn Portuguese with us! Want to learn more Portuguise? Bom dia, kan du alle glosene dine? Og en viss en er jo ikke så kort at han ikke ser det. "Jasså ja, hvem har du møtt fra Portugal?" Også etter en stund: "Er det ham du skal til Istanbul med?". Da hagler spørsmålene. Kan man ikke ha noen hemmeligheter lengre? Må dataen vite mer om meg enn jeg selv gjør?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 8. januar 2014 #2 Skrevet 8. januar 2014 Chrome + adblock. Så ser du ikke reklame. Noen få sider tvinger deg til å slå av for å få lese siden deres, men da gjør du bare det da.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 8. januar 2014 #3 Skrevet 8. januar 2014 Eller så kan du jo bare fjerne all nettleserhistorikk.
sug lut Skrevet 9. januar 2014 #5 Skrevet 9. januar 2014 Det er blant annet derfor man ikke registrerer seg med samme mailadresse flere steder, og svarer NEI FOR FAAN hver gang googlehelvetet i en av sine mange forkledninger spør deg om ikke du vil linke sammen alt i hele verden.
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 9. januar 2014 #6 Skrevet 9. januar 2014 Det er ulempen med å være surrehue som går inn i vegetativ tilstand hver gang jeg setter meg med pc'en, jeg elsker egentlig at den husker alle passord, finner relevante sider når jeg søker på noe og at den faktisk vet mer om meg enn meg selv... For det er egentlig veldig tungvindt når pc'en vet så mye når andre må låne den. Rødmet godt når internettmannen ba meg sjekke om internett var i orden og han satt seg på siden av meg mens jeg skulle gjøre det. Første som popper opp er denne siden med beskjed om at den var mest hyppig brukt
Gjest Fru Banderas Skrevet 9. januar 2014 #7 Skrevet 9. januar 2014 Jeg har klikka "Nei for faen, Google, det kan du ta rennafart og bare drite i" når jeg har fått det innpakkede spørsmålet. Jeg tror ikke netthistorikk har noe å si, for den slettes ofte uansett egentlig. Det er det at Youtube husker Google-søk, og Google husker hotels.com-søk, og alt er linka sammen. Det er ikke noe krise, all den tid jeg: 1) Er singel og reiser hvor jeg vil, med hvem jeg vil 2) Biter hodet av de det hagler med kontrollspørsmål fra Men det er dumt, fordi PCn veit hva jeg trenger. Dvs. det den klarer å lure meg til å tro at jeg trenger. Som enda flere kjoler, nå som jeg er i så godt gang med netthandlingen.
ellen-propellen Skrevet 9. januar 2014 #8 Skrevet 9. januar 2014 Takk for at dere nå har forklart hvorfor jeg elsker begge ( jupp, 2 stk) jobb pc'ene mine Jobbpc deles ikke med noen, og er laget for hemmeligheter
Barbarella og froskebarna Skrevet 9. januar 2014 #9 Skrevet 9. januar 2014 Slett netthistorikk OG skru av cookies på pcen din. All denne informasjonen reklamene bruker er lagret på pcen din, annonsene bruker dette før reklamen vises i din nettleser, tilpasset historikken din. Litt info om hvordan du gjør det på ulike nettlesere: http://www.startsiden.no/om/nettips/adferdsbasert-reklame-nyttig-eller-irriterende/ Hilsen nerden...
sug lut Skrevet 9. januar 2014 #10 Skrevet 9. januar 2014 Slett netthistorikk OG skru av cookies på pcen din. All denne informasjonen reklamene bruker er lagret på pcen din, annonsene bruker dette før reklamen vises i din nettleser, tilpasset historikken din. Litt info om hvordan du gjør det på ulike nettlesere: http://www.startsiden.no/om/nettips/adferdsbasert-reklame-nyttig-eller-irriterende/ Hilsen nerden... Å, som jeg liker nerder!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå