Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #1 Skrevet 8. januar 2014 Vi tror at barnet vårt på 20 mnd skjeler. Når han skal fokusere rett ram er det bare det ene øyet som er rett fram, det andre vender litt innover og det samme når det andre øyet vender rett fram. Har straks time hos helsesøster for eventuell henvisning til spesialist. Jeg har liksom ikke lagt noe merke til det før noen har kommentert. Sikkert fordi alle mødre syns sitt eget barn er det vakreste i verden og ikke ser slike små "feil". Skjelingen er ikke konstant forresten. Ser at man behandler med lapp foran det gode øyet, men det vil vel ikke funke på et så lite barn? Og det virker jo som begge går innover, men ikke samtidig. Hva er liksom det gode øyet da? Og briller på så små barn vil vel heller aldri funke. Huff, høres overfladisk ut, men er redd for at han skal bli sett på som en raring med briller om han begynner når han er 2 år for eksempel:S Noen erfaringer? Anonymous poster hash: 4767f...bb9
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #2 Skrevet 8. januar 2014 Vet at skjeling etter fylte 6 mnd skal tas tak i så fort som mulig hvert fall. Kjenner mange herlige 2-åringer med briller jeg så det er langt fra uvanlig Anonymous poster hash: c554f...457
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #3 Skrevet 8. januar 2014 Vet at skjeling etter fylte 6 mnd skal tas tak i så fort som mulig hvert fall. Kjenner mange herlige 2-åringer med briller jeg så det er langt fra uvanlig Anonymous poster hash: c554f...457 Må han for alltid gå med briller/linser da tror du? Anonymous poster hash: 4767f...bb9
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #4 Skrevet 8. januar 2014 Jeg skjelte mye da jeg var lita, og begynte med lapp fra jeg var rundt 6mnder, brukte lapp hver dag til jeg var 3 og fikk briller. Den dag i dag skjeler jeg ikke og ikke bruker jeg briller heller. Anonymous poster hash: aef75...a38
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #5 Skrevet 8. januar 2014 Min begynte med briller og lapp før han ble ett. Han er 3,5 år nå og har halvert skjelingen. Blir den ikke borte til skolealder kan man få kosmetisk rettet det opp ved operasjon. Anonymous poster hash: 9895f...716
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #6 Skrevet 8. januar 2014 Jeg skjelte mye da jeg var lita, og begynte med lapp fra jeg var rundt 6mnder, brukte lapp hver dag til jeg var 3 og fikk briller. Den dag i dag skjeler jeg ikke og ikke bruker jeg briller heller. Anonymous poster hash: aef75...a38 Når kunne du slutte med lapp/briller da? Måtte du gå med briller hele tiden? Anonymous poster hash: 4767f...bb9
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #7 Skrevet 8. januar 2014 Min gutt skjelte når han var liten. Skjeler ikke når han bruker briller, men uten kommer det. Frem til nå så var det nesten bare rare briller til små barn men han ble nusselig i de. Idag er han 12 år og fått seg moderne briller som kler stilen hans godt:-) Anonymous poster hash: 4a760...23c
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #8 Skrevet 8. januar 2014 Om det er like mye på begge øynene er det ikke sikkert at det blir nødvendig med noe behandling. Mitt barn gjør det og vi har fått beskjed om at det ikke vil bli satt i gang tiltak så lenge det er like mye på begge øynene. Dette har vi fått forklart med at så lenge det ikke er noe fare for at ene øyet blir "passivt/lagt til side" har det ingen hensikt å starte med lappebehandling. Det kan uansett korrigeres med botox når de blir eldre, og så lenge begge øynene brukes like mye er det ingen fare. Det går som oftest helt fint å starte med briller på små barn, mitt fikk sitt første par ved 3 mnd. alder- men bruker hovedsaklig linser. Jeg kjenner mange små barn med store øyeproblemer- brille, lapp, linser osv. er en utfordring, men det er utrolig hva man får til når man må Flott at du tar fatt i det, lykke til Anonymous poster hash: 1b022...654
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #9 Skrevet 9. januar 2014 Vår treåring skjeler litt, men har blitt mye bedre ved bruk av lapp et halvt års tid. Om det ikke rettes opp ved hjelp av lapp, opereres han før skolealder. Det er et enkelt inngrep. Anonymous poster hash: b85e1...e1c
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2014 #10 Skrevet 9. januar 2014 Slik har vårt barn også. Begynte med både lapp og briller ved 1 årsalderen. Nedsatt syn på det ene øye. Var mye slit for å få det til å fungere. Ved toårsalderen gikk det mye bedre. Anonymous poster hash: cfe07...3ef
Bananen Skrevet 9. januar 2014 #11 Skrevet 9. januar 2014 Datteren til en kompis av meg skjelte ekstremt mye på ett øye. Hun ble operert og fikk silikonbehandling av øyet. Hun ble nesten helt fin for skjelingen etter sistnevnte behandling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå